پایگاه خبری-تحلیلی ریواس جنوب (rivasjonoob.ir)/

در اداره‌کل کار کهگیلویه و بویراحمد چه خبر است؟
حکم جنجالی هیات تشخیص کار برای یک شهردار

هیئت تشخیص در اداره‌کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان کهگیلویه و بویراحمد برای یکی از شهرداران استان، یک رای جنجالی و حاشیه برانگیز صادر کرده است.

به گزارش ریواس جنوب از یاسوج، یکی از شهرداران در استان کهگیلویه و بویراحمد که به تازگی پیگیر استخدام خود در دولت است در اقدامی عجیب و کم‌سابقه از شورای اسلامی برای پرداخت حق بیمه و رابطه کارگر و کارفرمایی شکایت کرده و اداره‌کل کار هم یک‌حکم عجیب صادر کرده است.

این شهردار که قبل از آن عضو شورای اسلامی بود، از این شورا شکایت کرد و رئیس شورا نیز به عنوان کارفرما تایید کرده که این فرد، رابطه کارگر و کارفرمایی دارد و به جز نمایندگی مردم، امورات دیگری را هم در شورای انجام می‌داده است.

با استناد به اظهارات رئیس این شورا به عنوان کارفرما، هیئت تشخیص روابط کار، رای داد که این شورا برای فرد نامبرده از سال ۹۸ تا ۱۴۰۲ بیمه واریز کند تا برای او سابقه کار محسوب شود.

آقای نوذر شبرنگ و اعضای هیئت تشخیص در اداره‌کل کار باید توضیح دهند که اگر اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا، رابطه کار و استخدامی با شوراها دارند، آیا اگر سایر اعضای شوراها نیز شکایت مشابهی کنند، هیئت تشخیص به نفع آن‌ها هم رأی می‌دهد؟

به استناد کدام قانون، رابطه کاری و استخدامی این عضو سابق شورای اسلامی را اثبات کردید؟

آیا رئیس شورا برای دیگر اعضا نیز چنین شهادتی می‌دهد و رابطه کارگر و کارفرمایی آنها را نیز تایید می‌کند؟

آیا رئیس شورای اسلامی در موعد مقرر به این حکم اعتراض کرده یا خودش به عنوان کارفرما به دنبال همین حکم بوده و خواست شاکی و متشاکی یکی بوده است؟

اگر واقعا فرد مذکور همزمان که عضو شورا بوده کارمند آنجا هم بوده، آیا مستنداتی برای اثبات این رابطه کاری وجود دارد؟

اگر چنین رابطه‌ای بوده چرا بعد از ۵ سال شکایت کرده است؟

این حکم اداره کار چه ارتباطی با طرح جنجالی استخدام زین‌الدین دارد؟

البته تخلفات و اقدامات حاشیه‌‌دار و فسادآمیزردر اداره‌کل کار کم نیستند که در گزارشی مجزا به آنها خواهیم پرداخت.

ریواس جنوب، مستندات لازم را در اختیار دارد و در صورت لزوم منتشر می‌کند.
انتهای پیام/