این خبر تکمیل می شود... آغاز جلسه استیضاح وزیر آموزش و پرورش / نماینده موافق استیضاح: معلم ها می گویند «به خیر تو مرا امید نباشد، الهی این وزیر فردا نباشد» / فانی یک سال است ما را سر کار گذاشته است!
پایگاه خبری-تحلیلی ریواس جنوب (rivasjonoob.ir)/
جلسه استیضاح علی اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش به ریاست حجت الاسلام و المسلمین محمد حسن ابوترابی فرد در مجلس شورای اسلامی آغاز شد.
به گزارش ریواس به نقل از «انتخاب»، در جلسه استیضاح وزیر آموزش و پرورش، اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهوری شرکت دارد.
براساس آیین نامه داخلی مجلس ابتدا باید موافقان و مخالفان استیضاح در دو ساعت به تشریح دیدگاه های خود نسبت به استیضاح فانی بپردازند و سپس وزیر آموزش و پرورش صحبت می کند.
طبق آیین نامه داخلی مجلس وزیر آموزش و پرورش و رییس جمهوری حداقل سه ساعت فرصت دارند از عملکرد این وزارتخانه دفاع کنند.
هیات رییسه مجلس در آغاز جلسه استیضاح وزیر آموزش و پرورش اعلام کرد که در این جلسه فقط موافقان استیضاح صحبت می کنند.
جبار کوچکی نژاد نماینده رشت ، نادر قاضی پور نماینده ارومیه ، عبدالوحید فیاضی نماینده محمود آباد، حامد قادر مزی نماینده قروه ، غلامحسین سیری نماینده هشترود، محسن علیمردانی نماینده زنجان ، محمود شکری نماینده تالش سید ناصر موسوی نماینده دشتستان سخنرانان موافق استیضاح هستند.
فانی وزیر آموزش و پرورش را در جلسه استیضاح، حجت الاسلام و المسلین سید محمود علوی وزیر اطلاعات و حجت الاسلام و المسلمین مجید انصاری همراهی می کنند.
استیضاح فانی با ۶۴ امضا در هیات رییسه مجلس اعلام وصول شد که گفته می شود ۳۵نفر از امضا کنندگان امضای خود را پس گرفته اند.
هیچ گونه شائبه سیاسی یا فراکسیونی در استیضاح فانی نیست
جبار کوچکی نژاد در جلسه استیضاح علی فانی وزیر آموزش و پرورش، گفت: استیضاح در جهت حفظ منافع یک میلیون فرهنگی و حدود ۱۳ میلیون دانش آموزش انجام میگیرد و هیچ گونه شائبه سیاسی یا فراکسیونی در میان نیست.
نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس منزلت اجتماعی، مسائل پرورشی، حقوقی، رفاهی و آموزشی آموزش و پرورش را از محورهای استیضاح برشمرد و افزود: دستگاه آموزش و پرورش برخلاف وزارت علوم که در استانها به صورت هیأت امنایی اداره میشود فاقد چنین امکانی در استانها است به همین دلیل وزیر آموزش و پرورش اگر ضعیف باشد بودجه ۲۴ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومانی این وزارتخانه به درستی هزینه نمیشود و این وزارتخانه بزرگ دچار مشکل میشود.
به گفته نماینده مردم رشت، بیشتر مشکلات آموزش و پرورش معطوف به سنگینی کار، حقوق پایین و کاهش راندمان آموزشی است.
وی ادامه داد: حقوق فرهنگیان در سال جاری بیشتر از ۱۴ درصد افزایش نیافته است و این در حالی است که از صندوق بازنشستگی فرهنگیان مدیران حداقل ۱۰ میلیون تومان حقوق میگیرند و بیش از ۴۰۰ میلیون تومان بین خودشان تقسیم میکنند. بودجه ۳۰۰۰ میلیارد تومانی این صندوق در دست مدیرانش تبدیل به ماشینهای لوکس و هدایای نفیس جهت در اختیار گرفتن مدیرانش میشود. فسادی که در گذشته هم در این صندوق وجود داشت.
کوچکی نژاد خطاب به وزیر آموزش و پرورش گفت: مگر شما در جلسه رأی اعتمادتان قول تحول در آموزش و پرورش را ندادید؟ آیا به سند تحول آموزش و پرورش دست زدهاید؟ ۲۵۰ میلیارد تومان برای اجرای این سند گذاشته شد و مدارسی برای پایلوت انتخاب شدند اما حتی یک ریال از آن هزینه نشد.
نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس ادامه داد: قول دور نگه داشتن آموزش و پرورش از سیاسی بازی و گروه گرایی را دادید ولی تعداد زیادی از متحصنان سالهای گذشته را در مسند کار منصوب کردهاید. امروز نمایندگان تشکلهای غیرقانونی در ستاد آموزش و پروش مشغول کارهای انتخاباتی هستند.
وی اجرا نشدن طرح رتبه بندی فرهنگیان را مورد انتقاد قرار داد و افزود: نباید با الفاظ بازی کنیم. نظام رتبه بندی فرهنگیان که یک فرآیند ارتقا شغلی است را محدود به توزیع پول آن هم در ابتدای سال تحصیلی آینده کردهاید. قول استخدام یک فرزند خانواده آموزش و پرورش را داده بودید ولی چرا آن را انجام ندادید؟
وی در پایان ابراز تأسف کرد: ۶۰ هزار دانش آموز جامانده از تحصیل و ۹ میلیون بیسواد در کشور وجود دارد و وزیر کاری برای آنان انجام نداده است.
دانشآموزان در روستاها روی حلبی و نیمکتهای شکسته مینشینند
نماینده مردم ارومیه در انتقاد از عملکرد علی اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش گفت: دانش آموزان در روستاها روی حلبی و نیمکتهای شکسته مینشینند.
نادر قاضیپور که به عنوان موافق استیضاح وزیر آموزش و پرورش در جلسه علنی امروز (چهارشنبه) مجلس سخن میگفت، اظهار کرد: آموزش و پرورش روستائیان را رها کرده است. مگر بچههای روستایی و فرزندان کارگران و کشاورزان خدایی ندارند؟
وی با بیان اینکه آمار بیسوادی در کشور به خصوص در روستاها بالاست، تصریح کرد: سیاست غلط جمعآوری مدارس روستایی برای چیست؟ این موضوع باعث میشود خانوادههای روستایی برای تحصیل فرزندانشان روستاها را ترک کنند و در حاشیه شهرها سکنی گزینند و همین امر به افزایش حاشیه نشینی منجر میشود. برخی هم به خاطر نبود کار در شهر، در روستا میمانند و فرزندانشان ترک تحصیل میکنند.
این نماینده مجلس در ادامه با اشاره به تصریح قانون اساسی در تحصیل رایگان، یادآور شد: ما قسم خوردهایم به قانون اساسی وفادار باشیم، اما متأسفانه هر روز هزینه تراشی بیشتر میشود و مردم و کارگران با مشکلات جدی مواجه میشوند.
قاضی پور با بیان اینکه قانون مصوب مجلس برای فرهنگیان اجرایی نشده، خاطرنشان کرد: دولت نتوانسته اولویت کمک به آموزش و پرورش را در هیأت دولت جا بیندازد.
نماینده مردم ارومیه در مجلس بررسی صلاحیت مجدد متولی آموزش و پرورش را نیازمند داوری منصفانه دانست و اظهار کرد: آینده تعلیم و تربیت ۱۲ میلیون دانش آموز و سرنوشت یک میلیون معلم و کادر اداری و سیاست گذاری نظام تعلیم و تربیت بدون شک به تصمیمی که مجلس میگیرد بستگی دارد.
وی با بیان اینکه باید مدیری با کفایت، مدبر، توانمند و هوشمند در رأس وزارت آموزش و پرورش قرار گیرد، گفت: بررسی میانگین فعالیتهای آقای فانی ما را متقاعد نمیکند که ایشان بتواند طرح سند ملی آموزش و پرورش را مدیریت کند. زیرا مشکلش عدم اعتقاد به تجاربی است که در این سند آمده است.
وی افزود: آقای فانی تعدادی را مسئول کرده که آنها خود آقای فانی را قبول ندارند و پشت سرش حرف میزنند.
قاضی پور در پایان با بیان این که دانشآموزان در روستاها روی حلبی و نیمکتهای شکسته مینشینند در عین حال گفت: در شهر بهترین مدارس به افراد خاص واگذار شده است.
