پایگاه خبری-تحلیلی ریواس جنوب (rivasjonoob.ir)/

سعید نظری، عضو شورای اسلامی شهر شیراز معتقد است که باید هزینه‌ی احداث پارکینگ‌های مضاعف را به بهبود خدمات در راستای شعارهای انسان‌محوری اختصاص دهیم.

سعید نظری – عضو شورای اسلامی شهر شیراز

 به گزارش ریواس جنوب، عضو جدید شورای شهر شیراز می‌گوید: باید هزینه ساخت پارکینگ‌های مضاعف و حاشیه‌ای را به تکمیل و گسترش شهرداری الکترونیک، توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی در همین منطقه و ارائه‌ی آسان خدمات اختصاص دهیم تا خدمات شهرداری بدون حضور فیزیکی مردم ارائه شود و دیگر نیازی به مکانی برای پارک خودروها نباشد.

عضو شورای اسلامی شهر شیراز، ساخت پارکینگ‌های بیشتر را به منزله‌ی تایید فرهنگ استفاده از خودروهای تک‌سرنشین در شهر می‌داند و تأکید می‌کند: ساخت پارکینگ در راستای تامین امنیت خودروها انجام می‌شود نه سلامت انسان‌ها و گسترش شعار پیاده‌محوری که از سیاست‌های شورای پنجم شیراز محسوب می‌شود.

به نقل از ایسنا، نظری در جلسه کمیسیون تلفیق و هماهنگی دستگاه‌های شورای شهر با انتقاد از طرح برخی از مشاوران برای احداث پارکینگ مضاعف در حاشیه ساختمان جدید شهرداری شیراز تأکید کرده که این رویکرد با شعارهای شهر انسان‌محور که تمرکز بر خدمات حمل و نقل عمومی دارد، در تعارض است؛ ضمن اینکه راهکار مناسبی برای پاسخگویی به مشکلات ترافیکی منطقه هم نیست.

به گزارش ریواس جنوب، بلوک‌های دو و سه ساختمان جدید مرکزی شهرداری شیراز در خیابان ساحلی، حدفاصل پل امام علی (ع) و پل سلمان فارسی واقع شده و هم‌اکنون در دست ساخت است.

** نباید به بهانه حل مشکلات ترافیکی، ظرفیت گردشگری این مسیر قربانی کنند

نظری با اشاره به واقع شدن این ساختمان در مسیر گردشگری محدوده حرم حضرت علی بن حمزه (ع) و محور بازار وکیل و آرامگاه سعدی خاطرنشان می‌کند: نباید به بهانه حل مشکلات ترافیکی، ظرفیت گردشگری این مسیر را فدای ایجاد پارکینگ کرد.

او در عین حال بر برون سپاری خدمات قابل واگذاری شهرداری و همچنین گسترش فرهنگ استفاده از حمل و نقل عمومی ازجمله ایجاد بستر مناسب برای دسترسی آسان مردم به مترو، تاکید و اضافه می‌کند: در طرح مشاور برای ساختمان جدید شهرداری، تعداد پارکینگ‌های پیش بینی‌شده به لحاظ فنی کفایت لازم را دارد؛ اما آنچه که ناقص به نظر می‌رسد تامین سرویس ایاب و ذهاب کارکنان و ارائه خدمات مجازی است.

نظری می‌گوید: یکی از اهداف احداث ساختمان جدید شهرداری در این مکان، توسعه کالبدی و بهسازی بافت فرسوده منطقه است اما طرح ارائه‌شده مشاوران برای احداث پارکینگ مضاعف، منطقه را به پارکینگ خودروهای شخصی تبدیل می‌کند در حالیکه باید در راستای زیباسازی این منطقه گام برداریم نه اینکه آن را به پارکینگ تبدیل کنیم.

** پارکینگ‌های مطهری و نشاط در انحصار کارکنان علوم پزشکی شیراز!

عضو شورای اسلامی شهر شیراز با استناد به نوع بهره‌وری از دو پارکینگ بزرگ مطهری و نشاط تصریح می‌کند: امروز بخش‌های زیادی از مهمترین پارکینگ‌های طبقاتی مرکزی مطهری و نشاط در انحصار کارکنان علوم پزشکی است که ترجیح می‌دهند از خودروهای شخصی به جای سرویس ایاب و ذهاب عمومی استفاده کنند؛ هم این با شعارهای سلامت محور دانشگاه علوم پزشکی در تعارض است و هم احداث پارکینگ مضاعف در حاشیه ساختمان مرکزی شهرداری شیراز با شعارهای شهر انسان‌محور!

انتهای پیام/ سجاد بنام