مدل جدید برخورد سریع و قاطع (!) با تخلفات؛ مسؤولان نظارتی: فستفود گرانفروش فرودگاه شیراز را کمتر از ۱۲ ساعت پلمپ کردیم/ دقایقی بعد؛ خبرنگار ریواس جنوب در حال صرف پیتزا! (+عکس)
پایگاه خبری-تحلیلی ریواس جنوب (rivasjonoob.ir)/
تصویر ارسالی خبرنگار ریواس جنوب، حکایت از آن دارد که کمتر از چند ساعت پس از انتشار خبر «پلمپ فستفود گرانفروش فرودگاه شیراز»، این غرفه در حال فعالیت عادی خود است.
به گزارش ریواس جنوب، روابط عمومی فرمانداری شیراز پیش از این با انتشار خبر پلمپ این غرفه در پورتال اطلاعرسانی خود، برخورد سریع و قاطع با این غرفه را در پی شکایت یک مسافر در فرودگاه شیراز و بازرسی اداره اصناف و بازرس فرماندار اعلام کرده بود.
مسافرِ شاکی در فرودگاه شهید دستغیب شیراز گزارش کرده بود که پس از صرف یک عدد ساندویچ و یک عدد سیبزمینی در این غرفه، در زمان تسویه حساب از او مبلغ ۶۰ هزار تومان دریافت کردهاند.
با این حال همزمان با انتشار این خبر (!) یعنی احتمالاً کمتر از چند ساعت پس از پلمپ احتمالیِ (!) این غرفه، خبرنگار ما از فعالیت عادی این غرفه در فرودگاه خبر داده است.
یک مقام مسؤول در پاسخ به سؤال خبرنگار ما در این خصوص، با اظهار بیاطلاعی از چرایی فعالیت این غرفه، گفته: «البته همین که متخلف جریمه شود و برای چند روز نوشته شود “غرفه پلمپ شده”، خود به قدر کافی کارساز است.»
این در حالی است که با مبنا قرار دادن زمان انتشار خبر پلمپ از سوی مقامات ذیربط، این غرفه -در یک حالت خوشبینانه- حتی برای چند ساعت نیز پلمپ نبوده است.
یک شهروند شیرازی نیز در این باره با انتقاد از شیوههای ضعیف برخورد با تخلفات، گفت: «متأسفانه اینها جریمهی سنگین میکنند اما حتی چند دقیقه بعد واحد متخلف را باز میکنند؛ گویی که با پرداخت پول به واحدهای نظارتی کار تمام است؛ در حالیکه فرد متخلف چند برابر جریمه را به شکلهای جدید از مردم میگیرد!»
در هر حال بهنظر میرسد اگر شیوهی برخورد با تخلفات در سطوح مختلف به این شکل باشد، باید به آسانی درک کرد که چرا ریشههای فساد در کشور ما نهتنها خشکانده نمیشود بلکه هر روز تنومندتر میشود.
گزارش از: سجاد بنام
هههههه