پایگاه خبری-تحلیلی ریواس جنوب (rivasjonoob.ir)/

ریواس/ به قلم حسین اکبرپور؛

تاجگردون2«تاجگردون رییس کمیسیون برنامه و بودجه ماند»… برای فردی که در شهر گچساران زندگی می کند، اگر هیچگونه رسانه‌ی صوتی و تصویری در اختیار نداشته باشد تا این خبر را از گوینده اخبار بشنود، یا اگر از کاربران اینترنت و شبکه های مجازی نباشد تا متن خبر را ببیند و از این مهم مطلّع شود، اما باز هم شرایطی فراهم شده است که بارها و بارها این واقعه برای او بازگویی شود؛ به گونه‌ای که برای سالیان سال، ملکه‌ی ذهن او شود؛ کافی است این فرد برای دقایقی در خیابان های شهر به گشت و گذار بپردازد تا با انبوهی از بیلبوردهای بزرگ که در سطح شهر برپا شده است روبرو شود.

کلیّت همه‌ی این بیلبوردها، یکی است؛ «انتخاب مجدد دکتر غلامرضا تاجگردون به ریاست کمیسیون برنامه و بودجه مجلس و عرض تبریک و ارادت به ایشان و همشهریان».

در اینکه غلامرضا تاجگردون شایستگی و تجربه‌ی لازم را برای احراز چنین سمتی داشته و دارد، هیچ تردیدی وجود نداد، اما واکنش عده‌ای از شهروندان نسبت به این اتفاق -که البته در کشور ما متاسفانه امری مرسوم شده-، جای تعجب و شگفتی دارد.

در قسمت پایین این بیلبوردها، نام سفارش‌دهنده‌ی بیلبورد، به چشم می‌خورد که عمدتاَ در برگیرنده نام طوایف و قبایل ساکن در شهر گچساران و تعدادی از اصناف و ادارات است. صف‌آرایی این بیلبوردها در برابر هم در سطح شهر، بیش از آنکه بشارت دهنده‌ی این خبر به مردم باشد، به نوعی تداعی‌گر روحیه‌ی قومیتی حاکم بر شهر است که متاسفانه یکی از مشکلات موجود در پس‌زمینه‌ی فرهنگی شهر می‌باشد که همچنان پابرجاست و در عصر فن‌آوری ارتباطات و تبلیغات نیز به‌روز شده  و همچنان در سیستم مدیرتی شهر و روابط اجتماعی تاثیرگذار است.

گرچه متن همه‌ی این بیلبوردها، خبر مسرّت‌بخشِ انتخاب مجدد تاجگردون است، اما حاشیه‌ی آن، در واقع قربانی‌شدن تاجگردون برای یک اهداف قومیتی است.

تاجگردون- بنرهای تبلیغاتی