پایگاه خبری-تحلیلی ریواس جنوب (rivasjonoob.ir)/

شهردار شیراز در قالب خبری که روابط عمومی شهرداری آن را رسانه ای کرد، شهروندان این کلانشهر را ترغیب کرد تا ساعت بهره برداری از بزرگترین ایستگاه مترو و پایان سختی های ناشی از مراحل اجرایی طولانی این پروژه را روی دهه فجر امسال تنظیم کنند. وعده ای که نه دور از ذهن بلکه کمی دشوار به نظر می رسد.

 به گزارش ریواس جنوب به نقل از ایسنا، ساعت حوالی ۹ صبح اولین روز آخرین ماه فصل پاییز، حضور جمعی از مردان کت و شلوار پوش و عده‌ای که با لباس‌های کار آبی رنگ و کلاه ایمنی آنان را همراهی می‌کردند، نظر بسیاری از عابران را برای لحظه‌ای جلب کرد، اما کمتر کسی شاید به ذهنش خطور می‌کرد که شهردار شیراز قرار است یک وعده دشوار بدهد!

حیدر اسکندرپور، شهردار شیراز، همان روزهای اولی که رای اعتماد شورای شهر را به دست آورد، اولویت هایی را ترسیم کرد؛ یکی از آن اولویت ها در کنار توجه به پروژه های انسان محور، پرهیز از دادن وعده های دور از دسترس بود.

اما شهردار شیراز اکنون و در حالیکه تا دهه فجر، حدود ۳ ماه باقی مانده، به شهروندان وعده داده است که پروژه ایستگاه امام حسین (ع) به عنوان یکی از بزرگترین ایستگاه های مترو شیراز را آماده بهره برداری خواهد کرد؛ هرچند او یا شاید روابط عمومی شهرداری که این خبر را به رسانه ها برای انتشار سپرده، کلام را با یک سوپاپ اطمینان، آغاز کرده تا جایی برای اما و اگرها باشد.

به گزارش ریواس جنوب، روابط عمومی شهرداری شیراز از قول حیدر اسکندرپور شهردار شیراز اعلام کرده که تلاش خواهد شد تا پروژه ایستگاه میدان امام حسین قطار شهری شیراز تا دهه فجر آماده بهره برداری شود.

او البته تاکید کرده است که عملیات عمرانی ایستگاه قطارشهری میدان امام حسین (ع) بسیار گسترده، فنی، دقیق و پیچیده است اما براساس برنامه ریزی های انجام شده و سرعت بالای اجرای پروژه، امیدوارم این ایستگاه در دهه مبارک فجر به بهره برداری برسد.

شهردار شیراز به بازدیدهای منظم از این پروژه اشاره و تاکید کرد که عملیات عمرانی این ایستگاه بزرگ قطار شهری، با تکیه بر توان و مهارت سازمان عمران شهرداری شیراز و با سرعت بالایی در حال انجام است.

اسکندرپور با بیان اینکه تاکنون ۷۰ میلیارد تومان برای ساخت این پروژه هزینه شده است، گفت: پیش بینی می شود هزینه اجرای پروژه تا پایان مراحل اجرایی و بهره برداری کامل از هر دو طبقه بیش از ۱۵۰ میلیارد تومان باشد .

شهردار شیراز ضمن اشاره به اینکه این ایستگاه محل تلاقی خط یک و خط دو قطار شهری شیراز است، افزود: عملیات عمرانی ساخت ایستگاه قطار شهری میدان امام حسین (ع) با بیش از ۳۰ هزار متر مربع زیربنا به صورت دو طبقه در عمق۳۰ متری سطح زمین مراحل اجرایی را طی می کند.

ایسنا نیز گزارش داده که اگرچه دشواری تحقق وعده شهردار که در گفت و گو با روابط عمومی مجموعه خود مطرح کرده و نه در حضور خبرنگاران البته نافی توان اجرای سریع و دقیق پروژه های بزرگ نیست، اما آنچه مشهود است، این است که برای تحقق این وعده بزرگ به تلاشی شبانه روزی نیاز خواهد بود.

پروژه ایستگاه قطار شهری در میدان امام حسین(ع) که از حدود چهارسال قبل آغاز شده و به دلیل واقع بودن در نقطه مرکزی و پرتردد شهر شیراز، شهروندان را با دشواری های بسیاری مواجه کرده، در شش نقطه از این محدوده ی شهر شیراز برای شهروندان قابل مشاهده است.

اما هیچ یک از این نقاط که قرار است در آنها دروازه ورودی و خروجی ایجاد شود، هنوز سازه ای مشهود نیست و اگرچه عملیات اصلی در عمق سی متری مراحل اجرا را با سرعت طی می کند.

ایستگاه قطارشهری میدان امام حسین (ع) در شیراز، حدود ۳۰ هزار متر مربع زیر بنا دارد و از آن به عنوان یک ایستگاه تبادلی و محل تلاقی خط یک و خط دو قطارشهری شیراز یاد می شود.

این ایستگاه با  ۳۰ متر عمق یکی از عمیق ترین ایستگاه های متروی شیراز محسوب می شود که در ۳ طبقه و به صورت سکو جزیره ای احداث شده و دارای ۶ مسیر ورودی و خروجی است .

اگر وعده شهردار شیراز در مورد بهره برداری از این پروژه دهه فجر امسال محقق شود، تنها یک ایستگاه دیگر از ایستگاه های خط یک این کلانشهر، باقی می ماند که آن نیز بر اساس وعده های گذشته قرار است ابتدای سال آینده به بهره برداری برسد.

انتهای پیام/ سجاد بنام