پایگاه خبری-تحلیلی ریواس جنوب (rivasjonoob.ir)/

یادداشت ارسالی

بیش از یک دهه است که مقامات ارشد استان کهگیلویه و بویراحمد شعار جاده ایمن و چهاربانده کردن مسیرهای ترانزیتی متصل به ورودی‌ شهرهای این استان را سر می‌دهند اما در عمل این وعده‌ها چیزی جز شعاری توخالی نبودند.

محور یاسوج به اقلید که یکی از شاهراه‌های شمال به جنوب و معروف به جاده طریق‌الرضا است، حتی از شاخص‌های یک راه روستایی هم چیزی زیادتر ندارد.
این محور پرترافیک و ترانزیتی که حتی از ایجاد محور ریلی هم در آن صحبت می‌شود به ویژه در محدوه منطقه کاکان به یاسوج، از خطرناک‌ترین و مرگبارترین جاده‌های کشور است.

در تازه‌ترین مرگ و میر ناشی از تصادفات جاده‌ای در این محور، عصر امروز یک دستگاه خودروی کامیون با خودروی نیسان برخورد که بعد از سقوط کامیون به دره، یک نفر در دم جان باخت و راننده دیگر در بیمارستان در وضعیت وخیمی است.

سوال این است که استان کهگیلویه و بویراحمد با تولید یک چهارم نفت کشور و منابع عظیم معدنی آیا به اندازه ساخت یک تونل اعتبار ندارد؟ در حالی که هزینه‌های کوه‌تراشی در این محور کوهستانی به مراتب بیشتر از احداث تونل است، این سوال مطرح است که آیا نمی‌شد در طراحی اولیه احداث این محور، ساخت تونل در محدوده پیچ‌های خطرناک پیست اسکی تا دره مهریان پیش‌بینی می‌شد؟

اگر واقعا موضوع خط ریلی اقلید به یاسوج جدی است، آیا نباید یک محور ایمن از بلوار بویراحمد تا پیست اسکی که در مطالعات اولیه با احداث دو تونل پیش‌بینی شد، احداث کرد؟

علاوه بر این، روزانه در جاده کاکان به یاسوج یک تصادف منجر به جرح و مرگ رخ می‌دهد و خانواده‌های بسیاری به علت این ندانم‌کاری‌ها داغدار می‌شوند.
معاون عمرانی استاندار باید پاسخگوی این خون‌های ریخته شده در جاده‌های ناایمن کهگیلویه و بویراحمد باشد و شفاف به مردم بگوید که چه برنامه‌ای برای این محور ارتباطی مهم دارد؟

آقای حاجی‌زاده پاسخ دهد که موضوع اتصال کاکان به آزادراه شیراز – اصفهان چه شده است و چه برنامه‌ای در این زمینه دارد؟

انتهای پیام/