ما به پاکدستی و تدین فانی اذعان داریم
نماینده مردم دشتستان در مجلس با بیان اینکه استیضاح به معنی عزل و برکناری یک وزیر نیست، گفت: ما به پاکدستی و تدین آقای فانی اذعان داریم.
سیدمهدی موسوی نژاد نماینده مردم دشتستان در جلسه علنی امروز در موافقت با استیضاح وزیر آموزش و پرورش، اظهار کرد: طرح استیضاح فانی در تاریخ ۲۵ خردادماه سال ۹۳ یعنی حدود یک سال پیش نوشته و به هیأت رئیسه مجلس ارائه شد اما بنا به دلایلی امروز در مجلس مطرح شده است.
این نماینده اصولگرای مجلس افزود: باید یادآور شوم که استیضاح به معنی عزل و برکناری یک وزیر نیست. امیدواریم که نمایندگان بتوانند قانع شوند و وزیر هم با توان و انرژی بیشتر به کار خود ادامه دهد. زیرا ما به پاکدستی و تدین آقای فانی اذعان داریم.
نماینده مردم دشتستان در مجلس با بیان این که دلیل اصلی استیضاح بیشتر در حوزه مدیریت و سیاستهای این وزارتخانه است، گفت: تمام تلاش ما هم بر این بوده که استیضاح صورت نگیرد و با تذکر موضوع برطرف شود. اکنون هم از این موضوع خشنود نیستیم. اما بعد از جلساتی که با وزیر داشتیم به اجبار همه راهها به استیضاح ختم شد.
موسوی نژاد با بیان اینکه مشکلات فرهنگیان از جمله دلایل اصلی استیضاح وزیر آموزش و پرورش است، گفت: عدم اجرایی شدن سند بنیادین تحول آموزش و پرورش، مسائل مربوط به دانشگاه فرهنگیان، انتصاب مدیران بازنشسته، ناکارآمد و بدون برنامه و همچنین نگاه سیاسی، جناحی و حزبی در وزارت آموزش و پرورش از جمله دلایل مطرح شدن استیضاح فانی بوده است.
وی همچنین خاطرنشان کرد: علیرغم افزایش اعتباراتی که در سال ۹۳ نسبت به ۹۲ صورت گرفته و رشد ۵۰۰ درصدی نسبت به یک دهه گذشته هنوز اقدام عملی در اجرای بند ۶ سیاستهای تحول در آموزش و پرورش مبنی بر تحول در ساختار مالی ایجاد نشده است.
وی در پایان اظهار کرد: امیدواریم که با توضیحاتی که وزیر ارائه میکنند بتوانیم نتیجه خوبی از این جلسه داشته باشیم.
استیضاح وزیر آموزش و پرورش سیاسی نیست
نماینده مردم قروه در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: استیضاح وزیر آموزش و پرورش سیاسی نیست و من همواره مدافع دولت تدبیر و امید بودهام و حضور من به عنوان استیضاح کننده تاکیدی بر این موضوع است که این استیضاح به خاطر عملکرد وزیر است نه سابقه سیاسی.
حامد قادرمرزی که به عنوان موافق استیضاح وزیر آموزش و پرورش در جلسهی علنی امروز مجلس سخن میگفت بیان کرد: ناتوانی وزیر در جلب رضایت جامعه آموزش و پرورش یکی از دلایل استیضاح ایشان است؛ چرا که جامعه آموزش و پرورش با صداقت و رفتار عالمانه اعتمادشان جلب میشود، اما این رفتار از سوی وزیر نبوده و چرا در زمانی که معلمان ما در خیابانها و در ادارات آموزش و پرورش استانها تجمع میکردند آقای فانی یک بار هم در میان آنها حاضر نشد و یک سفر به استانهای محروم در این مدت نکرد؟
وی افزود: ناتوانی وزیر در جلب توجه دولت و اختصاص منابع مالی لازم برای هزینهکرد در نظام آموزشی کشور یکی دیگر از محورهای استیضاح وزیر است. متاسفانه مدارس به مدارس خودگردان تبدیل شدهاند و در مناطق محروم نیز خانوادهها هستند که باید هزینههای جاری مدرسه را پرداخت کنند و این در حالی است که بیش از ۵۰ درصد منابع آموزش و پرورش صرف حقوق و مزایای کادر غیر آموزشی میشود و در برخی مناطق کشور مدارسی وجود دارد که نه در شان معلمان است و نه در شان دانش آموزان و دیوارهای آن هر لحظه در حال فرو ریختن است.
