پایگاه خبری-تحلیلی ریواس جنوب (rivasjonoob.ir)/

در حالی معاون وزیر راه و شهرسازی در وعده‌ای جدید زمان بهره‌برداری از پروژه آزادراه شیراز – اصفهان را چند ماه آینده اعلام کرده که مسؤولان استانی و کشوری حدود دو و نیم سال پیش نیز چنین وعده‌ای داده بودند.

به گزارش پایگاه خبری ریواس جنوب، خیرالله خادمی روز گذشته در حاشیه بازدید از طرح‌های راه‌سازی در دست احداث شهرستان کازرون گفته که «آزادراه شیراز – اصفهان به طول ۲۲۵ کیلومتر که طولانی‌ترین آزاد راه کشور است در سال ۱۴۰۰ به بهره‌برداری می‌رسد.»

بر پایه گزارش ریواس جنوب، آزادراه شیراز-اصفهان، نخستین و طولانی‌ترین آزادراه جنوب کشور است که مطالعات اولیه‌ی آن از حدود ۱۹ سال پیش آغاز شده بود و در دو دولت حسن روحانی، مورد توجه جدی‌تری قرار گرفته است.

اما این وعده جدید معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه راه‌های کشور، در حالی است که محمدعلی افشانی و اسماعیل تبادار دومین و سومین استاندار دولت تدبیر و امید، زمان بهره‌برداری از این پروژه بزرگ را پایان سال ۹۷ اعلام کرده بودند.

عنایت‌الله رحیمی، معاون وقت عمرانی و استاندار فعلی فارس نیز با اعلامِ پیشرفت ۷۳ درصدی پروژه، البته با “اما و اگر” گفته بود که «در صورت تأمین اعتبار لازم، این آزادراه تا پایان سال مالی ۹۷ افتتاح خواهد شد.»

چندی بعد سخن از ابتدای سال ۹۸ به میان آمد و ازجمله محمدرضا رضایی کوچی نماینده مردم جهرم در مجلس، گفته بود که «به دلیل مشکلات اقتصادی و عدم تأمین اعتبار در زمان مناسب، بهره‌برداری از این پروژه به ابتدای سال ۹۸ موکول خواهد شد.» (بیشتر بخوانید)

اما حالا کمتر از دو ماه مانده به پایان سال ۹۹، حدود دو و نیم سال از این اظهارات می‌گذرد و البته آنچه که با قدرت ادامه دارد بیش از اجرای خود پروژه پس از دو دهه، وعده‌های مسؤولان استانی و کشوری است.

به هر روی، اگرچه مشکلات پرشمار اقتصادی کمر دولت و حوزه‌های مختلف از جمله پروژه‌های عمرانی را خم کرده است و شاید نتوان توقع چندانی از دولتمردان داشت؛ اما تردیدی هم نیست که وعده‌های مکرر بی عمل نیز نوعی اهانت به مردم محسوب می‌شود؛

به زبانی دیگر، دست کم انتظار می‌رود اگر به هر دلیلی سرعت پروژه‌ها به شدت کُند می‌شود، از سرعت وعده‌های حساب نشده هم کاسته شود.

انتهای پیام/ سجاد بنام