یک پرواز ناتمام نباید بال پرواز کهگیلویه و بویراحمد را بشکند سفرهای ایمن در انتظار فرودگاه یاسوج/ پیشنهادی که کمی دیر طرح شد
پایگاه خبری-تحلیلی ریواس جنوب (rivasjonoob.ir)/
استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت که جهش این استان به سمت توسعه با سقوط هواپیمای مسافربریاش ضره مهلکی خورد اما این هرگز به معنی کند شدن سرعت رشد و پیشرفت این استان نیست و این مسیر را به کمک مردم و بخش خصوصی و اقتصادی ادامه میدهیم؛ او پیشنهادی داد که کمی دیر طرح شد.
به گزارش ریواس جنوب از یاسوج، علیمحمد احمدی عصر امروز در نشست گفتوگوی بخش خصوصی با دولت در کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: حادثه سقوط هواپیمای تهران به یاسوج، جانسوز و غمانگیز بود آن هم در استانی که تازه زیرساختهای آن جان میگرفتند و نخبگان علمی و اقتصادی خود را از دست داده است؛ هزینههای این سانحه را بر ما سنگین کرده است.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد در بخش دیگری از صحبتهایش به برخی ایرادات در ساختار کشور اشاره و تصریح کرد: جانمایی فرودگاه موضوعی است که باید اصولی و آمایشی باشد و اگر اینگونه فکر میکردیم به جای آنکه در فاصله نزدیک شیراز و یاسوج، ۲ فرودگاه به هزاران میلیارد پول بیتالمال میساختیم بدون شک باید یک فرودگاه در حد فاصل این دو شهر میساختیم و بقیه پول را صرف احداث قطار تندرو میکردیم تا هم گردشگری رونق میگرفت و هم سفرها، امنتر بودند.
شما الان ببیند در چند استان زاگرس نشین و کوهستانی مثل لرستان، ارومیه و یاسوج شاهد سقوط هواپیما بودیم در حالی که باید فرودگاهها در دشتها بودند.
احمدی ادامه داد: دقیقا مثل روزهایی که در هر گوشه این کشور متقاضی احداث دانشگاه پیامنور و آزاد بود و نتیجهاش را همه دیدیم!
او توضیح داد: با این وجود این پرواز وارد فضای استان ما نشده بود که بخواهیم ایرادات را متوجه فرودگاه یاسوج کنیم اما با همه پیچیدگیهای صنعت هوایی و با هر فرضی از خطای خلبان، سن هواپیما، نقص فنی، خطای باند، خطای هواشناسی یا هر دلیلی که ما متخصص آن نیستیم، بالاخره اتفاقی است که افتاده و نباید اذهان را به این سمت ببریم که یک حادثه باید مسیر توسعه را تغییر دهد و سرعت آن را کند کند.
دل همه کسانی که در این پرواز جان عزیزشان را از دست دادند، برای ارتقای این استان میتپید و اکنون ما هم باید همین مسیر را ادامه دهیم و اسیر موانع نشویم.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه نخبگان اقتصادی و علمی را در این سانحه از دست دادیم، از اتاق بازرگانی و فعالین بخش خصوصی خواست تا آسیبهای ناشی از این سانحه هوایی و نقش ان در رکود صنعت هوایی و بالندگی اقتصادی این دیار را کاهش دهند.
احمدی همچنین از قولهای امیدوارکننده دولت و وزارت راه و شهرسازی به این استان برای آمدن هواپیماهای بهتر و تجهیز فرودگاه یاسوج گفت و ادامه داد که با آوردن خطوط هوایی بهتر، سفرهای مطمئنتری خواهیم داشت.
انتهای پیام/ بنام-ک
ثبت شهرداری یاسوج به سال۱۳۴۲ بر میگرده حالا نمی دونم فرودگاه شیراز چه سالی افتتاح شده حالا به نظر شما بهتر نبود برای شهرهای گچساران ،نور آباد ، یاسوج ، بهمئی، بهبهان یه فرودگاه مجهز در بابا میدان افتتاح می کردند تا حد فاصل یاسوج شیراز