پایگاه خبری-تحلیلی ریواس جنوب (rivasjonoob.ir)/

دستور العمل‌های زیر همراه با مواد مغذی ضروری برای سلامتی روزمره یا برای مقابله با سرماخوردگی و آنفولانزا ارائه شده است. در این مقاله می آموزید که کدام یک از مواد مغذی تقویت کننده سیستم ایمنی در هر آب میوه وجود دارد، در این صورت می‌توانید صبح‌ها را با نشاط بیشتر آغاز کنید و از طرفی سیستم دفاعی خود را به طور طبیعی تقویت کنید.

۱۰ آبمیوه تقویت کننده سیستم ایمنی بدن

سیستم ایمنی بدن دائماً فعال است و مشخص می‌کند که کدام سلول‌ها به بدن تعلق دارند و کدام‌ها ندارند. این بدان معناست که سیستم ایمنی بدن برای ادامه کار و انرژی خود به یک دوز سالم از ویتامین‌ها و مواد معدنی نیاز دارد.

دستور العمل‌های زیر همراه با مواد مغذی ضروری برای سلامتی روزمره یا برای مقابله با سرماخوردگی و آنفولانزا ارائه شده است.

در این مقاله می آموزید که کدام یک از مواد مغذی تقویت کننده سیستم ایمنی در هر آب میوه وجود دارد، در این صورت می‌توانید صبح‌ها را با نشاط بیشتر آغاز کنید و از طرفی سیستم دفاعی خود را به طور طبیعی تقویت کنید.

۱. سیب، هویج و پرتقال
هویج، سیب و پرتقال ترکیبی فوق العاده برای کمک به بدن در محافظت از خود و مقابله با عفونت‌ها است.

ترکیب آب حاصل از سیب سبز ترش به همراه شیرینی هویج و پرتقال یک طعم دلنشینی را ایجاد می‌کند.

مواد مغذی قابل توجه در این آبمیوه شامل:
• ویتامین‌های A.، B-۶ و C. • پتاسیم
• اسید فولیک

 

۱۰ آبمیوه تقویت کننده سیستم ایمنی
۲. پرتقال و گریپ فروت
ویتامین C. حاوی آنتی اکسیدان است که خواص فراوانی دارد که از سلول‌ها در برابر موادی که به بدن آسیب می‌رسانند محافظت می‌کند. کمبود ویتامین C. می‌تواند منجر به تاخیر در بهبود زخم، عدم توانایی در مقابله با عفونت‌ها و اختلال در پاسخ ایمنی شود.

خوشبختانه، این آبمیوه می‌تواند حاوی بیش از مقدار کافی ویتامین C. شود.

مواد مغذی قابل توجه در این آبمیوه شامل:
• ویتامین‌های A.، B-۶ و C. • اسید فولیک
• زینک

 

۱۰ آبمیوه تقویت کننده سیستم ایمنی

۳. آب گوجه فرنگی خانگی
بهترین راه برای اطمینان از اینکه آب گوجه فرنگی تازه و بدون مواد اضافی است، درست کردن آن توسط خودتان می‌باشد. وب سایت‌های متنوعی برای دستور العمل فوق العاده تهیه آب گوجه فرنگی خانگی وجود دارد یکی از این مورد وب سایت The Balance است.

بهترین قسمت! نیازی به آبمیوه گیری یا مخلوط کن نیست.

گوجه فرنگی سرشار از فولات است که به کاهش خطر عفونت کمک می‌کند.

مواد مغذی قابل توجه در این آبمیوه شامل:
• ویتامین‌های A. و C. • آهن
• فولات

 


۴- کلم برگ، گوجه فرنگی و کرفس
کلم برگ در بسیاری از آبمیوه‌های بر پایه سبزیجات استفاده می‌شود، مانند دستور العمل Kale Mary.

آبمیوه حاصل از ترکیب کلم برگ، آب گوجه فرنگی و کرفس حاوی مقدار فراوانی از ویتامین A. است. اضافه کردن ترب کوهی در این دستور همچنین می‌تواند مزایای ضد التهابی نیز ارائه دهد.

مواد مغذی قابل توجه در این آبمیوه شامل:
• ویتامین‌های A. و C. • منیزیم
• پتاسیم
• آهن
• اسید‌های چرب
۱۰ آبمیوه تقویت کننده سیستم ایمنی
۵- چغندر، هویج، زنجبیل و زردچوبه
این آبمیوه غنی از مواد مغذی و ویتامین حاوی چهار سبزی ریشه‌ای است که به سیستم ایمنی بدن کمک می‌کند و علائم التهابی را کاهش می‌دهد.

التهاب اغلب یک پاسخ ایمنی در برابر عفونت‌ها است. می‌تواند موجب بروز آنفولانزا یا علائم سرماخوردگی مانند آبریزش بینی، سرفه و درد بدن شود.

به ویژه افرادی که آرتریت روماتوئید دارند، ممکن است از نوشیدن این آبمیوه بهره‌مند شوند، زیرا زردچوبه و زنجبیل دارای اثرات ضد التهابی هستند.

