پایگاه اطلاع‌رسانی ریواس جنوب (rivasjonoob.ir)/

به گفته سرپرست مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی فارس، از ابتدای امسال تاکنون بیش از ۱۴ درصد تماس‌ها با اورژانس شیراز از طرف مزاحم‌های تلفنی بوده است.

به گزارش ریواس جنوب، محمدجواد مرادیان در این باره گفته که بیش از ۷۷ هزار مورد مزاحمت تلفنی برای اورژانس در کمتر از ۱۱ ماه، بخش قابل توجهی از وقت، هزینه و نیروی امدادی اورژانس شیراز را هدر می‌دهد.

او تأکید کرد که این مزاحمت‌ها می‌تواند حتی منجر به بروز خسارت‌های جانی برای شهروندان شود.

مرادیان بیان کرد: با توجه به ظرفیت در نظر گرفته شده برای پاسخگویی به تماس‌های شهروندان نیازمند به امداد، اگر تمام خطوط تلفن اورژانس اشغال شوند، سایر تماس گیرندگان برای دریافت پاسخ بایستی پشت خطوط تلفن اورژانس ۱۱۵ منتظر بمانند تا از کارشناسان این مرکز پاسخ دریافت کنند.

او ادامه داد: از این رو در صورت تماس های غیر ضروری و یا در صورت ایجاد مزاحمت تلفنی ممکن است که نیازمندان واقعی دریافت امداد از دریافت پاسخ بموقع و اورژانسی محروم بمانند.

این مقام مسئول افزود: برخی امدادخواهان نیازمند اقدامات فوری درمانی هستند و انجام اقدامات درمانی اولیه در اسرع وقت ضمن انتقال بیمار به مراکز درمانی توسط آمبولانس در بیشتر موارد موجب نجات جان آنها می شود و تا حد بسیار زیادی از ایجاد عوارض ثانویه جلوگیری می‌کند.

انتهای پیام/ محمدامین افشارپور