پس از 6 ماه بلاتکلیفی؛ مدیرکل ارتباطات و امور بینالملل شهرداری شیراز منصوب شد/ پیچ و خم روابط عمومی شهرداری در ۶ ماه
پایگاه خبری-تحلیلی ریواس جنوب (rivasjonoob.ir)/
سرانجام مدیرکل ارتباطات و امور بینالملل شهرداری شیراز منصوب شد.
شهردار شیراز در واپسین روزهای سال ۹۷، با صدور حکمی محمدرضا دهقانی را به سمت مدیرکل ارتباطات و امور بینالملل شهرداری شیراز منصوب کرد.
دهقانی پیش از این مشاور عالی شورا و مدیرکل حوزه ریاست شورا و امور شهرداری شورای اسلامی شهر شیراز بود.
همچنین رییس روابط عمومی شهرداری شیراز، مدیر فرهنگی شهرداری شیراز، رییس اداره امور فرهنگی ادارهکل فرهنگ و ارشاد اسلامی، مجری نخستین طرح مدون آموزش شهروندی شهرداری شیراز و معاون شرکت بینالمللی نمایشگاههای استان فارس، از دیگر سوابق مدیرکل جدید ارتباطات و امور بینالملل شهرداری شیراز است.
** پیچ و خم روابط عمومی شهرداری شیراز در ۶ ماه اخیر
به گزارش ریواس جنوب، در حالی پس از حدود ۶ ماه تکلیف مدیرکل ارتباطات و امور بینالملل شهرداری شیراز روشن شده است که از اوایل پاییز امسال و در پی ماجرای نصب بیلبورد جنجالی در میدان نمازی شیراز، این ادارهکل مهم با سرپرستی یکی از مقامات پرمشغلهی شهرداری (با حفظ سمت) اداره میشد.
بر پایه این گزارش، پنجم مهرماه در عصر یک روز پرچالش برای شورا و شهرداری شیراز، شهردار شیراز در اقدامی چکشی «محمدجواد کشاورزی» مدیرکل روابط عمومی شهرداری و «محمد شعبانی» مسئول روابط عمومی سازمان فرهنگی شهرداری شیراز را برکنار کرده بود. (مشروح خبر)
از آن زمان «پیمان بهادری» -مدیرکل حوزه شهردار و امور شورای اسلامی- با حفظ سمت بهعنوان سرپرست ادارهکل ارتباطات و امور بینالملل شهرداری شیراز مشغول بود؛ مسؤولیتی که با توجه به مشغلههای فراوان بهادری در ساختمان مرکزی شهرداری، به نظر میرسید پایدار نخواهد بود اما با این وجود نزدیک به ۶ ماه طول کشید.
محمدهادی هاشمپور، معاون مالی و اقتصادی شهرداری شیراز در آیین معارفه مدیرکل جدید ارتباطات و امور بینالملل شهرداری شیراز گفت: آقای دهقانی دارای سابقه عملکرد طولانی در شهرداری، شورای شهر و سایر سازمان و نهادهای شهری و استانی بوده است و این تجربه میتواند منجر به همگامی و هماهنگی بیشتر روابط برون سازمانی مجموعه مدیریت شهری و ارتقای جایگاه روابط عمومی شود.
همچنین محمدرضا دهقانی مدیرکل جدید ارتباطات و امور بینالملل شهرداری شیراز در این آیین با تأکید بر اینکه روابط عمومی تبلیغاتچی نیست بلکه برنامهریز است، اظهار داشت: برنامهریزی فرآیندی دو سویه با اثربخشی و سوددهی بلند مدت است که در شهرداری به علت ارتباط با شهروندان و افکار عمومی نقش پررنگتری دارد.
وی با بیان اینکه روابط عمومی سازمانها، معاونتها و مناطق شهرداری شیراز باید از انجام اقدامات جزیرهای پرهیز کنند و با یکدیگر همگام باشند، افزود: اقدامات روابط عمومی باید برآیند کلیه سازمانها و مجموعههای شهرداری و در راستای اهداف کلان این مجموعه باشد؛ در این راستا باید ضمن ارتقای جایگاه روابط عمومی سازمانهای مختلف، با تدوین استراتژی در حوزه اداره کل آنها را همگام کرد.
همچنین پیمان بهادری سرپرست پیشین ادارهکل ارتباطات و امور بینالملل شهرداری شیراز نیز گفت: با هدف افزایش هماهنگی در مجموعه روابط عمومیهای شهرداری اقدام به تشکیل شورای سیاستگذاری روابط عمومی برای تدوین استراتژیها و راهبردهای ارتباطی و شورای تبلیغات در راستای نظارت چند سویه بر امور تبلیغاتی این نهاد کردهایم که میتواند در ادامهی راه به پیشبرد اهداف کمک کند.
انتهای پیام/ سجاد بنام