پایگاه خبری-تحلیلی ریواس جنوب (rivasjonoob.ir)/

مراسم تغییر نخستین مدیر حوزه اجرایی در کهگیلویه و بویراحمد حواشی جالبی داشت که در برخی موارد از خود متن هم پررنگ‌تر بودند؛ سفارش ویژه استاندار برای مدیر  پیشین و چک سفید امضای وزارتخانه برای تاج‌الدینی، شهادت مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه، شکستن دل یک مدیر، خبر خوش برای بازنشستگان جهادی، روایت انتخاب سرپرست جهاد از بین سه گزینه معرفی شده، مدیری که برای ماندن در مسئولیت تلاشی نکرد و مدیری که تاکنون سه بار استاندار را به دیدار وزیر جهاد برد و ویژگی خاص سرپرست جدید از دید آقای مشاور برخی از این حاشیه‌ها بودند.

 

به گزارش ریواس جنوب از یاسوج، در حالی که گفته می‌شد رئیس سازمان جهاد کشاورزی آخرین مدیری است که تغییر می‌کند اما از قضا اولین مدیر حوزه اجرایی و اقتصادی بود که تغییر کرد.

این تغییر خیلی ناگهانی بود و حتی معاون هماهنگی امور اقتصادی که هماهنگ کننده دستگاه‌های اقتصادی است از این تصمیم بی‌اطلاع بود و در مراسم معارفه نیز شرکت نکرد.

بعد از قطعی شدن زمان تودیع و معارفه ولی هنوز گزینه جایگزین آقای تاج‌الدینی تا آخرین لحظات اعلام نشده بود و معلوم نبود که از بین آقایان نعمتی، آذرفر و معتمدی کدام یک رئیس سازمان جهاد کشاورزی شده است؛ حتی مکان مراسم هم چندین بار تغییر کرد و اطلاع رسانی در این زمینه نشد.

اگر کارمند ناراضی باشد، از زیر کار درمی‌رود

در آخرین لحظات، معاون هماهنگی امور عمرانی از طرف استانداری در این مراسم شرکت کرد.

حجت‌الاسلام ظهرابی، مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در جهاد کشاورزی در ابتدای این مراسم شهادت داد که از نزدیک پرکار بودن آقای تاج‌الدینی را دیدم و می‌دیدم که تا پاسی از شب یا در اتاق کارش است یا روی پروژه‌ها در حال فعالیت و بازدید است.

او گفت این شتر در خانه همه مدیران می‌خوابد و آنچه مهم است این بوده که یک مدیر چگونه و به چه قیمتی مدیر شده و چگونه و با چه کارنامه‌ای از مدیریتش کنار می‌رود.

حجت‌الاسلام ظهرابی همچنین به موضوع رضایت کارمندان اشاره کرد و گفت که مدیر جدید باید بداند اگر کارمندان ناراضی باشند قطعا کم‌کاری می‌کنند و دل به کار نمی‌دهند.

وقتی دل مدیر پیشین جهاد شکست

بعد از صحبت‌های نماینده ولی فقیه در جهاد، از آنجا که هنوز معاون عمرانی استاندار که سخنران بعدی بود، تأخیر داشت از آقای تاج‌الدینی، رئیس پیشین خواسته شد که به جایگاه برود و حرف‌هایش را بزند.

الیاس تاج‌الدینی، در همان اول گفت که قصد ندارم اینجا حوصله حضار را سر ببرم و از عملکردم بگویم؛ هر کاری که شده به دلیل تلاش همکارانم بوده و هر جا ضعفی بوده و کاری نشده هم مقصر من هستم و مسئولیتش را به عهده می‌گیرم.

رئیس پیشین جهاد کشاورزی افزود: هر جا یک ارزیابی یا میدان خدمتی بوده، جهاد کشاورزی هم پیشقدم بوده هم برتر بوده است.

او بلافاصله بعد از این صحبت‌های مقدماتی سکوت سه ساله‌اش را شکست و بیان اینکه دلم از برخی بی‌مهری‌ها و کارشکنی‌ها شکسته است از حکم شلاقی گفت که حدود چهار سال پیش علیه او صادر شد.

