پایگاه خبری-تحلیلی ریواس جنوب (rivasjonoob.ir)/

مدیرکل آموزش و پرروش فارس با اشاره به راهکارهایی برای رفع مشکلات آموزش و پرورش، در عین حال معتقد است که در آموزش و پرورش  باید به دنبال ساختارهایی بود که هزینه‌ها را به حداقل می‌رساند.

حمیدرضا آذری - مدیرکل آموزش و پرروش فارس

حمیدرضا آذری – مدیرکل آموزش و پرروش فارس

به گزارش ریواس جنوب، حمیدرضا آذری در نشست کمیته  استانی پروژه مهر ۹۵ گفت: اولین کاری که باید در زمینه پروژه مهر انجام داد، استفاده از تجربه سال‌های گذشته و رفع موانع و مشکلاتی است که در گذشته با آن روبرو بوده‌ایم.

آذری افزود: انتصاب  به‌موقع مدیران در این زمینه بسیار موثر است چرا که با حضور موثر مدیر در مدرسه، فرایند ثبت‌نام، ثبت اطلاعات دانش‌آموزان در سامانه سناد و آماده‌سازی مدراس به‌سرعت انجام خواهد شد.

وی ادامه داد: برای دستیابی به نتایج مطلوب در آماده‌سازی مدارس، باید نسبت به توجیه پروژه مهر و ایجاد حساسیت در  روسای ادارات اقدام کرد.

آذری افزود: مدارس غیردولتی با توجه به آمار قابل توجه پوشش دانش‌آموزی در سطح استان بسیار موثر هستند و لذا مدیریت صحیح این مدارس و تاکید بر رعایت طرح توسعه متوازن بین رشته‌ای توسط آنها، می‌تواند به آماده‌سازی مطلوب مدارس برای شروع سال تحصیلی جدید کمک کند.

مدیرکل آموزش و پرروش فارس در بخش دیگری از اظهارات خود گفت: طراحی مدل و ساختارهای درست در جذب معلم، حقوق و دستمزد، آموزش به‌روز و به‌هنگام معلمین، تشویق و ارتقای معلمین از جمله مواردی است که می‌تواند به رفع مشکلات آموزش و پرورش کمک کند.

آذری با اشاره به هزینه‌های جاری آموزش و پرروش کشور در طول سال تحصیلی تصریح کرد: در آموزش و پرورش  باید به دنبال ساختارهای درست و مناسب بود تا هزینه‌ها را به حداقل رساند.

وی افزود: سیستمی که در آن فرد پاسخگو نباشد رشد نمی‌کند و بنابراین باید به تشویق و ایجاد انگیزه در مدیران و همکاران توجه کرد تا آنها را پاسخگو پرورش داد.

آماده‌سازی به‌موقع مدارس در دست ساخت توسط اداره‌کل نوسازی مدارس فارس و ساماندهی به‌موقع نقل و انتقالات همکاران فرهنگی، از دیگر مواردی بود که آذری در اجرای پروژه مهر بر آنها تاکید کرد.

نشست کمیته استانی پروژه مهر 95 در آموزش و پرورش فارس

نشست کمیته استانی پروژه مهر ۹۵ در آموزش و پرورش فارس

منبع: روابط عمومی آموزش و پرورش فارس

انتهای پیام/ سجاد بنام