پایگاه خبری-تحلیلی ریواس جنوب (rivasjonoob.ir)/

شهردار شیراز با تشریح آخرین وضعیت پیشرفت خطوط سه‌گانه‌ی متروی شیراز، برنامه‌های پیش‌روی سازمان قطار شهری را به سرپرست جدید این سازمان یادآور شد.

حیدر اسکندرپور شهردار شیراز و حسن مرادی رئیس سازمان قطار شهری شهرداری شیراز

 حیدر اسکندرپور در آیین تکریم حاجی‌زمانی رییس سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری و معارفه حسن مرادی به عنوان سرپرست این سازمان، پاک دستی، پرکاری و سلامت را فصل مشترک مدیران قطار شهری از ابتدا تا کنون عنوان کرد و گفت: قطار شهری شیراز از جمله سازمان هایی است که همواره گزارش های مالی شفاف، سالم و به دور از شبهه ارائه داده است.

گفت: قطار شهری از آن دست سازمان هایی است که از همان ابتدا، مبتنی بر دانش روز دنیا شکل گرفته و مدل مدیریتی آن می تواند به عنوان الگو به تمام زیرمجموعه های شهرداری تسری یابد.

وی با اشاره به ضرورت تجربه و شناخت کافی برای انجام بهینه امور در حوزه مدیریت شهری، گفت: با توجه به اهمیت جایگاه این سازمان و دشواری های کار آن در شرایط فعلی، فردی را به عنوان سرپرست جدید سازمان انتخاب کردیم که از زمان آغاز عملیات اجرای پروژه قطار شهری شیراز در سازمان حضور داشته و امروز می تواند با دانش، چابکی و نگاه و اندیشه جوان خود با بهره گیری از تجربه ای۱۶ ساله، همراه با شناخت کافی از دو حوزه ساخت و بهره برداری، روند پیشرفت این پروژه را ادامه داده و اتفاقات خوشی را رقم بزند.

اسکندرپور ضمن تقدیر از رییس پیشین سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری شیراز، حاجی زمانی را فردی پرتلاش، پی گیر، پاکدست و با حوصله دانست و خاطرنشان کرد: اگرچه به دلیل بازنشستگی، سرپرستی مجموعه قطار شهری شیراز به دست شخص دیگری سپرده شده است اما بی شک قطار عمران و توسعه شهر شیراز برای حرکت سریع و رو به جلو، نیازمند توان، تجربه و تخصص مدیران پیشین خود است؛ از این رو مهندس حاجی زمانی به عنوان یکی از اعضای هیأت مدیره سازمان حمل و نقل ریلی، مجموعه شهرداری شیراز را در مسیر خدمتگزاری به شهروندان شریف شیراز، یاری خواهد رساند.

** پیش‌روی خطوط ۲ و ۳ متروی شیراز همزمان با تکمیل خط یک

اسکندرپور شرایط نامساعد اقتصادی و محدودیت های تأمین قطعات از کشورهای خارجی را مهم ترین چالش های اجرای قطار شهری برشمرد و اظهار داشت: تاکنون تلاش بر این بوده است که خللی در روند پیشبرد پروژه وارد نشود؛ کمااینکه با اجرای چهار ایستگاه دیگر، خط یک تکمیل می شود و همزمان با این عملیات، تاکنون حفاری بیش از ۵۰درصد از مسیر خط دو نیز انجام شده و امکان سنجی اقتصادی خط ۳ نیز به پایان رسیده است. در چنین شرایطی انتظار می رود سرپرست جدید با همت بلند و تلاش شبانه روزی خود، استفاده بهینه از ظرفیت مهندسان متخصص آن سازمان و همکاری و همراهی دیگر مسئولان دلسوز شهری تمامی کارها را به سامان برساند.

شهردار شیراز در ادامه با بیان این مطلب که خط۲ مترو شیراز محدوده جنوب شهر را به نقاط مرکزی و گردشگری شهر وصل می کند، گفت: این خط به دلیل ایجاد فرصت حمل و نقل سریع و آسان برای مناطق کمتر برخوردار، اهمیت ویژه ای دارد اما ضروریست در کنار آن به اجرای خط ۳ نیز رسیدگی شود؛ چراکه بر اساس مطالعات دانشگاه شیراز، مسیر خط ۳ مترو شیراز روی پرترافیک ترین محورهای شهر تعریف شده و میزان تقاضای سفر در این مسیر در بالاترین حد قرار دارد؛ همچنین این خط بار ترافیک غرب شیراز را نیز کاهش می دهد از این رو فراهم ساختن زمینه اجرای آن در ادامه خط یک و تعریف اعتبار ویژه در بودجه سال ۹۸ از اولویت های مجموعه مدیریت شهریست.

انتهای پیام/ سجاد بنام