تبلیغات آموزشی/ سبک جدید همخوانی چیست؟؟
پایگاه خبری-تحلیلی ریواس جنوب (rivasjonoob.ir)/
گروه آموزشی مشاورهای رشد همایش رایگان برگزار میکند؛
جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص سبک همخوانی و مطالب بسیار مهم همایش به کانال https://t.me/biosr بپیوندید.
سبک جدید همخوانی چیست؟؟
در این سبک از مشاوره که سبکی متفاوت از سبکهای مشاورهای روتین هست، مشاور علاوه بر برنامهریزی و ارایه یک برنامه به دانشآموز، طی برگزاری جلساتی فصل به فصل هر کتاب درسی را به سبک جداگانهای مطالعه میکند و دانشآموز در کنار مشاور متوجه میشود که هر فصل از هر کتاب را با چه شیوهای بخواند.
جهت فهم دقیق تر به مثال توجه فرمایید:
شیوهی مطالعه فصل شارش انرژی پیشدانشگاهی با مطالعه فصل پروتینسازی بسیار متفاوت است که در این سبک از مشاوره، مشاور و دانشآموز در کنار همدیگر شروع به مطالعه درس یا فصل مربوطه میکنند و دانشآموز نقاط ضعف و قوت خود را متوجه میشود.
در این سبک تلاش می شود فصلها به اختیار خود دانشآموز انتخاب شود تا تاثیر بیشتری داشته باشد.
در مطالعه ۳ فصل آخر زیستشناسی پیشدانشگاهی بیشتر به حفظ کردن مطالب بیندیشید تا فهم مطالب گرچه فهم مطالب نیز ارزش بالایی دارد ولی به اندازهی فهم مطالب در فصل شارژ انرژی نمیباشد.
درس معارف دارای دروس مختلفی می باشد که شیوهی مطالعه دروسی که آیات بیشتری دارد با دروسی که صرفاً متن و بدون سوره مبارکه هستند فرق دارد.
در درس ریاضی و فیزیک، اغلب دانشآموز می دانند که با تست زیاد به نتیجه خواهند رسید اما آیا هر تستی تست محسوب می شود؟؟
بسیار دیده شده که تستهایی از کتب کمک درسی اصلا جنبه آموزشی و کنکوری ندارد حال آیا دانشآموز باید این تست ها را جدی بگیرد یا اینکه مطالبی را از همان تست دریافت کند که برای آمادهسازی کنکور مفید باشد؟؟
آیا از هر تست فقط نکتهی خود تست قابل برداشت و تفهیم است؟
آیا برای رسیدن به نتیجه ی مطلوب باید فقط تست بزنیم؟؟ یا باید از هر تست، مطالب زیادی بفهمیم؟
آیا سبک مطالعه رتبه های برتر باهم فرق دارد؟؟
و…
سبک همخوانی طی سال گذشته باعث ارتقای ترازهای دانشآموزان (افزایش تراز حداقل حدود ۵۰۰ تا ۱۰۰۰ در آزمونهای مختلف) گردیده و همچنین باعث قبولی دانشآموزان در رشتهای تاپ دانشگاهی شده است.
دانشآموزان عزیز توجه داشته باشند که مشاور به تدریس درس نمیپردازد بلکه شیوهی مطالعه درست، تست زدن به سبک صحیح و کاربردی را به دانشآموز یاد میدهد.
اکثریت اساتید و معلمین محترم که سابقهی زیادی هم در تدریس درس خاصی دارند نیز معمولاً به نحو احسن درس را تدریس میکنند ولی سؤال اینجاست که آیا دانشآموز نیز به همان اندازه که معلم تدریس کرده متوجه میشود و ماندگاری مطالب فراگرفته به اندازهی کافی میباشد؟
* دکتر میلاد جلیلنسب؛
مشاور و برنامهریز گروه رشد و ابداعکننده سبک همخوانی در کشور*
انتهای پیام/ س۲۵۳۹