زارعی: نهادی برای بررسی شکایت مردم از کیفیت خودروها تأسیس شود
پایگاه خبری-تحلیلی ریواس جنوب (rivasjonoob.ir)/
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه باید نهادی پاسخگو برای رسیدگی به شکایات مصرف کننده از خودروسازان تعیین شود، گفت:انحصار را به عنوان دغدغه اصلی صنعت خودروسازی باید حذف کرد و از سوی دیگر باید زمینه برای بروز و ظهور تکنولوژیهای نو فراهم شود.
به گزارش ریواس جنوب، غلام محمد زارعی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به مصوبه سازمان حمایت از مصرف کننده در زمینه اجباری بودن پرداخت خسارت به مشتریان در صورت معیوب بودن خودروهای تولیدی، گفت:باید نهادی پاسخگو برای رسیدگی به شکایات مصرف کنندگان تعیین شود، لذا مشخص شدن این نهاد پاسخگو سبب می شود خودروسازان به جای درگیر شدن با مشتری و پرداخت هزینه گارانتی و خسارت احتمالی، خودروهای بی عیب و نقص را به مشتریان تحویل دهند و حداقل در زمان گارانتی، هزینه های سربار ناشی از تعویض مکرر قطعات و شلوغی نمایندگی ها را کاهش دهند.
نماینده مردم بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه اگرچه مصرف کنندگان از عملکرد خودروسازان و واردکنندگان خودرو ناراضی هستند اما از روند قانونی شکایت از شرکتهای عرضهکننده خودرو آگاهی ندارند، افزود: طبق قانون، شکایت مصرفکنندگان از خودروسازان و واردکنندگان خودرو از طریق سازمانهای صنعت، معدن و تجارت استانها و با نظارت سازمان حمایت مصرفکنندگان و تولیدکنندگان بررسی و رسیدگی خواهد شد.
ساختار سنتی سیستم خودروسازی کشور خیلی از مسائل همانند کیفیت و استاندارد را زیرسئوال برده است
زارعی با اشاره به اینکه مصرفکنندگان از کیفیت پایین برخی از خودروهای داخلی ناراضی هستند، ادامه داد: با این حال به دلیل انحصاری بودن بازار خودروی ایران، انتخابی جز خرید این محصولات ندارند و برای افزایش کیفیت خودروهای داخلی باید انحصار تولید خودرو در کشور از بین برود که لازمه آن نیز تولید مشترک با خودروسازان جهانی و جذب تکنولوژی و فناوری در ایران است.
وی با بیان اینکه خودروسازان باید مشتری مداری را سرلوحه خود قرار دهند، یادآور شد: ساختار سنتی سیستم خودروسازی کشور خیلی از مسائل همانند کیفیت، استاندارد و … را زیرسئوال برده است، لذا خودروسازان پس از رفع تحریم ها برنامههایی را برای ارتقای کیفیت این خودروها اجرا کنند.
پای سرمایهگذاران خصوصی را باید وارد صنعت خودروسازی کشور کرد
زارعی افزود:به راحتی نمیتوان به تکنولوژی خودروسازی داخلی که ۵۰ سال قدمت دارد قلم قرمز کشید و از کنار آن گذشت و با این همه جوانان مستعد در تکنولوژی و علم کشور نباید از کشوری همانند کره عقب ماند.
وی با بیان اینکه خصوصیسازی به معنی واقعی، داشتن نیم نگاهی برای حضور در بازارهای جهانی راهکارهای پیشنهادی برای حل مشکل صنعت خودروسازی داخلی است، افزود:برای خصوصیسازی و رسیدن به ایدهآلها در این زمینه همه باید آستینها را بالا زد و پای سرمایهگذاران خصوصی را وارد این صنعت کرد.
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر اینکه باید فضای رقابت یکسان در داخل برای همه فعالان این عرصه فراهم شود، تصریح کرد:انحصار را به عنوان دغدغه اصلی صنعت خودروسازی باید حذف کرد و از سوی دیگر باید زمینه برای بروز و ظهور تکنولوژیهای نو فراهم شود.
انتهای پیام/ د