پایگاه خبری-تحلیلی ریواس جنوب (rivasjonoob.ir)/

برخی مشترکین همراه اول در شهر شیراز، از اختلال دوباره در سیستم این اپراتور تلفن همراه خبر می‌دهند.

 به گزارش ریواس جنوب، مشترکین دائمی همراه اول با ارسال مطالبی به این پایگاه خبری اعلام کرده‌اند که با شماره‌گیری کد ۹۹۹۰ و استعلام بدهی خط تلفن آن‌ها، مانده بدهی -به اشتباه- صفر اعلام می‌شود.

بر پایه این گزارش، در هفته‌های گذشته نیز برخی اختلالات همراه اول در کنار عدم اطلاع‌رسانی صحیح به مشترکین، باعث بروز مشکلاتی برای آنها شده است.

در یکی از سلسله اختلالات همراه اول، پیامک رسمی از طرف همراه اول مبنی بر اختصاص ۱۵ گیگابایت ترافیک یک ماهه اینترنت برای برخی مشترکین ارسال شده اما این بسته پس از گذشت چند روز غیرفعال شد.

با این حال نکته عجیب و غیرقابل قبول عدم اطلاع‌رسانی درست در خصوص غیرفعال‌سازی این سرویس اینترنتی بود که باعث شد بسیاری از مشترکین بدون اطلاع از این موضوع همچنان به مصرف اینترنت با تعرفه عادی و کسر اعتبار ادامه دهند.

نکته عجیب‌تر در این زمینه، پاسخ‌های مسئولین همراه اول به معترضین این اختلال خود آنها بود؛ در برخی موارد اپراتور به مشترک اعلام می‌کرد که این موضوع به دلیل اختلال در شبکه همراه اول بوده و مشترک خود باید می‌دانست که چنین بسته‌هایی معتبر نیست!

پاسخ‌هایی که یقیناً ضمن اینکه تضییع حقوق اولیه‌ی مشترکین تلفن همراه به حساب می‌آید، نوعی توهین آشکار به آنها نیز تلقی می‌شود.

در هر حال اگرچه برخی کاربران فضای مجازی اختلالات اخیر در همراه اول را به موضوع «فیلترینگ تلگرام» نسبت می‌دهند اما خود همراه اول با ارسال پیامک‌هایی اختلالات را ناشی از «اجرای پایلوت و فاز آزماشی نسل سوم» اعلام کرده است.

انتهای پیام/ سجاد بنام