پایگاه خبری-تحلیلی ریواس جنوب (rivasjonoob.ir)/

لیست به کارگیری بستگان معاون جدید دانشگاه علوم پزشکی یاسوج و چند نورچشمی در روزهای نخست تیم مدیریتی جدید این دانشگاه با دو فرضیه مهم روبروست؛ یا توطئه‌ای از جنس تاجگردون در کار است یا معاون جدید از قدرتش سواستفاده کرده است؛ موضوعی که آقای بابویی آن را از اساس رد می‌کند.

به گزارش ریواس جنوب از یاسوج، حدود دو هفته است که سرپرست تازه‌‌نفس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج، امین‌‌الله بابویی را به عنوان معاون توسعه خود منصوب کرد.
حالا در همین مدت اندک، شنیده‌هایی از استخدام بستگان آقای بابویی در بیمارستان گچساران به گوش می‌رسد.

اما واقعیت ماجرا چیست؟

دکتر امین بابویی، پیش از این و حتی در اوج اقتدار دانشگاه و دوران غلامرضا تاجگردون وقتی ایلامی رئیس دانشگاه بود نیز معاون توسعه این دانشگاه بود و همواره مسئولیت‌های مهمی داشته است بنابراین او باید بهتر از هر کسی، حاشیه و چاله و چوله‌های مدیریت در این دانشگاه را بشناسد.

او جوان است و پرانرژی و در ابتدای مسیر رشدش در دانشگاه است؛ بابویی، هر چند پیش از این تا مرز قائم مقامی دانشگاه هم پیش رفت اما چاله چوله‌های سیاست و برخی ریسک‌های رفتاری و حاشیه‌ای خودش هم در بی‌ثباتی موقعیت‌های پیشرفتش بی تاثیر نبود.

اما اکنون مدت زیادی از آن دوران گذشته و بابویی تجربه‌های بیشتری به دست آورده است؛ او بعد از یک دوره حاشیه‌نشینی و فاصله گرفتنش از تاجگردون اینک در دوره اصولگرایان و با حکم دکتر جاودان‌سیرت به یک پست کلیدی دیگر در دانشگاه علوم پزشکی رسید تا شاید آخرین فرصتش برای اثبات شایستگی‌هایش باشد.

فرصتی که البته با یک حاشیه غیرقابل گذشت شروع شده است؛ حاشیه‌ای که دو دیدگاه در مورد آن مطرح است.

موضوع استخدام چند نفر از بستگان درجه یک آقای بابویی و چند استخدام سفارشی دیگر در لیست نیروهای شرکتی بیمارستان‌های گچساران است.

امین الله بابویی در همین زمینه به خبرنگار ما گفته که استخدامی در کار نبوده و هر چند عملکرد پیمانکاران نیروهای شرکتی به ما ارتباط ندارد اما آنها را ملزم کردم که هر به کارگیری را در شرایط رقابتی انجام دهند و در اختیار مجموعه قرار دهند‌.

او گفته که برادر خانم من مدت‌هاست راننده بیمارستان است و در دوره مدیریت من هیچ اقدامی نشده است.

معاون توسعه دانشگاه علوم پزشکی این را هم گفته که برای کار و خدمت آمدم و وقت ورود به این حواشی را ندارم از رسانه‌ها هم انتظار دارم من را برای کار و اهداف دانشگاه به چالش بکشانند نه برای حواشی بی‌اساس که فقط چوب لای چرخ دانشگاه می‌گذارند.

حال با این وجود در مورد این حاشیه که در روزهای نخست  تیم مدیریتی جدید دانشگاه می‌تواند آسیب‌زا باشد، دیدگاه اول این است که آقای بابویی که چند سال دور از قدرت بود، هنوز جوهر حکمش خشک نشده این افراد را در گام نخست مسئولیتش به کار گرفته که اگر اینچنین باشد با هیچ منطق و توجیهی قابل تحمل نیست؛ موضوعی که البته اقای بابویی با قاطعیت رد می‌کند.

دیدگاه دوم این است که این افراد اگر چه از اقوام آقای بابویی هستند اما در گذشته استخدام شدند و جدید نیستند.

البته نکته مهم دیگری که در دیدگاه دوم وجود دارد این است که آقای بابویی در جریان جداشدنش از طیف تاجگردون با سرزنش خانواده‌اش از جمله خانواده همسرش مواجه شده و حتی مخالف انتصاب او در دوره پساتاجگردون بودند؛ استوری‌های خانواده همسر بابویی با عکس‌های تبلیغاتی از تاجگردون اثبات‌کننده این ادعاست.

بر اساس این موضوع گفته می‌شود پیمانکار نیروهای شرکتی یکی از بیمارستان‌های گچساران با هر نیتی، برادرزن آقای بابویی را استخدام کرده ولی شخص بابویی از این استخدام بی‌خبر بوده و این کار با هدف حاشیه‌سازی برای بابویی انجام شده است.

گفته شده که آقای بابویی به محض اطلاع از این موضوع دستور اخراج بستگانش را داده و به پیمانکار گفته که چرا در روزهای نخست مسئولیت من چنین حاشیه‌ای درست می‌کنید؟

در مطلبی که در فضای مجازی منتشر شده، نام داماد، برادر زن و ۴ نفر دیگر به عنوان گام اول بابویی در استخدام‌های سفارشی ذکر شده است که آنگونه که خواندید، معاون توسعه دانشگاه گفته که اگر استخدامی بوده در دوره من نبوده است.

هر چند گویا ناف دانشگاه علوم پزشکی یاسوج را با حاشیه بریدند اما امین بابویی به عنوان یک نیروی کلیدی در تیم جدید مدیریتی اگر بتواند در ادامه مدیریتش چنین تصمیمات حاشیه‌ای نگیرد و در گام دوم وارد چنین حواشی و دام‌های مخالفان نیفتد بدون شک موفقیتش تضمینی خواهد بود.

انتهای پیام/ بنام