پایگاه خبری-تحلیلی ریواس جنوب (rivasjonoob.ir)/

در حالی‌که ساکنان مطقه راهنمایی مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد، از بحران قطعی آب و عطش ۴۸ساعته در این منطقه شدیداً گلایه می‌کنند، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان، در گفتگوی اختصاصی با «ریواس»، قویاً این بحران را رد می‌کند و اقدامات این شرکت را در منطقه راهنمایی، به عنوان خدمتی بزرگ به ساکنان، توصیف می‌کند.

به گزارش ریواس، عصر روز پنجشنبه و ظهر امروز جمعه، تعدادی از ساکنان مناطق باهنر و ابن‌سینای شهر یاسوج، با تماس با هیئت تحریریه‌ی این پایگاه خبری-تحلیلی، با اعترض شدید نسبت به قطعی طولانی‌مدت آب، اعلام کردند که آب بسیاری از منازل، بدون اطلاع‌رسانی قبلی، قطع شده و فشار آب برخی دیگر نیز آن‌قدر ضعیف است که زندگی را در این منطقه مختل کرده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب: اطلاع‌رسانی کردیم/ قطعی فقط چند ساعت بوده است/ اغلب مشترکین مشکلی ندارند

لدنیاما مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان در گفتگوی اختصاصی با «ریواس»، این اظهارات را رد کرد و گفت: پیش از قطعی آب در این منطقه، از طریق صداوسیمای مرکز استان، اطلاع‌رسانی کردیم و قطعی آب نیز به‌هیچ عنوان ۴۸ نبوده است.

سید علی لدنی‌نژاد، افزود: به‌منظور تعویض شبکه‌ی آب و فاضلاب و بهبود آب‌رسانی در این محدوده از شهر یاسوج، بخش عمده‌ای از خیابان‌ها روی خط جدید منتقل شده‌اند و این کار بزرگ، به ناچار با قطعی چند ساعته‌ی آب، همراه بود.

وی پیرامون مشکلاتی که موجب اعتراض جمعی از اهالی خیابان‌های باهنر شده است، تأکید کرد: هنگام اجرای عملیات حفاری توسط پیمانکار، تعدادی از ساکنان یا در منزل حضور نداشتند و یا با شرکت آب و فاضلاب برای حفاری و نصب انشعابات همکاری نداشتند اما مشکلات این گروه هم حل‌شدنی است.

لدنی‌نژاد اضاله کرد: با این وجود همه‌ی مشترکینی که در منزل حضور داشتند و مشکل دیگری از جمله بدهی یا انشعاب غیرمجاز نداشته‌اند، کار شبکه و انشعابات آن‌ها انجام شده و به محض اتمام تعویض شبکه، آب آنها وصل شده است.

یکی از اهالی: از ۶ صبح دو روز پیش آب‌مان قطع است/ برای سرویس بهداشتی هم از بطری و بشکه‌ی آب استفاده می‌کنیم/ زندگی در اینجا مختل شده‌است

راهنمایی یاسوج (5)اما یکی از ساکنان خیابان‌های باهنر، این ادعا را رد می‌کند و می‌گوید: تعدادی از مستأجرین به‌دلیل عدم اطلاع از وضعیت مکانیِ شبکه و انشعاب ملک اجاره‌ایِ خود و نیز هزینه‌های این اقدام (که اصولاً می‌بایست صاحبِ آن ملک پرداخت کند)، با سردرگمی کامل مواجه شده‌اند اما وضعیت برای ما که خودمان صاحب‌خانه بوده‌ایم هم بسیار نامطلوب است.

این شهروند با بیان اینکه مشکلی در زمینه‌ی تعویض شبکه‌ی منزل وی وجود نداشته، تأکید کرد: با این وجود از ساعت ۶ صبح دو روز پیش تا ظهر امروز، تماماً با قطعی آب مواجه بودیم به‌جز دیشب که برای ساعاتی وصل شد و البته فشار آن به‌حدی ضعیف بود که آب فقط به حیاط منزل ما می‌رسید و برای انتقال آب به آشپزخانه و سرویس‌های بهداشتی به ناچار از «بشکه‌ها و بطری‌ها»ی آب استفاده می‌کنیم!

وی با انتقاد شدید از وضعیت بحرانی آب در این منطقه، تصریح کرد: باور کنید حتی در دو روز اخیر که از شهرهای دیگر مهمان داشته‌ایم و برای استفاده‌ی آنان از سرویس بهداشتی و حمام هم با شرمساری مواجه شده‌ایم!

لدنی‌نژاد: برخی ممکن است مشکلی غیر از شبکه داشته باشند/ خارج از وظیفه هم به مشترکین کمک کرده و می‌کنیم

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب در این ارتباط، گفت: تعویض شبکه‌ی فرسوده و سی‌ساله‌ی منطقه راهنمایی شهر یاسوج، یکی از خدمات بزرگ شرکت آب و فاضلاب به مردم است که ممکن است با نوسانات و مشکلاتی همراه باشد.

