پایگاه خبری-تحلیلی ریواس جنوب (rivasjonoob.ir)/

صبح امروز نشست حقوق شهروندی با حضور فرماندار و مدیران شهرستان کهگیلویه در فرمانداری این شهرستان برگزار شد.

به گزارش ریواس جنوب، در این نشست علی رضا اتابک فرماندار کهگیلویه گفت: هر دستگاهی شرح وظایف و خدمات تعریف شده ای دارد که برای سهولت کار مردم طراحی شده اند و باید اجرا شوند.

اتابک گفت؛ در تعریف خدماتی که هر دستگاه دارد این امر ضروری است که هر سدی که در مقابل ارباب رجوع آن اداره وجود دارد برداشته شود، سردرگمی در ادارات برای ارباب رجوع ایجاد نشود، یکی از بیشترین شکایات در سیستم های اداری این است کسانی که به ادارات مراجعه می کنند نمی دانند به کدام قسمت جهت بررسی مشکل خود رجوع کنند.

فرماندار کهگیلویه خطاب به مدیران شهرستان گفت: اگر ما به عنوان کسانی که متولی کار هستیم مشکلات ارباب رجوع را حل نکردیم نابسامانی ها و تلمبار شکایات در سیستم اداری بوجود می آید که در نهایت مدیر خاطی باید پاسخگوی این افراد باشند.

وی اضافه کرد: اداراتی مانند مالیات و ادارات خدمات رسان قبل از جریمه افراد حتما باید اطلاع رسانی های لازم را صورت دهند و برخی نیز که خدمات جدیدی برای مراجعین خود دارند باید اطلاع رسانی کنند تا مردم بتوانند از این خدمات استفاده کنند.

اتابک با اشاره به مساله واسطه گری و پارتی بازی های اداری تاکید کرد: کسانی که بی واسطه و پارتی و بدون واسطه زر و زور و تزویر به ادارات شما ورود می کنند باید خدمات لازم را به آن ها ارایه دهید و این وظیفه همه است که نباید در مورد آن سهل انگاری صورت گیرد. در واقع واسطه گری ها نباید به سیستم اداری نفوذ کنند تا از حق مردم در قبال خدمات صیانت شود.

فرماندار کهگیلویه گفت: در این راستا ارزیابی های لازم صورت می گیرد و بهترین شاخص ارزیابی یک مدیر این است که حقوق شهروندی را به درستی اجرا کند.

وی اضافه کرد: در خدمات رسانی به مردم سلیقه ای عمل نکنید و ارزیاب ها نیز می دانند که در ارزیابی های خود رفاقت و همکار بودن و سلیقه ای عمل کردن جایگاهی ندارد.

منبع: صبح زاگرس