خودسرانه کاری نکردم اما به من کم‌لطفی شد

او توضیحات جالبی داد و گفت که همه جرم من این بوده که وقتی مدیر امور اراضی بودم چند تا نیرویی که همه کارهای آنان در تهران شده را آن هم با مجوز تهران، به صورت مستقیم با آن‌ها قرارداد بستیم و ندادیم به شرکت پیمانکاری که بخواهیم یک هزینه دیگر بکنیم.

وی گفت این کار در همه استان‌های کشور شده و فقط ما نبودیم اما دستگاه قضا در این استان به ما لطف زیادی داشتند و حکمی صادر کردند که البته نهایتا تعلیق شد و من از همه عواملی که در این حاشیه‌سازی‌ها نقش داشتند تشکر می‌کنم.

تاج‌الدینی این را هم گفت که خود من تا آخرین لحظه که این فرصت و این اعتبار در حال برگشت بود، مقاومت کردم که با نیروها مستقیم قرارداد نبندیم حتی با چندین جلسه با معاونت توسعه وقت جهاد (آقای ویسی) جلسه گذاشتیم، نماینده نهادهای نظارتی و دیوان و همه این‌ها هم بودند و ما خودسرانه کاری نکردیم اما در نهایت شما دیدید که چه شد و سه سال هر کس هر عقده‌ای داشت این حکم را شلاق می‌کرد و بر سر ما و آبروی ما می‌کوبید.

از انتخاب جانشینم راضی هستم/ خبر خوش برای بازنشستگان

رئیس پیشین جهاد کشاورزی بدون اغماض از همه نمایندگان گذشته و حال، وزارا، استانداران این چند سال اخیر، نماینده پیشین و فعلی ولی فقیه در استان، معاونین اقتصادی استاندار، عوامل نظامی، امنیتی و سپاه و همه و همه تشکر کرد و نام تاجگردون را به زبان آورد و گفت او در حوزه تخصصی بودجه برای جهاد سنگ تمام گذاشت.

او از اینکه جانشینش یک چهره علمی و توانمند است ابراز خوشحالی کرد و در پایان هم یک خبر خوش برای بازنشستگان داشت و گفت که با فروش اموالی که داشتیم مطالبات آنها تا پایان سال پرداخت می‌شود.

در پایان صحبت‌های تاج‌الدینی، همکارانش به شدت او را تشویق کردند.

تاج‌الدینی برای ماندن در جهاد تلاشی نکرد/ریسک آقای مدیر/انتخاب راحت مدیر جهاد در کهگیلویه و بویراحمد

در ادامه این نشست مشاور وزیر جهاد کشاورزی و مدیرکل امور استان‌ها که مهمان اصلی برنامه بود در حاشیه صحبت‌هایش گفت: ما تغییرات زیادی داشتیم اما یک نکته‌ای که برایم جالب بود این بود که آقای تاج‌الدینی برای ماندن در این مسئولیت هیچ تلاشی نکرد و کار ما را راحت کرد.

او اقدام ریاست پیشین سازمان جهاد کشاورزی در دادن مسئولیت به مهندسین ناظر را قابل تحسین دانست و اضافه کرد: برخی استان‌ها در این زمینه خیلی دغدغه دارند اما این این ریسک آقای تاج‌الدینی که این مهندسان ناظر را در چند شهرستان مدیر کرد و اکنون نیروهای باتجربه‌ای هستند را باید به نیکی یاد کنیم.

هوشنگ محمدی همچنین گفت: حقیقتا استان‌های دیگری در اولویت تغییر ما بودند اما در آن استان‌ها ما برای انتخاب گزینه‌هایی که مجموعه استان و نمایندگان معرفی کردند به جمع‌بندی نهایی نرسیدیم اما در استان شما آنچه می‌خواستیم در رزومه آقای معتمدی دیدیم و انتخاب او کار راحت‌تری بود البته همه گزینه‌های معرفی شده دارای صلاحیت لازم بودند.

توصیه مشاور وزیر به مدیر پیشین؛ دلگیر نشو

مشاور وزیر بعد از آن به صحبت‌های آقای تاج‌الدینی اشاره کرد و گفت: برادر من از این حرف‌ها و فضای مجازی و رسانه‌ها دلگیر نشو، اگر وجدان خودت راحت است دیگر نگران نباش، گذر زمان همه جیز را برای مردم ثابت می‌کند.

