پایگاه خبری-تحلیلی ریواس جنوب (rivasjonoob.ir)/

پخش مناظرات کاندیداهای انتخابات مجلس در استان کهگیلویه و بویراحمد در حالی آغاز خواهد شد که مهدی روشنفکر نماینده فعلی حوزه انتخابیه بویراحمد دنا و مارگون با یک رجز خوانی جالب همه را به دیدن این مناظرات دعوت کرد.

به گزارش ریواس جنوب از یاسوج؛ در این دوره از انتخابات مجلس در کهگیلویه و بویراحمد مناظراتی بین کاندیداها در هر یک از حوزه های انتخابیه استان از سوی شبکه دنا ضبط و قرار است در روزهای آتی پخش شوند.

حالا اما دو روز مانده به پخش این مناظرات، مهدی روشنفکر یک رجز خوانی قابل تامل برای ۱۴ رقیبش داشت. او در آخرین همایش انتخاباتی خود گفت؛

برادران و خواهران تحصیلکرده، ای کسانی که درد جامعه دارید، ای همه کسانی که دل در گرو این مردم و نظام دارید و می توانید برای توده مردم روشنگری کنید، از شما می خواهم مناظرات بنده را با ۱۴ کاندیدای دیگر ببینید. در این مناظرات هم اقتدار را می بینید و هم مظلومیت را!

نماینده فعلی مردم در بویراحمد، دنا و مارگون اینگونه هم یک طعنه سنگین به رقبای چندین ساله خود زد؛

«آنهایی که چندین دوره و در این مسیر دنبال این هستند که نماینده مردم بشوند، کسی که الفبای بودجه را نمی داند، حتی بودجه این استان را در سال های قبل و همین امسال به عدد و ارقام نمی داند چگونه می تواند برای مردم  و توسعه این استان کاری کند؟»

این دعوت به تماشای مناظرات از این جهت قابل تأمل است که روشنفکر نماینده فعلی هست و دیگران تا حد زیادی می توانند مصداق «املای نانوشته باشند». یعنی اینکه عملکرد نماینده فعلی و هر مسوولی طبیعتا قابلیت نقد بالایی دارد اما گویا روند این مناظرات به گونه ای بوده است که روشنفکر با اعتماد به نفس بالایی از مردم و به ویژه تحصیلکرده ها می خواهد آن را با دقت دنبال کنند و اقتدار را ببینند.

معمولا ولع کسانی که بیرون از گود هستند برای مناظره  و به چالش کشیدن آنکه در گود است بیشتر است و آنها که در گود هستند ترس و واهمه از مواجهه با منتقدین دارند، همان طور که در کهگیلویه نماینده فعلی یعنی سید محمد موحد حاضر به شرکت در مناظرات نشد و در گچساران هم سید ناصر حسینی حاضر به ماندن در رقابت با تاجگردون نشد چه برسد به مناظره با او!

در این سو اما معلوم می شود نماینده بویراحمد با دست پُر با رقبای قَدَرش به آوردگاه مناظره رفته که این گونه پیروزمندانه می گوید اقتدار را ببینید و برای توده مردم روشنگری کنید.

اگر اینگونه باشد که روشنفکر می گوید یا رقبا بسیار ضعیف هستند و توان غلط گیری از املای طولانی نوشته شده ی نماینده را نداشتند یا عملکرد او آنقدر برجسته است که که زور نقدها به آن نمی چربد که در هر دو صورت آنها به احتمال بالا بازنده ماراتن دوازدهم در بویراحمد خواهند بود.

مهدی روشنفکر پیش از این هم و در شُرف شرکت در برنامه ضبط مناظرات، کری خوانی کرده بود و به حامیان ندای وحدت قول داده بود که این مناظرات را برای آنها تبدیل به بهترین خاطره سیاسی اشان خواهد کرد و حالا با این رجزخوانی تازه ی او معلوم می شود مناظرات سیاسی با رقبایش حسابی به دلش چسبید.

قرار است با شروع رسمی تبلیغاتِ انتخابات دوازدهمین دوره مجلس، هر شب یک مناظره پخش شود و چیزی نمانده است تا معلوم شود آیا روشنفکر به درستی خود را «پیروز» مناظرات کاندیداهای حوزه انتخابیه بویراحمد، دنا و مارگون می داند یا خیر!

پایان گزارش/