پایگاه خبری-تحلیلی ریواس جنوب (rivasjonoob.ir)/

روابط عمومی اداره‌کل راه و شهرسازی مقایسه‌ای جالبی از رویکرد اطلاع‌رسانی دولت احمدی‌نژاد و دولت روحانی برای احداث ۳۰ کیلومتر مشابه راه در یک منطقه ارائه داده است که ناگفته‌های زیادی در آن است؛ او حرف‌های قابل تأمل دیگری هم داشت.

به گزارش ریواس، مهران مسعودی، یکی از قدیمی‌های حوزه روابط عمومی که در دولت احمدی‌نژاد نیز مسئول روابط عمومی اداره‌کل راه و شهرسازی بوده و اکنون بعد از یک وقفه، مجددا” به این مسئولیت برگشته اعتراف قابل تأملی دارد.

او می‌گوید: در دولت قبل ۳۰ کیلومتر راه در بخش زیلایی احداث شد و در این دولت نیز ۳۰ کیلومتر احداث شده ولی تبلیغات و اطلاع‌رسانی این دو قابل مقایسه با همدیگر نیست و این دولت بسیار ضعیف عمل می‌کند.

مسعودی با بیان اینکه احداث ۳۰ کیلومتر راه روستایی در دولت قبل حتی بازتاب ملی هم داشت، تصریح کرد: تبلیغات مؤثر و اطلاع‌رسانی در آن دولت به حدی بود که واژه غول کوهستان را برای آن به کار بردند و هنوز هم وقتی خودروی راه و شهرسازی در مناطق زیلایی رد می‌شود، کودکان آن منطقه فریاد می‌زنند که «غول کوهستان آمده»!

غول کوهستان در ذهن کودکان زیلایی ثبت شد/پیشنهادی برای کمک به رسانه‌ها

وی نهادینه شدن یک واژه در ذهن کودکان را نشانه تبلیغات مؤثر یک دولت و یک اداره دانست و با دفاع از چنین شیوه‌ای گفت: کار آن دولت بسیار درست بوده و حمایت و جدیت خوبی در حوزه روابط عمومی و رسانه وجود داشت و در این دولت نیز باید چنین رویکردی تقویت شود.

مسئول روابط عمومی اداره‌کل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد در ادامه پیشنهاد داد: در تبصره ۲۷ بودجه قانونی وجود دارد که بر اساس آن می‌توان راهکاری اندیشیده شود که از فعالیت‌های رسانه‌ای در حوزه سایت‌ها، خبرگزاری‌ها و جراید مکتوب حمایت شود.

مسعودی خاطرنشان کرد: در حال حاضر از محل این تبصره فقط قراردادهای با صدا و سیما منعقد می‌شود ولی می‌شود پیگیری کرد که به سایر رسانه‌ها هم تعمیم داده شود.

گفتنی است در دولت نهم و دهم توجه بسیار بهتری نسبت به بحث اطلاع‌رسانی و تقویت رسانه‌ها می‌شد؛ به عنوان مثال در دوران مدیریت منوچهر حبیبی بر اداره‌کل راه و شهرسازی این استان احداث ۳۰ کیلومتر راه روستایی با عنوان بزرگ‌ترین راه روستایی کشور، غول کوهستان و عناوینی این‌چنینی، تبلیغات خوبی در این حوزه شده اگر چه با اغراق‌هایی چون خروج زیلایی از محرومیت می‌توان ایرادات جدی بر آن وارد کرد ولی از دید رسانه‌ای و فرا استانی می‌توان چنین رویکردهایی را هم در جذب اعتبارات ملی و هم در امیدبخشی و اطلاع رسانی به مردم  و مهم‌تر از آن درک صحیح جایگاه رسانه و تبلیغات، قابل قبول دانست.

انتهای پیام/ک-بنام