پایگاه خبری-تحلیلی ریواس جنوب (rivasjonoob.ir)/

روابط عمومی آموزش وپرورش استان کهگیلویه وبویراحمد در پی انتشار خبری در پایگاه خبری ریواس جنوب درباره ی (ضعف در توزیع کتب درسی وبی انگیزگی مدیریت آموزش وپرورش) جوابیه ای صادر کرد.

به گزارش ریواس جنوب از یاسوج، در این جوابیه آمده است؛

مدیر محترم پایگاه خبری تحلیلی ریواس جنوب
در موضوع خبر منتشر شده در روز چهارشنبه ۵/۸/۱۴۰۰ تحت عنوان(ضعف در توزیع کتب درسی)،خواهشمند است به منظور تنویر افکار عمومی ، مطابق ماده ۲۳ از فصل ششم قانون مطبوعات توضیح ذیل را با همان سیاق منتشر فرمائید.

۱- در راستای توسعه دولت الکترونیک ثبت نام وثبت سفارش کتاب های درسی از طریق سامانهwww.irtextbook.com/www.irtextbook.ir انجام می گیرد. دانش آموزان ،اولیاء ومدیران مدارس باید نسبت به ثبت سفارش در این سامانه به صورت فردی اقدام نمایند، و تحویل کتاب های درسی براساس اطلاعات دانش آموز وسفارشات ثبت در سامانه توزیع می گردد.

۲- با توجه به اهمیت و ضرورت اطلاع رسانی به خانواده ها در طول سال علاوه بر اطلاع رسانی از سوی وزارت آموزش وپرورش بطور متناوب از رسانه های مختلف در قالب{مصاحبه با مدیرکل- مصاحبه با معاون پژوهش،برنامه ریزی وتوسعه منابع –مصاحبه با دبیر ستاد ثبت نام واطلاعیه ها} اطلاع رسانی انجام شد-که مستندات آن در پایگاههای اطلاع رسانی استان-اداره کل آموزش وپرورش استان کهگیلویه وبویراحمد وآرشیو خبرهای صداوسیمای مرکز استان موجود است.

ضعف در توزیع کتب درسی و بی‌انگیزگی مدیریت آموزش و پرورش

همچنین براساس گزارش وزارت آموزش وپرورش در نتیجه تلاش شورای راهبردی توسعه مدیریت استان وکارگروه تخصصی برنامه ریزی سفارش وتوزیع کتابهای درسی به ریاست مدیرکل آموزش وپرورش استان نظر به اطلاع رسانی انجام شده وپیگیری از طریق مدیران مدارس برای ترغیب وتشویق خانواده ها برای ثبت نام در سامانه،وبر مبنای اطلاعات موجود در سامانه سناد کشور در فرآیند توزیع کتابهای درسی کهگیلویه وبویراحمد رتبه دوم کشور را کسب کرده که مستند آن به پیوست ارائه شده است.

۳- چنانچه در روند توزیع کتب درسی اختلالی بوجود آمده یا هنوز دانش آموزی کتاب دریافت نکرده است، به دلیل الکترونیک بودن فرآیند فروش و توزیع کتاب های درسی بوده که کنترل، ثبت سفارش و توزیع کتب از طریق سامانه امکان پذیر است و استان هیچگونه دخل و تصرفی در آن ندارد. بنابراین اقدامات مربوط به استان و ورود به سامانه فروش و ثبت سفارش کتاب های درسی از سوی مدیران مدارس به خوبی صورت گرفته؛ ولی احیاناً به دلیل عدم دسترسی سریع و تراکم درخواستهای مدیران در سراسر کشور فرآیند توزیع را دچار مشکل کرده است. علاوه بر این به لحاظ شرایط سخت کرونایی و انتقال دانش آموزان در سراسر استان و پراکندگی جغرافیایی استان و عدم دسترسی بسیاری از مدارس به پهنای باند اینترنت، ثبت سفارش به موقع برای این‌گونه مدارس به سختی انجام پذیرفته که در روند توزیع کتب بی‌تأثیر نبوده است.

لذا با همه این موانع به دلیل حساسیت و نظارت کامل و جامع مدیرکل آموزش و پرورش استان بر عملکرد شهرستان ها و مدارس و ثبت سفارشات و توزیع کتاب‌های درسی، استان ما در رتبه دوم کشور قرار گرفته است.

توضیح در مورد موضوع دوم خبر منتشر شده: به مدیریت خسته وبی انگیزه در آموزش وپرورش اشاره کرده اید،معیار ومصداق شما برای اثبات مدیریت خسته وبی انگیزه چیست،دریافت شما در این زمینه چگونه حاصل شده است؟

انگیزش نیروی انسانی نقش تعیین کننده ای در ابعاد مختلف یک سازمان دارد. رفتار وعملکرد آقای زارع پور در طول این چند سال در ایجاد انگیزه چنان بود که تمایل کارکنان وکارمندان با رضایتمندی، علاقه وامیدواری به ادامه کار دوچندان شد و با دانش وتدبیر اشتیاق دستیابی به اهداف سازمان را بیشتر نمود وبا ایجاد انگیزه در کارکنان محیط کاری خلاق را رشد داد وچنان پیشرفت وموفقیت حاصل شد که در هیچ دوره ای مبسوق به سابقه نبوده است.

احترام،تکریم وتحکیم روابط بین مدیریت وکارمندان در دوران آقای زارع پور بی نظیر بود وهمین سبب افزایش کارایی واثر بخشی در آموزش وپرورش وباعث تقویت روحیه تیمی در بین کارکنان شده است که هر چه مدیریت ایشان هم طولانی شود خستگی آور نخواهد بود.

هادی زارع پور در طول هشت سال مدیریتش هیچگاه از ادای وظیفه الهی ومردمی خویش، اظهار خستگی نکرده وتا حصول نتیجه پیگیر مسائل آموزش وپرورش بوده و روز اول وشروع مدیریتش با روز آخر ودر حال حاضر تفاوتی نکرده است. وبا نیت قرب الهی تلاش می کند به آنچه وظیفه دارد عمل نماید ونتیجه را در کسب رضایت الهی می داند نه دیگران.

انتهای پیام/