آیا حساب و کتاب روشنی نیست؟ سردرگمی برخی مشترکین از هزینهی خدمات همراه اول!
پایگاه خبری-تحلیلی ریواس جنوب (rivasjonoob.ir)/
ارائه خدمات یک راهکار مناسب برای جذب مشتری به وسیله شرکت ها، موسسات و نهادهای دولتی و خصوصی است. همراه اول هم از این قاعده مستثنی نیست و سعی می کند با ارائه خدماتی به مشترکین گوی سبقت را از رقبای خود بگیرد اما در اجرای این خدمات مشکلات و ابهاماتی است.
به گزارش ریواس جنوب، بسیاری از مشترکین از عدم حساب وکتاب روشن و دقیق در تعرفه های همراه اول از مکالمات گرفته تا اینترنت و تعرفه های تشویقی گلایه و ابهام دارند.
نرخ مکالمات همراه اول همواره با تعجب و سردرگمی مشترکین همراه است بهطوریکه حتی با دریافت ریز مکالمات هم قانع نمی شوند و بندهای مختلف مکالمه را نامفهوم می دانند.
همراه اول باید توضیح قانع کننده و شفاف در مورد بخش های مختلف اعمال شده در قبض مکالمات ارائه دهد تا مشترکینی که آشنایی با ریز مکالمات ندارند در جریان قرار گیرند و در صورت عدم تمایل از دریافت برخی خدمات انصراف دهند.
گرچه همراه اول در زمینه های مختلف هر از گاهی پیامک هایی برای انصراف ارسال می کند اما در لابهلای حجم زیاد پیامکهای تبلیغاتی و البته پیامکهای روزانه گم می شود و در عمل از دسترس مشترکین دور میشود.
بنا بر گزارشات مردمی، به عنوان یک مثال، در طرح پرداخت وجه و استفاده رایگان به مدت یک ماه مشخص نیست که چرا این پرداخت برای یک سیم کارت با سیم کارت دیگر آنهم در شرایط یکسان متفاوت است.
علاوه بر این برای یک سیم کارت در دو ماه متوالی مدت و وجه متفاوتی محاسبه و اعلام میشود.
در تصاویر زیر روشن است که مشترک برای بار اول در ازای پرداخت ۹ هزارتومان ۹ ساعت و ۳۰ دقیقه مکالمه رایگان دریافت میکند اما با اتمام این مدت و وقتی مجدداً قصد استفاده از همان طرح را دارد پیشنهاد پرداخت ۱۱ هزار تومان برای ۸ ساعت و ۳۰ دقیقه مکالمه رایگان ارائه میشود؛ این یعنی برای یک سیم کارت واحد و دو درخواست پیدرپی، دو هزینه متفاوت محاسبه میشود بهطوریکه برای بار دوم باید دو هزارتومان بیشتر پرداخت کند و ۶۰ دقیقه کمتر مکالمه رایگان دریافت کند.
تردیدی نیست که برای مشترکی که ناگزیر ماهانه دهها هزار تومان به مجموع هزینههای کمرشکن خود اضافه میکند، این نوع محاسبه، نه شفاف است و نه میتواند منصفانه باشد.
در هر حال بهنظر میرسد ضروری است که اپراتور همراه اول و متولیان و ناظران این شرکت بزرگ، با رفع ابهامات زیاد نسبت به خدماتی که ارائه میکنند شفافسازی دقیقی داشته باشند تا مشترکین با علم و آگاهی نسبت به خرید این طرحها، اقدام کنند.