پایگاه خبری-تحلیلی ریواس جنوب (rivasjonoob.ir)/

اعضای کمیسیون تلفیق شورای شهر شیراز، دیدگاه‌های خود درباره رفع مشکلات ترافیکی و پارکینگ مورد نیاز ساختمان جدید شهرداری را مطرح کردند.

به گزارش ریواس جنوب به نقل از ایسنا،  رئیس شورای اسلامی شهر شیراز پنجشنبه در حاشیه جلسه کمیسیون تلفیق و هماهنگی دستگاه‌های شورا تاکید کرد که شهرداری این کلانشهر در تمام پروژه‌های عمرانی و ساخت و سازها از مصالح مرغوب ایرانی استفاده کند.

احمدرضا دستغیب گفت: پیشنهادات اجرایی با هدف رفع مشکلات ترافیکی و پارکینگ مورد نیاز ساختمان جدید شهرداری واقع در خیابان ساحلی جنوبی در کمیسیون تلفیق و هماهنگی شورا بررسی شد.

او ادامه داد: پس از ارائه نظرات کارشناسی در حوزه‌های حمل و نقل وترافیک، فنی و عمرانی، شهرسازی و املاک، مقرر شد شهرداری با تاکید بر تسریع در اجرای شهرداری الکترونیک، نسبت به تکمیل ساختمان مرکزی جدید شهرداری شیراز اقدام کند.

وی از تامین پارکینگ مطابق طراحی‌های انجام‌شده مجموعه، ایجاد و توسعه شبکه ناوگان حمل و نقل عمومی با هدف دسترسی آسان شهروندان به ساختمان مرکزی، مطالعه چگونگی تامین ناوگان ایاب و ذهاب کارکنان با رویکرد ناوگان حمل و نقل عمومی و اصلاح معابر دسترسی به ساختمان با هدف تسهیل در دسترسی اسان به مجموعه و جلوگیری از بروز گره‌های ترافیکی به عنوان شرایط ضروری در تکمیل ساختمان یاد کرد.

** انتقاد نظری از طرح مشاوران برای احداث پارکینگ‌های مضاعف در شهر

سعید نظری – عضو شورای اسلامی شهر شیراز

 سعید نظری، عضو شورای اسلامی شهر شیراز نیز گفت: احداث پارکینگ مضاعف در حاشیه ساختمان مرکزی شهرداری شیراز با شعارهای شهر انسان محور که تاکید بر خدمات حمل و نقل عمومی دارد، در تعارض است.

وی افزود: ساخت پارکینگ‌های بیشتر از پیش‌بینی‌های انجام‌شده در طراحی ساختمان جدید شهرداری شیراز راهکار مناسبی برای پاسخگویی به مشکلات ترافیکی منطقه نیست.

نظری در این جلسه که مشاوران طرح بر احداث پارکینگ‌های جدید در خیابان‌های اطراف تاکید داشتند، گفت: یکی از اهداف احداث ساختمان جدید شهرداری در این مکان، توسعه کالبدی و بهسازی بافت فرسوده منطقه است اما طرح ارائه‌شده مشاوران برای احداث پارکینگ مضاعف، منطقه را به پارکینگ خودروهای شخصی تبدیل می‌کند در حالیکه باید در راستای زیباسازی این منطقه گام برداریم نه اینکه آن را به پارکینگ تبدیل کنیم.

وی با بیان اینکه تعداد پارکینگ‌های پیش بینی شده در طراحی مجموعه به لحاظ فنی کفایت لازم را دارد، افزود: هزینه ساخت پارکینگ‌های مضاعف و حاشیه‌ای مورد نظر مشاوران را باید به تکمیل و گسترش شهرداری الکترونیک، توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی در همین منطقه و ارائه‌ی آسان خدمات اختصاص دهیم تا خدمات شهرداری بدون حضور فیزیکی مردم ارائه شود و دیگر نیازی به مکانی برای پارک خودروها نباشد.

عضو شورای اسلامی شهر شیراز، ساخت پارکینگ‌های بیشتر را به منزله‌ی تایید فرهنگ استفاده از خودروهای تک‌سرنشین در شهر برشمرد و افزود: ساخت پارکینگ در راستای تامین امنیت خودروها انجام می‌شود نه سلامت انسان‌ها و گسترش شعار پیاده‌محوری؛ این امر با سیاست‌های شورای پنجم مغایر است.

نظری با اشاره به واقع شدن این ساختمان در مسیر گردشگری محدوده حرم حضرت علی‌بن حمزه(ع) و محور بازار وکیل و آرامگاه سعدی خاطر نشان کرد: نباید به بهانه حل مشکلات ترافیکی، ظرفیت گردشگری این مسیر را فدای ایجاد پارکینگ کرد.

وی بر ایجاد بستر مناسب برای دسترسی آسان مردم به مترو در این محدوده تاکید و اضافه کرد: در طرح مشاور برای تامین سرویس ایاب و ذهاب کارکنان و ارائه خدمات مجازی پیش بینی لازم صورت نگرفته که باید به سمت گسترش فرهنگ استفاده از حمل و نقل عمومی و برون سپاری خدمات قابل واگذاری شهرداری حرکت کنیم.

** پارکینگ‌های مطهری و نشاط در انحصار کارکنان علوم پزشکی شیراز

عضو شورای اسلامی شهر شیراز در ادامه اظهار داشت: امروز بخش های زیادی از مهمترین پارکینگ های طبقاتی مرکزی مطهری و نشاط در انحصار کارکنان علوم پزشکی است که ترجیح می‌دهند از خودروهای شخصی به جای سرویس ایاب و ذهاب عمومی استفاده کنند که این با شعارهای سلامت محور دانشگاه علوم پزشکی در تعارض است؛ احداث پارکینگ مضاعف در حاشیه ساختمان مرکزی شهرداری شیراز هم با شعارهای شهر انسان محور که تاکید بر خدمات حمل و نقل عمومی دارد، در تعارض است.

انتهای پیام/ سحر فکورپور