حادثهای پر از ابهام وزیر ارتباطات ماجرای روشن بودن تلفن یکی از مسافرین و تماس با یکی دیگر از مسافرین را در ساعت ۹:۲۸ تأیید کرد
پایگاه خبری-تحلیلی ریواس جنوب (rivasjonoob.ir)/
وزیر ارتباطات چند ابهام مهم در ماجرای سقوط احتمالی هواپیمای تهران به یاسوج را تأیید کرد تا این سانحه دلخراش هوایی در ابهام بیشتری فرو رود.
به گزارش ریواس جنوب از یاسوج، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در صفحه شخصی خود نوشت: در خصوص اخباری که در مورد وجود گوشی روشن یکی از مسافرین طرح و نیز اخبار دیگری که روز گذشته در خصوص تماس یکی از شهروندان یاسوجی با یکی از مسافرین و صحبت با وی در هنگام پرواز مطرح شد، توضیحاتی را عرض میکنم.
آذری جهرمی گفت: اول اینکه مطلع شدیم تلفن همراه یکی از مسافران پس از ناپدید شدن هواپیما روشن و تا ساعت هفت عصر همانروز در دسترس بود و سپس به علت اتمام باتری خاموش میشود. موقعیت تلفن همراه در سایت روستای کهنگان سمیرم بود.
وی ادامه داد: ادعای یکی از خبرنگاران در خصوص تماس شهروندی از یاسوج به یکی از مسافرین و دو مکالمه سی ثانیهای و هفتاد و دو ثانیهای بررسی و بنا بر اطلاعات تماس ثبت شده، این ادعا صحیح است. تماس اول در ساعت ۸:۵۶ دقیقه در شمال پلیس راه نجف آباد به مدت سی و یک ثانیه برقرار و مکالمه دوم در ساعت نه و بیست و هشت دقیقه و در منطقه روستای کهنگان بود.
البته اظهارات خبرنگار مذکور مبنی بر ساعت ناپدید شدن صحت ندارد و بنا بر اظهارات سازمان هواپیمایی کشوری ساعت ناپدید شدن نه و سی و چهار دقیقه صبح بوده است.
اطلاعات سایت های رصد پروازی در خصوص این پرواز نیز در لینک
https://www.flightradar24.com/blog/crash-of-iran-aseman-airlines-flight
قابل دسترس است که اطلاعات منتشر شده، مطابق با اعلام رسمی سازمان هواپیمایی کشوری است.
بنابراین تماسهای مذکور قبل از سقوط بود.
آذری جهرمی ادامه داد: همکاران ما با استفاده از تحلیلهای فرکانسی و جهت یابی تلفن همراه مسافرین مورد اشاره، مطابق عکسهای اول و دوم و سوم، منطقه احتمالی سقوط هواپیما را حدس زدهاند.
وی ادامه داد: ادعای یکی از خبرنگاران در خصوص تماس شهروندی از یاسوج به یکی از مسافرین و دو مکالمه سی ثانیهای و هفتاد و دو ثانیهای بررسی و بنا بر اطلاعات تماس ثبت شده، این ادعا صحیح است. تماس اول در ساعت ۸:۵۶ دقیقه در شمال پلیس راه نجف آباد به مدت سی و یک ثانیه برقرار و مکالمه دوم در ساعت نه و بیست و هشت دقیقه و در منطقه روستای کهنگان بود.
البته اظهارات خبرنگار مذکور مبنی بر ساعت ناپدید شدن صحت ندارد و بنا بر اظهارات سازمان هواپیمایی کشوری ساعت ناپدید شدن نه و سی و چهار دقیقه صبح بوده است.
اطلاعات سایت های رصد پروازی در خصوص این پرواز نیز در لینک
https://www.flightradar24.com/blog/crash-of-iran-aseman-airlines-flight
قابل دسترس است که اطلاعات منتشر شده، مطابق با اعلام رسمی سازمان هواپیمایی کشوری است.
بنابراین تماسهای مذکور قبل از سقوط بود.
آذری جهرمی ادامه داد: همکاران ما با استفاده از تحلیلهای فرکانسی و جهت یابی تلفن همراه مسافرین مورد اشاره، مطابق عکسهای اول و دوم و سوم، منطقه احتمالی سقوط هواپیما را حدس زدهاند.
در عکس چهارم تصاویر دقیق ماهوارهای امروز این منطقه که از سازمان فضایی ایران در تعامل با فرانسویها دریافت شده است را مشاهده میکنید، متاسفانه به دلیل ابری بودن منطقه شناسایی میسر نگشته است.
وزیر ارتباطات افزود: با توجه به اینکه امکان عبور امواج از کوه وجود ندارد، تحلیلهای فنی، منطقه قله پازن پیر را به عنوان منطقه احتمالی سقوط تشخیص داده است.
وی خاطر نشان کرد: تیمهای پایش فرکانسی از سوی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی به منظور جهت یابی فرکانسهای رادیویی احتمالی، به منطقه اعزام شدهاند و تیم های فنی و امدادی درگیر با تمام توان و پرتلاش در حال کار برای دستیابی به نشانههایی از هواپیما هستند و البته شرایط محیطی سخت و امکان جستجوی سریع را مشکل کرده است و امیدوارم تلاش همه تیمهای درگیر در صحنه سریعتر به نتیجه برسد.
وزیر ارتباطات افزود: با توجه به اینکه امکان عبور امواج از کوه وجود ندارد، تحلیلهای فنی، منطقه قله پازن پیر را به عنوان منطقه احتمالی سقوط تشخیص داده است.
وی خاطر نشان کرد: تیمهای پایش فرکانسی از سوی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی به منظور جهت یابی فرکانسهای رادیویی احتمالی، به منطقه اعزام شدهاند و تیم های فنی و امدادی درگیر با تمام توان و پرتلاش در حال کار برای دستیابی به نشانههایی از هواپیما هستند و البته شرایط محیطی سخت و امکان جستجوی سریع را مشکل کرده است و امیدوارم تلاش همه تیمهای درگیر در صحنه سریعتر به نتیجه برسد.
انتهای پیام/ ک-ب