پایگاه خبری-تحلیلی ریواس جنوب (rivasjonoob.ir)/

جاده چاروسا و دیشموک به دهدشت را کمتر کسی در استان کهگیلویه و بویراحمد هست که با آن آشنا نباشد.
محوری که سال های سال است تیتر اول بسیاری از تربیون ها، نشست ها، جلسات اداری و سایت های خبری شده است.
جاده ای پر از پیچ و خم، چاله و چوله، گودال، کانال، دست اندازی وپرتگاه
.
به گزارش ریواس جنوب، بعد از آنکه با آن همه تلاش و اعتراض تعویض و کنده کاری کامل اسفالت این محور به جایی نرسید، تقریبا مردم دو بخش چاروسا و دیشموک به روکش آسفالت این محور راضی شدند.
کار روکش آسفالت این محور هم که ماهاست شروع شده و بعد از مدتی کار دوباره رها شده که مجددا با پیگیری هایی که شده، ادامه اجرای روکش آغاز شده است.
اما آنچه که مجددا باعث اعتراض و نگرانی مردم این دو بخش شده است، روند کند اجرای این طرح نیست بلکه نوع اجرا و انجام این عمل است.

نوع ماده ای که در این قیر و آسفالت استفاده شده است بنظر میرسد با هیچ کدام از استاندارد های جهانی و کشوری که هیچ، با استاندارد های استانی هم مطابقت ندارد.
این چه نوع قیر و آسفالتی است که در این جاده که با جان چند هزار نفر در ارتباط است استفاده شده است؟
قسمت هایی از این جاده که بقولا روکش شده است و به گفته ی دولتی ها میلیون ها تومان خرج آن شده است، چند متر جلوتر از آن. که هنوز کار نشده، ولی خراب شده و کنده شده است.
بسیاری از مردم و کسانی که دستی در کارهای عمرانی دارند معتقدند که این روکش با کمترین تردد دوباره کنده می شود و چاله های این جاده بیشتر خواهند شد.

واقعا مدیران ناظر بر این پروژه کجا هستند؟ رئیس اداره راه شهرستان کهگیلویه کجای این جاده گیر کرده که این شیوه کار کردن را نمی بیند؟ ناظران این کار کیا هستند؟ اصلا پیمانکار این پروژه چه کسی است؟ آیا سابقه اجرای چنین طرح هایی را دارد؟ چه عاملی باعث شده تا اینهمه هزینه ای که از این مملکت برای چنین کارهایی در نظر گرفته می شود در راه خود مورد استفاده قرار نگیرد؟عوامل و افراد مرتبط با این پروژه را به مردم معرفی کنید تا کارها با شفافیت بیشتری ادامه پیدا کند؟ مدیران پروازی چاروسا که حداقل روزی دو بار از این جاده مرگبار گذر می کنند کجا هستند که حتی یکبار برای دفاع از این مردم لب به اعتراض نمی گشایند؟ این مدیران مدیر دوسته چاروسایی حالا که برای دفاع از حق هم روستایی های محروم خود داد نمی زنند، حداقل به احترام این چهار چرخ های بی زبان خودروها به خود اجازه اعتراض دهند!
شما روزی حداقل دوبار برای رسیدن به صندلی خود از این جاده عبور می کنید ولی چطور فاجعه های این جاده را که دل هر انسان بی سوادی هم را به درد می آورد، را”نمی بینید” و یکبار از تریبون هایی که در اختیار دارید همگام با مردم درد آنها را داد نمی زنید؟
می گویید جاده در ارتباط با حوزه ی کاری ما نیست که داد بزنیم و اعتراض کنیم آخه مگه چاروسا رییس اداره راه داره که تمام وظایف را گردن او بندازیم؟ شما بعنوان یک مدیر این منطقه که حق مدیریت استعدادهای این منطقه را با صندلی طولانی خود اشغال کردید حق اعتراض دارید و حداقل اگر بعنوان یک مدیر حرف نمی زنید بعنوان یک شهروند که می توانید حرف بزنید؟

بهیچ وجه چنین آسفالتی با این کیفیت پایین و بی روح نمی تواند مرحمی باشد بر دردهای جاده ای این مردم.

اینک انتظار مردم این دو بخش این است که نظارت بیشتری بر شیوه انجام کار و همچنین سرعت کار صورت گیرد.
واقعا اگر قرار است صرفا این مسیر را فقط با نوعی آسفالت بی فایده و گذرا به اتمام برسانند همین فردا اتمام کار را اعلام کنند.،که با یک دل شدن مردم قطعا راضی تر هستند تا اینکه اول امیدوار شوند و بعد از مدتی تردد در این جاده دوباره برگردند به اول درد ها.
بهرحال مدیران بدانند که مردم بیدارند و با ماست مالی کردن پروژها راضی نمیشوند و فقط به کار خوب نمره می دهند نه کار صرفا ظاهری….
گزارش از: عظیم بنام