پایگاه خبری-تحلیلی ریواس جنوب (rivasjonoob.ir)/

استاندار سابق فارس با بیان اینکه خود او هم پیگیر تغییر خود و انتصاب امیری به عنوان استاندار جدید فارس بوده است، از همگان خواست بدون درگیری با حواشی سیاسی در کنار استاندار جدید قرار گیرند.

 به گزارش ریواس جنوب، محمدهادی ایمانیه امروز ۲۲ مهرماه در مراسم تکریم و معارفه استاندار فارس با اشاره به انتخاب اسکندر مؤمنی به عنوان وزیر کشور، اظهار داشت: وقتی خبر انتخاب ایشان را شنیدم یک نفس عمیق و راحتی کشیدم که کشور با این شخصیت متواضع و عالم دچار تندروی نخواهد شد.

وی ادامه داد: وقتی جلسه معارفه ایشان برگزار شد بلافاصله خدمت وزیر جدید کشور رسیدم و عرض کردم که اجازه بدهید بعد از سال‌ها به شغل معلمی خودم در دانشگاه برگردم.

استاندار سابق فارس افزود: تنها خواهشم از ایشان این بود که کسی برای استانداری فارس انتخاب کنید که شخصیت ملی باشد و دچار حواشی سیاسی و جریان‌های اصلاح‌طلب و اصولگرا نشود چرا که امروز دیگر موقع وارد شدن به حواشی نیست.

وی تصریح کرد: بنده به سهم خودم پیگیری‌هایی کردم که آقای دکتر امیری به استان فارس بیاید و وقتی شنیدم که ایشان که شخصیتی ملی با سوابق موفق در قوه‌های مجریه و قضاییه هستند، به دلیل علاقه به فارس این استان را به تهران، اصفهان و چند استان دیگر ترجیح دادند، بسیار خوشحال شدم.

ایمانیه با بیان اینکه امروز وقت همدلی و همراهی است، افزود: فرمایش رهبری که فرمودند در کنار دولت چهاردهم باشید فصل‌الخطاب است و هر کمکی که در توان باشد برای کمک به دولت خواهیم گذاشت و هر فردی که دلش برای ایران و استان می‌تپد باید کنار استاندار فارس قرار بگیرد،

** تشریح اقدامات سه ساله دولت سیزدهم در فارس

 استاندار سابق فارس با تشریح اقدامات انجام گرفته طی سه سال گذشته و در دولت سیزدهم خاطرنشان کرد: برگزاری ۴ دوره انتخابات، کسب رتبه برتر در کارگروه نظم وامنیت کشور، کسب رتبه دوم در کاهش نارضایتی‌های عمومی، قرارگاه اجتماعی و ساماندهی اتباع غیر ایرانی، رتبه اول کشور در ساماندهی کودکان کار، کاهش طلاق و خودکشی، راه اندازی کمپ ماده ١۶ ترک اعتیاد، افزایش ١٠٠ درصدی اعتبارات فارس نسبت به ١۴٠٠، پرداخت رفاهیات و حقوق کارکنان، تسویه بدهی استانداری با شرکت‌های طرف قرارداد، استفاده از ظرفیت دورکاری از جمله این اقدامات بوده است.

ایمانیه ادامه داد: در عرصه اقتصادی نیز ایجاد یکهزار فروشگاه منتخب فروش از مزرع تا سفره، دریافت رتبه اول در ٩ شاخص اقتصادی، پایین‌ترین حد نرخ بیکاری به ٧درصد و افزایش تولید واحد‌ها و برگزاری جلسه سرمایه‌گذاری به‌صورت دو روز در هفته انجام شد.

وی افزود: انتقاد ٢٠١ تفاهم‌نامه با سرمایه‌گذاران، افزایش صادرات از فارس، انتقال دو کارخانه سیمان و پشم و شیشه به خارج از نقاط شهری، جلسات منظم با هلدینگ‌های ارشد کشور در حوزه سرمایه‌گذاری، همکاری با کارآفرینان، حوزه گردشگری و امور زیارتی نیز در ۴ جنبه گردشگری استان فارس تلاش‌های خوبی انجام گرفت؛ اما برخی موارد لازم است که تفویض اختیارات شود.

استاندار سابق فارس با اشاره به اینکه ۶هزار و ۴٠٠ پروژه همزمان با سفر دولت، دهه فجر و هفته دولت با ارزش ١۵۴ هزار میلیارد تومان افتتاح شد، یادآور شد: فارس در طول این ٣ سال رتبه برتر ستاد سفر نوروز، رتبه برتر ستاد اربعین، رتبه برتر در نوروزگاه‌های عشایری، تصویب منطقه آزاد گردشگری سپیدان، پنجره واحد گردشگری، توسعه گردشگری سلامت را کسب کرد.

ایمانیه با اشاره به اینکه در طول این مدت ۴٠٠ روستا استان فارس از تنش و بحران آبی خارج شدند و احداث سد‌ها به‌سرعت پیش می‌رود، گفت: بالا‌ترین سهم راه‌های کشور در استان فارس است اما با‌ این‌ وجود در ۶ ماه گذشته ٣٠ درصد کاهش فوتی‌های ناشی از تصادفات را داشته‌ایم.

استاندار فارس با بیان اینکه در این استان ٢۵٠ کیلومتر بزرگراه مورد بهره‌برداری قرار گرفت و ۶٠٠ کیلومتر درحال احداث است، ادامه داد: خط دوم انتقال آب از سد دروزدن به شیراز و ۶ قطعه مورد بهره‌برداری گرفت.

** توصیه ایمانیه به جایگزین‌اش

وی ادامه داد: همچنین آزاد راه شیراز – بوشهر، قطار شیراز- گلگهر، انتقال آب خلیج‌فارس، ورزشگاه شهید سلیمانی و پارس راه اندازی قرارگاه محرومیت‌زدایی، ده‌ها هزار مسکن در حوزه نهضت ملی در حال ساخت است.

ایمانیه از استاندار جدید فارس خواست تا پیگیری نهایی کارخانه آی تی آی، کارخانه آزمایش، نهضت آبخیزداری، ترمینال بین‌المللی فرودگاه شیراز، اختصاص زمین به نخبگان نیرو‌های انتظامی و سلامت در نهضت ملی مسکن، آزادراه شیراز اصفهان و مترو شیراز- صدرا را در دستور کار قرار دهد.

انتهای پیام/س۲۵۳۹