15 ماه کمتر از 10 درصد پیشرفت فیزیکی “بازی” و سرگرمی در پروژه تقاطع دره “مهریان”/اعتبارات خوب است، پیمانکار ضعیف است
پایگاه خبری-تحلیلی ریواس جنوب (rivasjonoob.ir)/
وزیر راه در دولت روحانی حدود ۱۵ ماه پیش کلنگ تقاطع غیرهمسطح دره مهریان در ابتدای جاده یاسوج به اقلید را به زمین زد اما این پروژه با وجود اعتبارات خوب، گویا محلی برای بازی و سرگرمی پیمانکار و رانندگان بیل شده است؛ روند پیشرفت فیزیکی این پروژه مهم در مسیر دسترسی به شهر مشهد، کاملا لاکپشتی و ناامیدکننده است.
به گزارش ریواس جنوب از یاسوج، ترافیک منطقه معروف به دره مهریان در تقاطع جاده اقلید و تصادفات متعدد آن بیش از یک دهه است که ضرورت احداث یک تقاطع غیر همسطح را نمایان کرد؛ موضوعی که در مقطعی با وجود تعریف اعتبارات اما تنها به ساختن یک دایره بلوکی بسنده شد تا جایی که سوژه طنز مردم و منتقدین شد اما بالاخره با حضور آقای اسلامی احداث این تقاطع استارت خورد و مقرر شد دو ساله زیر بار ترافیک برود در حالی که هفت ماه مانده به اتمام این وعده، پیشرفت محسوسی نداشته است.
تسنیم در همین زمینه نوشت؛ اجرای تقاطع غیر همسطح در سه راهی «یاسوج-اقلید-مهریان» از مطالبات به حق مردم در دو دهه اخیر بود که ۱۳ شهریورماه سال گذشته با حضور اسلامی وزیر راه و شهرسازی کلنگ زنی شد ولی بعد از گذشت بیش از ۱۵ ماه هنوز راه به جایی نبرده است.
مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد با جمعیتی بیش از ۲۲۰ هزار نفر به عنوان یکی از شهرهای مهاجرپذیر شاخص کشور به شمار میرود و نرخ بالای رشد جمعیت در این شهر و گسترش مناطق حاشیهای مؤید این ادعا است.
قرار گرفتن شهر یاسوج در دامنه کوه دنا و احاطه این شهر توسط رودخانهها و چشمههای آب و برخورداری از طبیعت زیبا سبب شده تا این شهر نام پایتخت طبیعت ایران را یدک بکشد.
گسترش جمعیت در شهر یاسوج و قرار گرفتن این شهر در کریدور شمال به جنوب بیشک در صورت عدم توجه به زیرساختهای لازم در آینده با مشکلات عدیده روبهرو خواهد شد.
موضوع استاندارد سازی محورهای مواصلاتی استان کهگیلویه و بویراحمد و همچنین رفع معضلات ترافیکی در مراکز شهری به ویژه در مرکز استان از موارد ضروری این روزها به شمار میرود.
یکی از نقاط حادثهخیز در کهگیلویه و بویراحمد و مرکز این استان تقاطع محور یاسوج به اقلید در منطقه مهریان که ورودی مناطق گردشگری استانهای فارس و کهگیلویه و بویراحمد بوده که ساماندهی آن با توجه به در حال اجرا بودن محور یاسوج -اقلید از اهمیت خاصی برخوردار است.
در تابستان سال گذشته با حضور وزیر وقت مسکن و شهرسازی کلنگ احداث تقاطع غیر همسطح مهریان با اعتباری بالغ بر ۷۲ میلیارد تومان بر زمین زده شد ولی بعد از گذشت بیش از یکسال هنوز این پروژه راه به جایی نبرده است.
به گفته معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد این پروژه با توجه به قرار گرفتن در محور مواصلاتی طریقالرضا که نقش اتصال مناطق جنوبی به مشهد مقدس را دارد از اهمیت خاصی برخوردار است.
کیومرث حاجیزاده با اشاره به اینکه در یکسال گذشته این پروژه متأسفانه پیشرفت فیزیکی قابل توجهی از سمت شرکت مجری انجام نشده است، یادآور شد: به پیمانکار این پروژه ۱۰ جبهه کاری اعلام و مقرر شده در صورت وجود معارضات محلی با هماهنگی معاون عمرانی این موارد رفع و حل شوند.
وی خاطرنشان کرد: یکی از دلایل عمده طولانی شدن پروژههای عمرانی عدم توجه دستگاههای اجرایی در برگزاری مناقصه و انتخاب پیمانکار است و معتقدم با پیمانکاران کمکار باید طوری برخورد شود که به راحتی نتواند در مناقصه شرکت و مجری پروژهها باشد.
وی افزود: این پروژه از جمله پروژههای مهمی بوده که از اعتبارات مناسبی برخوردار و در مدت قرارداد تکمیل کار دو سال بوده است.
انتهای پیام/
برای بحرکت درآوردن چرخ راهسازی استان کهگیلویه وبویراحمدبایداول اداره حقوقی راکه سدراه است پاکسازی وبعدبودجه به اندازه کافی تامین شود
پیمان کاری تقصیری ندارد
تقصیر از ضعف اداره نظارت کارفرما است. چرا؟ در سوابق آن بررسی کنید جواب را پیدا خواهید کرد.