چک سفید امضای وزارت برای تاج‌الدینی

محمدی همچنین از اخلاق‌مداری تاج‌الدینی گفت و ادامه داد: قبل از مراسم معارفه خدمت آقای استاندار رسیدیم او تأکید کرد که آقای تاج‌الدینی مدیر خوبی بود هر جایی که خواست به او مسئولیت دهید و ما هم همینجا می‌گوییم که او هر جا بخواهد در وزاتخانه می‌تواند مسئولیت بگیرد.

مشاور وزیر خطاب به سرپرست جدید جهاد کشاورزی گفت: آقای معتمدی این تودیع تا چشم بر هم بگذارید برای شما هم برگزار می‌شود لذا از هر فرصتی برای خدمت به مردم استفاده کنید تا با نام نیک این مسئولیت را تحویل دهید.

ویژگی خاص مدیر جدید جهاد

او همچنین تصریح کرد: آقای معتمدی یک ویژگی دارد که بقیه کمتر دارند و آن هم امیدوار بودن به تغییر و تحول است.

محمدی ادامه داد: با همه توان از مدیرانی که انتخاب می‌کنیم در استان‌ها حمایت می‌کنیم و کاری به حواشی نداریم.

مدیریه که سه بار استاندارش را به دیدار وزیر ما آورد

وی همجنین در حاشیه این مراسم گفت که مدیری داریم که در همین مدت تاکنون سه بار استاندار استانش را گیش وزیر جهاد آورده و از او کار و اعتبار خواستند، ما مدیر این مدلی می‌خواهیم؛ انتظار ما این است که استاندار و فرماندار و همه مقامات اجرایی و معنوی و همه و همه حامی و همراه مدیر جهاد کشاورزی چه در سطح استان چه شهرستان‌ها باشند.

مدیری زیرک است که مقامات را با حودش همراه کند نه اینکه با این و آن زاویه درست کند؛ این که هنر نمی‌خواهد.

شباهت آب و هوای یاسوج و اردبیل

مدیرکل امور استان‌های وزارت جهاد کشاورزی در بخش دیگری از صحبت‌هایش به آب و هوای یاسوج اشاره کرد و گفت: وقتی وارد یاسوج شدم دقیقا احساس کردم وارد اردبیل خودمان شدم؛ واقعا آب و هوای یاسوج و اردبیل شبیه هم هستند.

او در پایان گفت که من نیروی سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد در وزارتخانه خواهم شد.

روابط عمومی‌ات را جدی بگیر

مشاور وزیر توصیه‌ای هم به آقای معتمدی داشت و تأکید کرد: تا می‌توانید روابط عمومی خود را مجهز و تقویت کنید؛ رسانه و فضای مجازی ظرفیت‌های مهمی هستند برای حوزه روابط عمومی و رسانه برنامه ویژه داشته باشید.

آنهایی که به حاشیه رفتند را برمی‌گردانم

بعد از آن، سرپرست جدید جهاد کشاورزی خودش را یک روستازاده کشاورز نامید و گفت برای دو روز مدیر بودن دل خوش نکردم و برای کار و تحول آمدم و در این راه هر کس انگیزه کار و برنامه اجرایی داشته باشد می‌تواند بدون هیچ مرزبندی سیاسی و منطقه‌ای در کنار ما و تیم مدیریتی ما باشد.

سید علی معتمدی همچنین گفت: همه کسانی که در این سال‌ها به حاشیه رفته‌اند را دعوت به کار می‌کنم.

وی گفت با هیچ کس عهد اخوت نبستم با هیچ کس هم خصومت ندارم، هر کس حرفی برای گفتن دارد، درب اتاق من به رویش باز است.

 

در پایان این مراسم خودروهای گشت بازرسی سازمان جهاد کشاورزی در یک مانور سراسری به دستور وزیر جهاد کشاورزی از سطح بازار سرکشی و نظارت کردند.

——————————-

حاشیه‌نگاری از کریم بنام

——————————-

انتهای پیام/