نماینده قروه با بیان این که مطالبات بازنشستگان در دوره وزارت فانی نادیده گرفته شده است گفت: متاسفانه شاهدیم وزارت آموزش و پرورش به مطالبات بازنشستگان آموزش و پرورش بیتوجه است و صندوقهای بازنشستگی آموزش و پرورش در حال نابودی است. همچنین ناتوانی در تغییر دیدگاه معلمان و مقایسه آنان با کارمندان نیز در وزارت آموزش و پرورش هنوز وجود دارد در حالی که طرح تمول پزشکان اجرا شده است و پزشکان حقوق چند ده میلیونی میگیرند معلمان آموزش و پرورش با تحصیلات عالیه نمیتوانند حقوقی دو میلیونی دریافت کنند. در حالی که آموزش و پرورش در توسعه کشور شاید سهم بیشتری از آموزش بهداشت و درمان داشته باشد.
نماینده قروه در پایان تاکید کرد: بیتوجهی به تولید علم و توسعه آموزشی نیز موضوعی است که در وزارت خانه آقای فانی مغفول مانده و بسیاری از سوالات معلمان و خانوادهها بیپاسخ مانده است و همه این مشکلات بخشی از مطالبات فرهنگیان است؛ و الا به لحاظ سیاسی و پاکدستی آقای فانی وزیری قابل اعتماد است.
معلم ها می گویند «به خیر تو مرا امید نباشد، الهی این وزیر فردا نباشد»
یک عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با تأکید بر اینکه استیضاح وزیر آموزش و پرورش سیاسی نیست و صرفاً طرح مطالبات فرهنگیان است، گفت: در این روزها این پیامک بین معلمان خطاب به فانی رد و بدل میشود که «به خیر تو مرا امید نباشد، الهی این وزیر فردا نباشد».
فرهاد بشیری به عنوان موافق استیضاح وزیر آموزش و پرورش در صحن علنی امروز و در جلسه استیضاح فانی، اظهار کرد: در ابتدای دولت نگرانیها و دلمشغولیهای مرتبط با حوزه آموزش و پرورش و فرهنگیان در جلسات متعدد با رئیس جمهور و معاونانشان و با همه تصمیمسازان و تصمیمگیران مطرح شد و در زمان رأی اعتماد به آقای فانی نیز بیان شد.
وی با بیان اینکه فانی به عنوان یک فرهنگی دارای شخصیت قابل احترام است، گفت: در همان دوران آقای فانی در کمیسیون در موضوع تعامل و ارتباط با اعضای کمیسیون آموزش تأکید کردند، اما اکنون عملکرد ایشان و مجموع همکارانشان در حوزه ستادی استانها و مناطق باعث شده که فعالیت و نشاط از مجموعه عظیم و ارزشمند معلمان گرفته شود.
نماینده مردم پاکدشت با بیان اینکه موضوع استیضاح فانی بنا بر اجبار و ضرورت طرح مطالبه و خواسته همکاران فرهنگی مطرح شد، تأکید کرد: استیضاح صرفاً مطالبه فرهنگیان است و هیچگونه موضوع سیاسی در آن نیست.
وی با تأکید بر اینکه اهداف و برنامههای آموزش و پرورش برای آینده کشور ادامه دارد، گفت: باید بیشترین اهتمام و توجه به این قشر شود و برای تحقق مطالبات فرهنگیان تلاشهای لازم صورت گرفت.
بشیری با بیان اینکه امروز آموزش و پرورش از وضعیت بسیار رقتباری رنج میبرد، گفت: ناامیدی موجود در مجموعه آموزش و پرورش بسیار نگران کننده است که باید توجهات لازم وجود داشته باشد.
وی خطاب به فانی گفت: آقای وزیر برای تحقق حقوق مادی و معنوی فرهنگیان چه کردید؟ چرا اجرای لایحه خدمات کشوری در وزارتخانه شما به صورت جدی پیگیری نمیشود؟ این رویه باعث شده که هر روز فرهنگیان از اقصی نقاط کشور در مقابل مجلس، وزارت آموزش و پرورش و دیوان عدالت اداری تجمع کرده و با حضور در این ارگانها مطالباتشان را مطرح کنند. اما آیا این شأن فرهنگیان است که اینگونه حقوق خود را مطالبه کنند.