سیدعلی لدنی‌نژاد، از مردم خواست برای این طرح بزرگ با شرکت آب و فاضلاب همکاری کنند و خاطرنشان کرد: کار بر روی ۸ هزار و پانصد متر از شبکه‌ی آب‌رسانی این منطقه انجام شده است و این کار بزرگ و سنگین، به طور همزمان توسط پنج پیمانکار در طول دو ماه، صورت گرفت که ممکن است کم و زیادهای نیز پیش بیاید.

وی در عین حال، ضمن ردِ قطعیِ طولانی‌مدتِ آب، گفت: با وجود وصل‌شدن بخش عمده‌ای از مشترکین بدون مشکل در این منطقه، بخشی از مشترکین نیز که روی شبکه‌ی قدیم هستند و هنوز اقدام به انتقال انشعاب خود نکرده‌اند، قطع هست و برای وصل‌شدن باید روی انشعاب جدید باشند.

این مسئول با بیان اینکه این قطعی آب، ارتباطی به مشکل در شبکه ندارد، افزود: برخی نیز ممکن است مشکل بدهکاری، عدم حضور در منزل هنگام عملیات و یا انشعابات غیرمجاز داشته باشند که این موضوع هم ارتباطی به شبکه ندارد و خود مشترکین عزیز می‌بایست برای رفع قطعی آب، مشکلات دیگر را رفع نمایند.

لدنی‌نژاد با بیان اینکه مسئولیت «انشعاب آب» با خود مشترکین است، اظهار داشت: با این حال، همکاران ما، همگام با اجرای عملیات، برای مشترکینی که در منزل حضور داشتند و امکانش وجود داشت انتقال انشعاب را نیز انجام داده‌اند اما از مشترکین باقی‌مانده خواستیم که انشعاب خود را انجام دهند؛ اگرچه به همه‌ی آنها که مشکل هم داشتند کمک کرده‌ایم و برای انجام امور باقیمانده‌ی نیز آماده هستیم.

یکی از شهروندان: آقای لدنی‌نژاد! خودتان به منطقه بیایید و وضعیت را ببینید/ مسئولان به‌جای توجیه، عذرخواهی کنند

راهنمایی یاسوج (4)یکی دیگر از ساکنان خیابان باهنر یاسوج، در این ارتباط به «ریواس»، گفت: گمان ما این است که به مسئولان محترم شرکت آب و فاضلاب اطلاعات غلط می‌دهند چرا که صحبت‌های خود کارگران این عملیات، حکایت از مشکلات دیگری دارد!

وی با با اشاره به مشکلات فراوانی که برای اهالی این منطقه‌ی پرجمعیت از شهر یاسوج به‌وجود آمده است، گفت: درخواست ما از آقای لدنی‌نژاد این است که خود شخصاً به این منطقه بیاید و دست‌کم برای طولانی‌شدن زمان عملیات و ایجاد معضلات و مشکلات پرشمار برای مردم، به‌جای توجیه، از مردم عذرخواهی کند.

برای این خدمت بزرگ در منطقه راهنمایی یاسوج، دو برابر کل اعتبارات اصلاح شبکه‌ی شهر، هزینه شده است

اما سید علی لدنی‌نژاد، از این اقدام به عنوان خدمتی بزرگ به مردم منطقه راهنمایی یاسوج، یاد کرد و گفت: شبکه‌ی فرسوده‌ی راهنمایی، با مشکلات عدیده‌ی شکستگی، هدررفتِ آب و مشکلات بهداشتی همراه بود و مردم عزیز نیز بهتر است با سعه‌ی صدر، به شرکت آب و فاضلاب برای اجرای برنامه‌های بنیادین خود، فرصت دهند.

این مسئول با بیان اینکه تمام مشترکین این منطقه در این پروژه، می‌بایست به شبکه‌ی جدید، منتقل شوند، وعده داد: مشکلات این پروژه مربوط به مدت محدودی است و انشاءالله با حل مشکلات، شاهد تحول مؤثری در وضعیت آب این منطقه خواهیم بود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان، در پایان یادآور شد: برای این کار بسیار خوب و پرزحمت در منطقه راهنمایی، دو برابر کل اعتبار اصلاح شبکه‌ی شهر یاسوج، هزینه شده‌است و شایسته است شهروندان عزیز این منطقه از تأثیرات این پروژه‌ی بزرگ، آگاه باشند.

===========

گزارش از: سجاد بنام

راهنمایی یاسوج (5) راهنمایی یاسوج (4) راهنمایی یاسوج (3) راهنمایی یاسوج (2)