مواد مغذی قابل توجه در این آبمیوه شامل:
• ویتامین‌های A.، C. و E. • آهن
• کلسیم
۱۰ آبمیوه تقویت کننده سیستم ایمنی
۶. توت فرنگی و انبه
ترکیب آب توت فرنگی و انبه راهی سالم برای چشیدن طعمی بی نظیر از آبمیوه‌ها است. در این دستور العمل از میوه‌های یخ زده استفاده می‌شود که دارای خواص غذایی مشابه میوه‌های تازه هستند. اگر نمونه تازه آن‌ها در دسترس است می‌توانید یک آبمیوه تازه را تهیه نمایید.

ویتامین E. موجود در انبه باعث تقویت سیستم دفاعی بدن می‌شود و مزایای آنتی اکسیدانی آن برای مقابله با رادیکال‌های آزاد به خصوص در افراد مسن بسیار مفید است.

مواد مغذی قابل توجه در این آبمیوه شامل:
• ویتامین‌های A.، C. و E. • آهن
• فولات
۱۰ آبمیوه تقویت کننده سیستم ایمنی
۷. هندوانه
هندوانه نه تنها سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند بلکه می‌تواند در تسکین درد عضلات نیز موثر باشد. درد عضلانی یک علامت شایع آنفولانزا است، خصوصاً در افراد مسن.

این میوه حاوی مقدار زیادی آب است که می‌تواند در هیدراته نگه داشتن بدن مفید باشد.

علاوه بر این می‌توانید آب هندوانه را به سایر آب میوه‌های معمولی مانند سیب یا پرتقال نیز اضافه کنید.

مواد مغذی قابل توجه در این آبمیوه شامل:
• ویتامین‌های A. و C. • منیزیم
• زینک
۱۰ آبمیوه تقویت کننده سیستم ایمنی
۸. نعنا، توت فرنگی وکیوی
توت فرنگی و کیوی دیگر گزینه‌های سالم برای نوشیدنی سرشار از ویتامین C. هستند. اما از آنجایی که برای تهیه یک فنجان آبمیوه آن حدود چهار فنجان توت فرنگی لازم است، شاید لازم باشد این میوه‌ها را به این اسموتی اضافه کنید.

ما عاشق دستور سر آشپز خانگی، که شامل ماست یونانی است. ماست یونانی منبع خوبی از منیزیم و پروبیوتیک‌ها است. پروبیوتیک‌ها ممکن است سلول‌ها را در مقابل با رادیکال‌های آزاد حفظ کنند.

مواد مغذی قابل توجه در این آبمیوه شامل:
• ویتامین‌های A.، C. و B-۶
• منیزیم
• زینک
• فولات
۱۰ آبمیوه تقویت کننده سیستم ایمنی
۹. دانه کدو تنبل
بسیاری از دستور العمل‌های “آبمیوه” کدو تنبل شامل مقدار زیادی قند اضافه شده یا به آب سیب خریداری شده نیاز دارند.

به همین دلیل تصمیم گرفتیم که به جای این، دستور تهیه آب دانه کدو تنبل را ارئه کنیم. این یکی از تازه‌ترین و طبیعی‌ترین دستور العمل‌های موجود در اینترنت است؛ و به عنوان یک پایه عالی برای اسموتی‌های میوه عمل می‌کند.

فواید اضافی آن را نیز نمی‌توان نادیده گرفت. دانه کدو تنبل نه تنها به نفع سیستم ایمنی بدن، بلکه به سلامت تان کمک می‌کند:

• سلامت استخوان
• علائم یائسگی
• سلامت ادرار
• مو و پوست
• سلامت روان
• سلامت پروستات (برای آقایان)

مواد مغذی قابل توجه در این آبمیوه شامل:
• ویتامین‌های A.، C. و B-۶
• منیزیم
• زینک
۱۰ آبمیوه تقویت کننده سیستم ایمنی
۱۰. اسفناج، کاهو و کلم برگ
آب سبزیجات، یک نیروگاه از مواد مغذی برای سیستم ایمنی قوی هستند.

در یک وعده به این نوشیدنی، تعدادی جعفری به آن اضافه کنید تا ویتامین B-۶ بیشتری دریافت کنید. این ویتامین نقش مهمی در تکثیر سلول‌های ایمنی و تولید آنتی بادی دارند.

مواد مغذی قابل توجه در این آبمیوه شامل:
• ویتامین‌های A.، C. و B-۶
• آهن
• کلسیم
۱۰ آبمیوه تقویت کننده سیستم ایمنی

سیستم ایمنی بدن خود را قوی نگه دارید

تهیه آب میوه، اسموتی و نوشیدنی‌های غذایی یکی از بهترین روش‌ها برای سالم ماندن است. اما مهم نیست که چه آب میوه‌ای را دوست دارید، همیشه می‌توانید مواد غذایی فوق العاده دیگری مانند دانه چیا و جوانه گندم را برای فواید سلامتی بیشتر به این نوشیدنی‌ها اضافه کنید.

راه‌های دیگر برای پایدار و سلامت نگه داشتن سیستم ایمنی بدن شامل رعایت نکات بهداشتی، آبرسانی و ورزش مکرر می‌شود.

اگر آبمیوه گیری ندارید، از مخلوط کن استفاده کنید. ۱ فنجان آب نارگیل یا شیر را به این نوشیدنی اضافه کنید و در دستگاه مخلوط کنید.

منبع: healthline