وقتی دیگر هیچ راهی برای اذیت کردن مردم نیست برای تسویه حساب قبوض آب و برق، باید فیلم و عکس بیاورید!
پایگاه خبری-تحلیلی ریواس جنوب (rivasjonoob.ir)/
برخی ادارات در استان کهگیلویه و بویراحمد گویا به هر طریقی میخواهند مردم را اذیت کنند؛ آنها برای تحویل قبوض آب و برق از مردم فیلم و عکس از کنتور میخواهند.
به گزارش ریواس جنوب از یاسوج، در پی تماس یک شهروند یاسوجی به این پایگاه خبری مبنی بر اقدام عجیب اداره آب و فاضلاب شهری مادوان، یک قبض آب و یک قبض برق دستم گرفتم و به صورت ناشناس ابتدا وارد اداره آب و فاضلاب شهر مادوان شدم.
از کارمند متولی قبوض خواستم تا میزان بدهی به روز این قبض را صادر کند اما با بیاعتنایی گفت که آخر وقت است و بروید فردا بیایید! اصرار کردم و او نهایتا پشت میز کارش رفت و از من عکس کنتور را خواست.
این تصورم که این کارمند شوخی میکند، اشتباه بود و او با قاطعیت بنر و اعلامیه را روی دیوار نشان داد که برای صدور قبوض و تسویه میزان بدهی مشترکین، ارائه عکس از کنتور و معلوم بودن شمارشگر آن را الزامی میکرد.
تقاضای پرداخت بدهی قبلی آب را هم اجرا کردم ولی گویا ارائه عکس لازم بود؛ در همین لحظه پیرمردی وارد شد که سواد خواندن هم نداشت و این کارمند از او نیز خواست که برود عکسی از کنتورش بگیرد و بیاورد!
با تأیید گزارش این مخاطب ریواس جنوب به اداره برق شهرستان بویراحمد رفتم تا وضعیت آنجا را نیز بپرسم.
در کمال تعجب در اداره برق علاوه بر عکس، از مشترکین خود سه دقیقه فیلم با زاویه عمود بر کنتور را از مردم میخواستند و بدون آن هیچ قبض تسویهای را صادر نمیکردند.
در شرکت گاز اما از این خبرها نبود و مردم دردسر کمتری داشتند.
جای تعجب است که کدام عقل سلیمی این را تصویب کرده است که مشترکین با این همه دردسرهای اقتصادی برای پول دادن به این ادارات خدماترسان هم باید این همه سختی داشته باشند؟
مگر همه مردم گوشیهای اندروید دارند؟ مگر همه مشترکین توانایی گرفتن عکس و فیلم را دارند؟
مگر کارمندان این شرکتها و مأموران قرائت کنتور، دقیقا کارشان چیست که در گرمای تابستان زیر کولر مردم را دنبال تهیه فیلم کوتاه میفرستند؟
این اقدام ادارات خدمترسان را چیزی جز اذیت کردن مردم نمیتوان نام نهاد.
جالب اینجا است که تبلیغات آقایان برای الکترونیکی شدن و به روز شدن خدمات پرداخت قبوض گوش فلک را کر کرده اما میبینیم برای تسویه حساب بدهی که مردم میخواهند پول پرداخت کنند هم آنها را دنبال نخود سیاه میفرستند.
بدون شک این رفتار مسئولان در نظام اسلامی به هیچ عنوان قابل دفاع نیست و ریواس جنوب منتظر اصلاح این رویه غلط است.
اگر واقعا به مردم برای اعلام شماره کنتور، اعتمادی نیست، مأمور آنها که حقوق هم میگیرد برود و از شمارشگر کنتور مطمئن شود.
اگر هم راهی نیست، به مردم اعلام کنند هیچ کس بدون گوشیهای پیشرفته که این روزها هم با کمتر از چهار میلیون تومان قابل خریداری هستند، وارد شرکتهای آب و برق نشود.
یا هم دورههای تهیه فیلم و مستند برای مشترکین این دو شرکت برگزار کنند تا به نوعی از دل این فیلمهای کوتاه، استعدادها شناسایی شوند و اشتغالی هم ایجاد شود.
انتهای پیام/بنام-ک
سلام
همیشه سعی کنید یک مسئله را ان طور که هست منتقل کنید و مردم را بد بین نکنید
خدمت شما نکاتی را میگویم ، منعکس کنید تا به مردم فهم بد منتقل نکنید
اولا تعداد نیروهای قرائت کنتور محدود هستند و از اول صبح که سر کار می ایند دنبال قرائت سیکلهای مشخص شده میروند و یک نفر در شرکت هست که قرائت موردی انجام میدهد و حجم بالای مراجعه کننده را جواب گو نیست و مردم معطل میمانند از طرفی قرائت کنتور های دیجیتال نیاز به اموزش دارد که اکثر مردم نمیتوانند ان را قرائت کنند
بنابرین به مراجعه کننده ها پیشنهاد میشود که سه دقیقه فیلم گرفته شود تا بتوان هر سه تعرفه کمباری میانباری و اوج بار را از روی ان قرائت کرد
هر چند کسی زیاد به حرفهای سایتها اهمیت نمیدهند ولی تقوا پیشه کنید و قبل از انعکاس یک خبر در مورد دلایل ان بیشتر تحقیق کنید وسپس قلم فرسایی کنید
خلاصه ناصواب مردم را دچار استرس نکنید