معاون شهرسازی و معماری شهرداری شیراز اعلام کرد؛ آغاز اجرای پروژه «شهروندسپاری» در شهرداری چند منطقه از شیراز/ زمان گرفتن پاسخ استعلام در شهرداری شیراز به ۴۸ ساعت کاهش مییابد
پایگاه خبری-تحلیلی ریواس جنوب (rivasjonoob.ir)/
معاون شهرسازی و معماری شهرداری شیراز از آغاز اجرای پروژه «شهروندسپاری» در برخی از شهرداریهای مناطق شیراز خبر داد.
به گزارش ریواس جنوب به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شهرداری شیراز، جواد بهادری با بیان اینکه پروژه «شهروندسپاری» در شیراز برای اولین بار در کشور اجرا میشود، گفت: با اجرای این پروژه مدت زمان گرفتن پاسخ استعلام به ۴۸ ساعت کاهش می یابد و همه مراحل گرفتن استعلام توسط شهروند تنها از طریق نصب اپلیکیشن روی تلفن همراه انجام می شود.
معاون شهرسازی و معماری شهرداری شیراز اضافه کرد: در وضعیت فعلی روند گرفتن پاسخ استعلام بین ۳۰ الی ۴۰ روز طول می کشد و متقاضی باید ضمن مراجعه حضوری پاسخ استعلام را از شهرداری، ثبت اسناد و دفترخانه های اسناد رسمی پیگیری کند.
بهادری افزود: با توجه به بررسی انجام شده حدود ۸۷ درصد از کل درخواست های شهروندان از شهرداری، پاسخ استعلام است که ۵۶ درصد از آن مربوط به پاسخ استعلام آپارتمانهای مسکونی است که با اجرای پروژه پاسخ الکترونیک استعلام آپارتمانهای مسکونی که تفکیک اعیانی شده و دارای پایانکار هستند شاهد کاهش حجم بالایی از مراجعات خواهیم بود.
به گفتهی این مقام مسؤول پاسخ الکترونیک استعلام آپارتمانهای مسکونی که تفکیک اعیانی شده و دارای پایانکار هستند، هم اکنون در شهرداری منطقه ۴ در حال اجرا است و طی روزهای آتی این پروژه در شهرداری های مناطق یک، ۶ و ۱۰ آغاز به کار می کند.
بهادری افزود: همچنین تلاش داریم طی امسال در کل مناطق ۱۱ گانه شهرداری شیراز پروژه «شهروندسپاری» آپارتمان ها نهایی شود.
معاون شهرسازی و معماری شهرداری شیراز ثبت درخواست توسط متقاضی، اخذ تصدیق گواهی به صورت آنلاین، عدم نیاز به بازدید و مغایرت گیری را از جمله مزایای استعلام الکترونیک دانست.
بهادری خاطرنشان کرد: پروژه «شهروندسپاری» با هدف تسریع و تسهیل در انجام خدمات رسانی به شهروندان، عدم مراجعه حضوری شهروندان به شهرداری، کاهش زمان پاسخگویی به درخواست، پرداخت عوارض و اخذ پاسخ استعلام به صورت آنلاین توسط متقاضی و … طراحی و اجرا شده است.
انتهای پیام/ سحر فکورپور