شهردار شیراز نوبد داد: راهاندازی فاز یک خط دوم متروی شیراز تا پایان ۹۹
پایگاه خبری-تحلیلی ریواس جنوب (rivasjonoob.ir)/
شهردار شیراز اعلام کرد که شهرداری برای راهاندازی فاز یک خط دوم متروی این کلانشهر در قالب سه ایستگاه کلیدی تا دهه فجر چهل و یکمین سال پیروزی انقلاب، تلاش خواهد کرد.
به گزارش ریواس جنوب به نقل از ایسنا، حیدر اسکندرپور شنبه ۱۵ تیرماه در حاشیه بازدید خبرنگاران از روند اجرای پروژه خط دوم متروی شیراز گفت: به موازات حفاری خط دوم قطار شهری شیراز، برنامه ریزی برای اجرای سه ایستگاه عادل آباد، امیرکبیر و امام حسین (ع) انجام شده است.
اسکندرپور خاطرنشان کرد: این اقدام با هدف آنست که دهه فجر سال ۹۹، خط دوم قطار شهری شیراز را با سه ایستگاه کلیدی، افتتاح کنیم و چنین اقدامی قطعا یک رکورد در احداث پروژههای قطارشهری کشور خواهد بود.
وی با اشاره به فروش ۶۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت سال ۹۷ با هدف اجرای خط دو قطار شهری شیراز، افزود: برای سال ۹۸ نیز ۶۰۰ میلیارد تومان دیگر اوراق مشارکت به خط دو اختصاص یافته که در صورت تحقق جمعا یک هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای احداث خط دو قطار شهری تزریق می شود .
شهردار شیراز اضافه کرد: طبق بررسی های صورت گرفته با یک هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار می توانیم بخش های سازه ای و اجرایی پروژه را تکمیل کنیم. همچنین تجهیزات و بخش های فنی که بر پایه دلار است را نیز تامین اعتبار خواهیم کرد و پروژه را به سرانجام می رسانیم .
اسکندرپور ضمن یادآوری برنامه ریزی های انجام شده برای اتمام حفاری خط دو قطار شهری تا پایان امسال گفت: هم اکنون این پروژه به صورت دو شیفت ۱۲ ساعته فعالیت و به طور متوسط روزانه ۱۵ متر حفاری مکانیزه دارد که براین اساس حفاری خط دو اردیبهشت ماه سال آینده به اتمام می رسد .
وی با بیان اینکه برای جبران این تاخیر دو ماهه به پیمانکار پیشنهاد داده ایم که طی سه شیفت ۸ ساعته کار کنند و در این صورت می توانیم حفاری خط دو را تا پایان امسال به اتمام برسانیم، خاطرنشان کرد: تاکنون چهار هزار و ۳۸۰ متر از خط دو قطارشهری شیراز حفاری شده است و با برنامه ریزی انجام شده و افزایش تعداد شیفت ها سرعت اجرای پروژه را بالا می بریم .
شهردار شیراز در خصوص اجرای خط ۳ متروی شیراز از پل معالی آباد تا ایستگاه راه آهن نیز گفت: اجرای خط ۳ قطارشهری در پیوست بودجه سال ۹۸ قرار دارد و تلاش داریم در بودجه سال ۹۹ آن را قطعی کنیم. عدم کلنگ زنی آن نیز به این دلیل بود که می خواستیم اجرای این خط ابتدا در بودجه تصویب شود .
رییس کمیسیون عمران، حمل ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر شیراز نیز در این بازدید گفت: امیدوار هستیم حفاری تونل خط دو قطار شهری شیراز را تا پایان سال ۹۸ به اتمام و در سال ۹۹ ایستگاه هایی از این خط را به بهره برداری برسد .
نواب قائدی با اشاره به برگزاری جلسه هیات مدیره سازمان قطار شهری در محل خط دو مترو افزود: تلاش شهردار شیراز، مجموعه مدیریت شهری و قرارگاه سازندگی خاتم به عنوان پیمانکار خط دو قابل توجه است و مقرر شده برای رصد و پایش مستمر پیشرفت پروژه هر سه هفته یک بار جلسه هیات مدیره را در محل پروژه خط دو برگزار کنیم .
عضور شورای اسلامی شهر شیراز بهره برداری از خط دو قطار شهری را از منظر توسعه عدالت اجتماعی، تسهیل دسترسی شهرک های جنوبی شیراز به قطارشهری و وسایل حمل ونقل عمومی و افزایش کارکرد خط یک قطارشهری دارای اهمیت دانست .
به گزارش ایسنا، همینک خط یک قطار شهری شیراز به طول بیش از ۲۴ کیلومتر، مسیر جنوب شرق به شمالغرب این کلانشهر را به هم متصل کرده است.
قطار شهری از زمستان سال ۹۷ سهم عمدهای در جابه جایی مسافران این کلانشهر ایفا کرده است و با راهاندازی خط دوم، زمینه اتصال جنوب به مرکز شیراز در فاز اول و جنوب به شمال و شمال شرق این کلانشهر در فازهای بعدی را فراهم خواهد کرد.
انتهای پیام/ زهرا محمدی