پایگاه خبری-تحلیلی ریواس جنوب (rivasjonoob.ir)/

شهردار شیراز با اشاره به اجرای ۱۸ پروژه بزرگ شهری در کنار بیش از ۴۰۰ پروژه عمرانی متوسط و کوچک مقیاس در سطح این کلان‌شهر گفت: پروژه‌‌های خط دو مترو، بزرگراه شهید سلیمانی، بزرگراه مولوی، بزرگراه تنگ قره پیری، تقاطع جام جم و ده‌ها پروژه دیگر در اولویت هستند.

سید احسان اصنافی طی بازدیدی که به همراهی جمعی از اعضای شورای اسلامی شهر شیراز، مدیران شهرداری و مدیران پروژه همراه با اصحاب رسانه از عملیات اجرایی برخی پروژه های شیراز شامل پروژه محور گویم، بزرگراه ۵۵ متری جنوب شهرک حافظ، تقاطع غیرهمسطح حافظ و تقاطع غیرهمسطح شهید نواب صفوی – کمربندی انجام شد، اظهار کرد: پروژه محور گویم به دلیل بارگذاری بخشی از پروژه آزادراه شیراز – اصفهان و ورودی مناطق ییلاقی قسمت‌های شمال غرب شیراز و سپیدان، از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی با اشاره به اهمیت طراحی و انجام این محور افزود: براساس پیش‌بینی‌ها و استانداردهای طراحی، ساخت زیرگذری به طول ۱۴۵۰ متر در نظر گرفته شده است.

شهردار شیراز به انجام مسیر انحرافی این محور از یک ماه گذشته اشاره و ابراز امیدواری کرد: این مسیر انحرافی طی ۱۰ روز آینده آماده و عملیات اجرایی محور گویم ساماندهی می‌شود.

اصنافی در ادامه سخنان خود که به تشریح عملیات اجرایی قطعه دوم پروژه‌های شمال غرب می‌پرداخت، به پروژه بزرگراه ۵۵ متری جنوب حافظ اشاره کرد و گفت: ۴.۵ کیلومتر این پروژه توسط پیمانکار از بزرگراه آیت‌الله حسینی الهاشمی تا انتهای خیابان ملائک شهرک گلدشت حافظ آغاز شده و پیشرفت فیزیکی ۱۰ درصدی داشته است که تعداد ۱۹۰ دستگاه ماشین آلات در این پروژه در حال انجام کار هستند و این مسیر را تا نقطه اتصال آزادراه شیراز-اصفهان ادامه خواهیم داد.

مدیر ارشد شهری شیراز به پروژه‌‌های نقطه جنوبی شهر و تقاطع شهید نواب صفوی نیز اشاره و بیان کرد: با افتتاح تقاطع مدافعان سلامت طی دو ماه آینده بخشی از بار ترافیکی بلوار رحمت که به عنوان رینگ دوم دور شهر شیراز عمل می‌کرد، از طریق بلوار سرداران، پل غدیر، پل مدافعان سلامت، بلوار احمدبن موسی و کمربندی هدایت خواهد شد.

اصنافی گفت: تقاطع شهید نواب صفوی دو فازِ بلوار احمدبن موسی (ع) به کمربندی و بلوار شهید نواب صفوی به بلوار سلطان‌آباد را خواهد داشت.

وی به ۱۸ پروژه بزرگ شهری در کنار بیش از ۴۰۰ پروژه عمرانی متوسط و کوچک مقیاس در سطح کلانشهر شیراز اشاره و تصریح کرد: پروژه‌‌های خط دو مترو، بزرگراه شهید سلیمانی، بزرگراه مولوی، بزرگراه تنگ قره پیری، تقاطع جام جم و ده‌ها پروژه دیگر در اولویت هستند.

** پروژه بزرگراه جنوب شهرک حافظ یکی از مسیرهای موازی آزادراه شیراز – اصفهان و کریدور ورودی شهر شیراز از سمت شمال است

علیرضا اسکندری، رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر شیراز با تاکید بر ضرورت اجرای پروژه بزرگراه جنوب شهرک حافظ اظهار کرد: این پروژه یکی از مسیرهای موازی آزاد راه شیراز- اصفهان و کریدور ورودی شهر شیراز از سمت شمال است که مدیریت ترافیک بلوار دکتر حسابی بر عهده این پروژه است.

وی با اشاره به پیشرفت این پروژه که به بیش از ۱۰ درصد رسیده است، افزود: این پروژه در روزهای نخست شورای ششم تنها ۲ درصد پیشرفت داشت.

عضو شورای اسلامی شهر شیراز بیان کرد: حجم عملیات عمرانی و ماشین آلات و تجهیزات اختصاص یافته این پروژه، بسیار بی‌نظیر است.

اسکندری با تصریح بر زبان مشترک شورای اسلامی شهر و شهرداری شیراز اظهار داشت: مجموعه شورا ‌و شهرداری به یک زبان مشترک دست یافتند که آن هم دغدغه‌مندی اعضای شورا نسبت به خدمت‌رسانی به مردم بوده که نتیجه آن تفاهم‌نامه اجرایی بودجه ۱۴۰۱ است.

وی با بیان اینکه تلاش بر این است که با تزریق بودجه، اجرای پروژه‌های عمرانی محقق شود، اضافه کرد: در لایحه بودجه مصوب شورا در سال ۱۴۰۱ در پروژه‌های عمرانی ۲۹ پروژه بزرگ مقیاس جدید را شروع خواهیم کرد.

رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر شیراز بیان کرد: تعداد شش پروژه، پیشرفت فیزیکی کمتر از ۱۰ درصد داشتند که پروژه بزرگراه جنوب شهرک حافظ از این دست پروژه بود، شش پروژه دیگر نیز پیشرفت فیزیکی کمتر از ۲۵ درصد داشته، همچنین ۵ پروژه بزرگ مقیاس با پیشرفت فیزیکی ۵۰ درصد بوده و در نیمه راه است، که با یک برنامه مدون درصدد هستیم تا پروژه‌ها با مدیریت مناسب منابع در زمان تعیین شده به بهره‌برداری برسند.

اسکندری گفت: تعداد ۹ پروژه نیز پیشرفت فیزیکی بیش از ۹۰ درصد دارند که بزرگترین این پروژه‌ها، پروژه بزرگراه شهید حاج قاسم سلیمانی است که بیش از ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

** امیدواری برای بهره‌برداری از تقاطع شهید نواب صفوی طی سه سال آینده

محمد امین معاون فنی و عمرانی شهرداری شیراز نیز با بیان اینکه پروژه تقاطع شهید نواب صفوی یکی از تقاطع‌های مهم شهر شیراز است که جهت ایمن‌سازی در دستور کار قرار گرفته، اظهار داشت: عملیات تجهیز کارگاه این پروژه از ابتدای اردیبهشت در دستور کار قرار گرفت و عملیات اجرایی از دو هفته پیش آغاز شد که امید است طی ۳۶ ماه آینده هر دو پل فاز یک و دو به بهره‌برداری برسد.

انتهای پیام/ پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری شیراز