پایگاه خبری-تحلیلی ریواس جنوب (rivasjonoob.ir)/

استاندار کهگیلویه و بویراحمد از برخی رویکردهای مدیریتی کهگیلویه و بویراحمد به شدت انتقاد کرد و گفت که چگونه است یک مدیر برای خانم فلان فرد پول دار به مدیران بانکی رو می‌زند اما دهان خیر برای دیگر مردم بیچاره باز نمی‌کند؟ 

به گزارش ریواس جنوب از یاسوج، نشست شورای بانک‌های استان کهگیلویه و بویراحمد صبح امروز به ریاست علی‌محمد احمدی استاندار و با حضور مدیران بانک‌های استان برگزار شد.

در این نشست مسوولان کمیته امداد و بهزیستی در خصوص پرونده‌هایی که به بانک‌ها فرستاده شده و میزان تسهیلات اشتغالزایی که توسط مددجویان دریافت شده گزارشی ارائه کردند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد در این نشست ابتدا از مسوولان بانک‌ها به دلیل عملکرد خوبی که در زمینه ارائه تسهیلات داشتند تشکر کرد و همچنین از برخی بانک‌ها که عملکرد ضعیفی داشتند انتقاد کرد.

در حالی که مدیرکل بهزیستی در این نشست غایب بود و یکی از معاونان وی در خصوص عملکردها و وضعیت اشتغالزایی سخنرانی می‌کرد، استاندار از او خواست تا بیشتر از این ادامه ندهد.

احمدی در روایت اول خود اظهار کرد: دفتر آیت‌الله ملک حسینی خانواده ای با ۵ معلول را به من معرفی کرد تا وضعیت آن‌ها را پیگیری کنم وقتی با مسوولان بهزیستی صحبت می‌کردم دریافتم که آنها به غیر از مستمری که به این خانواده پرداخت می‌کنند هیچ خبر دیگری از این خانواده ۵ معلولی ندارند!!!.

وی خطاب به مسوول جوانی که از بهزیستی به جای مدیرکل آمده بود و با حرارت سخن می گفت این گونه اظهار کرد: با چنین وضعیتی که در بهزیستی شما وجود دارد همان بهتر که به حرف‌های شما گوش ندهیم و از این جا بود که استاندار دیگر اجازه صحبت کردن به محمدکریم آریا نداد.

دومین موضوعی که استاندار به آن پرداخت در خصوص پیگیری وام از «ما بهتران بود» که برخی مدیران تنها پی گیر پرداخت وام به چنین افرادی هستند.

احمدی در همین خصوص گفت: جای تاسف دارد که بعضی مدیران استان ما برای وام خانم فلان فرد پولدار به بانک‌ها التماس می‌کنند و با چنین افرادی وارد معامله می‌شوند اما همین آقای مدیر یک زبان خیر برای فلان فرد بیچاره و مشکل دار نمی‌زند.

وی گفت: وقتی پیشینه چنین مدیری را ملاحظه می‌کنیم نه کمکی به کمیته امداد و نه ستاد دیه می‌کند.

در ادامه همین مبحث جبار کیانی رئیس اتاق بازرگانی استان پیشنهاد داد که دستگاه‌های نظارتی مثل اداره کل بازرسی گزارشی از مشتریان بانکها تهیه کند تا همه بدانند که مشتریان بانکها چه کسانی هستند و بفهمیم که عملکرد بانکها در مواجه با افراد و اقشار مختلف چگونه است.