این نماینده اصولگرای مجلس با اشاره به اظهارات فانی در جلسه غیرعلنی مجلس، گفت: آقای فانی در این جلسه این موضوع را مطرح کرد که فرهنگیان انگیزه ندارند. این صحبت از سوی کسی است که در رأس دستگاهی است که باید پرچمدار امنیت و اعتماد شغلی باشد. پس چه کسی باید این انگیزه را به معلمان بدهد؟
وی ادامه داد: آقای وزیر همچنین موضوع نداشتن مهارت فرهنگیان را مطرح کرده است. این صحبت در حالی مطرح میشود که باید موضوع کرامت معلمان مورد توجه قرار گیرد. آقای وزیر شما در این رابطه چه کردید؟ در برابر معلمی که در آتش برای نجات جان دانشآموزان سوخت و فداکاری کرد و یا معلمی که مورد حمله تروریستهای بیرحم در سیستان قرار گرفت چه قدر توجه کردید؟
بشیری با طرح این سوال که چرا پستهایی در وزارت آموزش و پرورش خالی است، گفت: وضعیت بازنشستگان آموزش و پرورش نیز مناسب نیست. اکنون وضعیت به گونهای است که ناامیدی وسیعی در این قشر از جامعه وجود دارد. آقای وزیر بهتر بود که شما بیشتر از رئیس جمهور کمک میگرفتید و تمامی تلاش خود رابرای حل مشکلات وزارتخانهتان به کار میبردید تا شاهد ناامیدی محض نبودید.
این عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات در پایان گفت: این روزها پیامکی بین معلمان و فرهنگیان رد و بدل میشود با این مضمون «به خیر تو مرا امید نباشد، الهی این وزیر فردا نباشد» چرا معلمی که باید در کلاس درس تمام فکرش به کارش باشد به دنبال چنین ادبیاتی برای احقاق حقوقش است؟
احداث یک مدرسه نیز پس از ۱۱ سال به تازگی به اتمام رسیده است
نماینده مردم آبادان خطاب به وزیر آموزش و پرورش از وی علت انتصاب مدیران ضعیف در این وزارتخانه را پرسید و افزود: بنده از حامیان دولت بودم ولی آنقدر به خواستهها و دغدغهها بیتوجهی شد که حالا با عنوان استیضاح کننده در اینجا صحبت میکنم.
محمدسعید انصاری در ادامه افزود: وزیر آموزش و پرورش یک سال است بنده را سر کار گذاشته و دست آخر به قولهایی که داده بود عمل نکرده است.
وی ادامه داد: وزیر، معاونان و مدیران کل آموزش و پرورش به نقاط محروم و روستاهای دورافتاده سرکشی نمیکنند. بچههای مردم در شهر آبادان و در استان خوزستان در گرمای طاقت فرسا در کانتینرهای آهنی درس میخوانند. احداث یک مدرسه نیز پس از ۱۱ سال به تازگی به اتمام رسیده است.
نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس افزود: معلمان پیش دبستانی هنوز مشکل دارند. در حالی که میتوانید مشکلاتشان را حل کنید.
نماینده مردم آبادان از علیاصغر فانی پرسید: دلیل افزایش ترک تحصیلها در دوره شما چیست؟ آیا تحقیقی در این زمینه داشتهاید؟ خانوادهها از عملکرد شما ناراضیاند.
سیاسی بودن آموزش و پرورش سم مهلکی برای این وزارتخانه است
نماینده مردم زنجان در مجلس شورای اسلامی با بیان این که سیاسی بودن آموزش و پرورش سم مهلکی برای این وزارت خانه است بسیاری از مدیران وزارت خانه را افراد سیاسی دانست که به گفتهی وی سیاست بازی و سیاست کاری میکنند.
محسن علیمردانی که به عنوان موافق استیضاح وزیر آموزش و پرورش در جلسه علنی امروز مجلس سخن میگفت اظهار کرد: قاطبیه فرهنگیان معتقدند وزیر آموزش و پرورش از نظر توان مدیریتی رئیس بوده و نفوذ خوبی در دولت و مجلس ندارد ایشان محبوبیت، مقبولیت و تحرک لازم را ندارد و لذا زیر مجموعه وزارتخانه انگیزه کار و اعتماد به وزیر ندارند.
