پایگاه خبری-تحلیلی ریواس جنوب (rivasjonoob.ir)/

با تصمیم یک شبه مدیرکل سابق راه و شهرسازی استان کهگیلویه و بویراحمد، مسیری که میلیاردها تومان در آن هزینه شد، تغییر کرد و مسیر دیگری جایگزین آن شد تا شائبه زد و بند بزرگ روی پول بیت‌المال بعد از تغییر حسن فدایی، کام مردم این استان را با وجود برخی خدمات خوب این دولت، تلخ کند.

به گزارش ریواس جنوب از یاسوج، شورای فنی استان کهگیلویه و بویراحمد با مدیریت پژمان نیک‌اقبالی، مثل همیشه جدی و بدون تعارف با دستگاه‌های اجرایی برگزار شد تا آنگونه که خود نیک‌اقبالی هم گفته در این نشست فقط مشکلات و ضعف‌ها بیان شود.%d8%a8%d8%a7%d9%86%d8%af-%d8%af%d9%88%d9%85-%db%8c%d8%a7%d8%b3%d9%88%d8%ac-%d8%a8%d8%a7%d8%a8%d8%a7%d9%85%db%8c%d8%af%d8%a7%d9%86

یکی از مسائل مهمی که در این نشست به بحث گذاشته شد، موضوع تغییر ناگهانی مسیر راهسازی باند دوم جاده یاسوج به بابامیدان بود که با یک تصمیم عجیب حسن فدایی میلیاردها تومان پول بیت‌المال را بر باد داد.

مسیر برگشت جاده بابامیدان-یاسوج در نقطه “تنگاری” بعد از کفی دشتروم، حدود سه سال است که پیکورها و ماشین‌آلات اداره‌کل راه و شهرسازی در جلوی دید مسافران و مردم با کوه و سنگ نبرد می‌کردند تا اینکه حسن فدایی مدیر این اداره شد و بعد از یک بازدید و به قول خودش تحقیق و مطالعه به این نتیجه رسید که عملیات تعریض باند از لاین روبرو و در نزدیکی رودخانه دشتروم ادامه پیدا کند.

خطای بزرگی که قابل اغماض نیست/نباید از توضیحات راه و شهرسازی قانع شویم

تصمیم عجیبی که هرگز به این سؤال پاسخ نمی‌دهد که اگر این کار از ابتدا اصولی نبود، چرا شروع شده و در همه این سه سال که ماشین‌آلات راهسازی شاید بی‌وقفه در حال کار بودند، این همه هزینه شد و به همین راحتی تصمیم دیگری گرفته می‌شود؟!

موضوعی که حسن نوروزی، رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کهگیلویه و بویراحمد با تأیید آن می‌گوید: این خطای بزرگ قابل اغماض نیست و باید با جدیت پیگیری شود که چرا چنین اتفاقی افتاده است.

او با وجود شنیدن پاسخ‌های محمدعلی اشرف‌زاده، نماینده اداره‌کل راه و شهرسازی گفت که نباید به این توضیحات قانع شد چرا که مگر می‌شود این همه هزینه شود در یک پروژه بعد یک مدیرکل بخواهد آن را رها و در نقطه دیگری ادامه دهد.

اصلاح قوس هزینه بر بود، پول نداشتیم و می‌خواستیم زودتر تمام کنیم/ مسیر جدید هم کم هزینه‌تر است هم مطالعه شده

این توضیحات را نوروزی در پاسخ به این توجیه نماینده اداره‌کل راه و شهرسازی در این نشست داد که گفته بود: پروژه‌ احداث باند دوم مسیر بابامیدان به یاسوج در قوس تنگاری، کاری سنگین و هزینه‌بر بوده که مدیرکل سابق راه و شهرسازی (فدایی) با توجه به وضعیت مالی حوزه راه و ضرورت حذف این قوس حادثه‌خیز می‌خواست که کار را سریع‌تر به اتمام برساند، بنابراین تصمیم گرفت که مسیر را تغییر دهد و از سمت رودخانه این قوس اصلاح شود.

اشرف‌زاده  این را هم گفت که ادامه عملیات حذف این قوس در پروژه باند دوم مسیر یاسوج به بابامیدان هم کم هزینه‌تر است هم مطالعه شده و کارشناسی.

پیمانکار پروژه در تخلف و سهل‌انگاری هم سابقه دارد/به جز زد و بند چه نامی می‌شود بر این کار گذاشت؟

پژمان نیک‌اقبالی، معاون عمرانی استاندار نیز با تأکید بر پیگیری این موضوع گفته است که نمی‌شود به راحتی از این موضوع گذشت.

این در حالی است که پیمانکار این پروژه در منطقه “تنگاری” تاکنون چندین بار سهل‌انگاری‌ها و تخلفاتی داشته به طوری که در این پروژه سنگین، بتن‌ریزی را به شیوه سنتی انجام داده است.

فرماندار بویراحمد نیز در نشست شورای فنی امروز با قاطعیت گفت که آنقدر این تصمیم عجیب است که جز زد و بند پیمانکار و ناظر، نام دیگری بر آن نمی‌شود نهاد.

محمدکاظم نظری توضیح داد که باید مشخص شود کی مقصر است و مسئول جبران این خسارات به بیت‌المال چه کسی است؛ میلیاردها تومان در این سمت جاده هزینه کردند بعد به یکباره می‌روند و از سمت دیگر کار را شروع می‌کند!

__________________

گزارش از کریم بنام

________________

انتهای پیام/ ک-ب