وزیر راه از مهمترین پروژه آزادراه شمال به جنوب بازدید کرد؛ پیشرفت فیزیکی ۶٣ درصدی پروژه آزاد راه شیراز- اصفهان/ این پروژه با آخرین فناوری روز جهان در حال انجام است
پایگاه خبری-تحلیلی ریواس جنوب (rivasjonoob.ir)/
وزیر راه و شهرسازی، با اشاره به اجرای یک چهارم طول آزادراه شیراز – اصفهان با رویه بتنی گفت: با اجرای رویه بتنی در این پروژه، به تدریج شاهد افزایش اجرای این شیوه در احداث جاده ها در کشور خواهیم بود.
عباس آخوندی در جریان بازدید از پروژه آزاد راه شیراز – اصفهان، با اشاره به اینکه این کار با استفاده از آخرین فناوری روز جهان در حال انجام است افزود: با استفاده از روسازی بتنی، هزینه نگهداری این آزاد راه کاهش پیدا می کند و عمر مفید آن نیز افزایش می یابد.
وی ادامه داد: دستگاه های اجرای این کار نیز از خارج از کشور تهیه شده و در ابتدای امر کارها با نظارت مشاوران خارجی انجام می شود تا پس از حصول اطمینان از کیفیت کار، به تدریج این دانش به داخل منتقل و در پروژه های بعدی به طور کامل توسط نیروهای داخلی انجام شود.
او گفت: به رغم وجود ۲۵ میلیون تن تا ۳۰ میلیون تن تولید سیمان مازاد در کشور، به دلیل سنگین بودن این محصول در صادرات آن با محدودیت مواجه هستیم در حالی که در صادرات قیر این محدودیت وجود ندارد و صادرات آن نیز برای کشور ارزش افزوده بیشتری دارد.
وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: به همین دلیل با اجرای رویه بتنی در جاده ها علاوه بر اینکه به صنعت سیمان کشور کمک می شود، عمر مفیده جاده ها نیز افزایش می یابد و گامی نیز در مسیر تحقق اقتصاد مقاومتی با افزایش میزان بهره وری از سرمایه ملی برداشته می شود.
آخوندی با اشاره به پیشرفت فیزیکی ۶٣ درصدی پروژه آزاد راه شیراز- اصفهان گفت: با توجه به روند اجرای کار می توان امیدوار بود که این پروژه تا پایان سال ٩٧ آماده بهره برداری شود.
وی افزود: آزاد راه ۲۲۰ کیلومتری شیراز – اصفهان یکی از مهمترین آزادراههای تندرو کریدور شمال- جنوب است که با دنبال وعده اجرای سریع این پروژه به مردم در سفر استانی رئیس جمهوری به فارس (نهم اردیبهشت ۹۴) کارگاه ها به شدت فعال شدند و امروز پیشرفت این پروژه از ۱۲ درصد در آن مقطع زمانی به ۶۳ درصد رسیده است.
انتهای پیام/ روابط عمومی استانداری فارس