وی با بیان اینکه فرهنگیان و معلمان از تمامی سلیقههای سیاسی و غیرسیاسی دوست ندارند وزیری سست و کم تحرک و ناکارآمد داشه باشند ادامه داد: کمتر معلمی را دیدم که از وزیر آموزش و پرورش راضی باشد. در کشورهای دیگر معمولا در چنین شرایطی وزیر استعفا میدهد اما در کشور ما دو دستی به میز میچسبند و کنار نمیروند.
علیمردانی خاطر نشان کرد: برخی میگویند شرایط کشور حساس است و استیضاح آقای فانی به مصلحت نیست اما چه مصلحتی بالاتر از رضایت معلمان و فرهنگیان که بزرگترین سرمایههای کشور هستند.
این نماینده مجلس با بیان این که نه تنها شادابی و تحرک در آموزش و پرورش ایجاد نشده بلکه سستی در این وزارت خانه حاکم شده تصریح کرد: این وزارتخانه را نمیشود حزبی اداره کرد. من نگرانم که برای انتخابات وزارتخانه و اداره کلهای آن تبدیل به ستادهای انتخاباتی افراد خاصی شود. چرا که سیاسی بودن آموزش و پرورش سم مهلکی برای آن است و در حال حاضر بسیاری از مدیران این وزارتخانه سیاسی هستند و سیاست بازی و سیاسی کاری میکنند.
علیمردانی نگاه غیر کارشناسی و غیر علمی را باعث تبعیض در بین فرهنگیان عنوان و خاطر نشان کرد: متاسفانه بچههای مردم در مدارس دچار سوء تغذیه شدهاند چرا نتوانستهاید نظر مجلس و دولت را برای این موارد جلب کنید.
وی در پایان گفت که برخی معلمان به خاطر کم بودن حقوقشان به مشاغل دیگر روی آوردند و حتی سرویس دانش آموزان شدهاند.
استیضاح فانی ردیفی و سریالی نیست
نماینده مردم تالش در مجلس با بیان اینکه استیضاح فانی ردیفی و سریالی نیست، گفت: متأسفانه در بعضی از حوزهها مدیران باسابقه برکنار شده و در مقابل افرادی روی کار آمدهاند که هیچ دانشی ندارند.
محمود شکری نماینده مردم تالش در موافقت با استیضاح وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اهمیت جایگاه این وزارتخانه تأکید کرد: کشوری موفق و پیشرفتهتر است که به علمآموزی و جایگاه معلم توجه ویژهای داشته باشد. به عنوان مثال اگر کشوری مثل ژاپن توانسته تا این حد پیشرفت کند در کشور آنها به جایگاه معلم توجه شده است.
این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در ادامه اظهار کرد: بنده معتقدم که باید با دولت همکاری کرد و همه بنده را میشناسند و تا الان نه یک سوال و نه تذکری نسبت به وزیر آموزش و پرورش داشتهام، اما متأسفانه با توجه به برخی مشکلاتی که در این وزارتخانه وجود داشت این موضوع را پیگیری کردم.
شکری با بیان اینکه پرورش از اصلیترین ارکان در آموزش و پرورش است، گفت: متأسفانه در این زمینه مدیران باسابقه و خبره که تخصص آنها در حوزه پرورشی بوده برکنار شده و در مقابل افرادی روی کار آمدند که هیچ دانشی در این زمینه ندارند.
نماینده مردم تالش در مجلس با تأکید بر اینکه استیضاح وزیر آموزش و پرورش ردیفی و سریالی نیست، گفت: استیضاح بدترین موضوع در کشور و ما در شرایطی هستیم که در مقابل دشمنان اسلام قرار داریم لذا این موارد را باید مورد توجه قرار دهیم.
وی با اشاره به عدم تعهدات وزیر، گفت: آقای وزیر اینها درد فرهنگیان است. بعضیها نگذاشتند شما بشنوید.
وی ادامه داد: چرا تا این حد مدارس غیرانتفاعی را گسترش دادید که دانش آموزان هم به والدین خود فشار میآورند که چرا پول ندارند تا آنها هم در این مدارس تحصیل کنند؟