پایگاه خبری-تحلیلی ریواس جنوب (rivasjonoob.ir)/

ریواس جنوب/ شهرداری یاسوج در روز ۱۵ اسفند با شروع کاشت یک هزار و ۸۲۸ درخت به یاد شهدای استان، در این امر مقدس و فرهنگی پیش‌قدم شد.

بمناسبت روز درختکاری با حضور مدیران شهرداری یاسوج و سازمان های وابسته ،رئیس شورای شهر و جمعی از مدیران استانی و شهرستانی همایش درختکاری در پارک مهرورزی یاسوج برگزار شد .

به گزارش ریواس جنوب از یاسوج، محمد پرتوی در این همایش گفت : افتخار داریم و در روز درختکاری که وظیفه همه ما درختکاری و رسیدگی به فضای سبز است به یاد شهدا گام برداریم .

رئیس سازمان سیما منظر و فضای سبز شهری شهرداری یاسوج خاطرنشان کرد : امروز به احترام ۱۸۲۸ شهید هم استانی در سطح شهر یاسوج همین تعداد نهال کشت خواهد شد که تا یکی دو هفته آینده این پویش با کشت نهال در نقاط مختلف شهر به پایان خواهد رسید .

پرتوی ادامه داد : از ابتدای سال جاری درختکاری را در دستور کار داشتیم اما این ۱۸۲۸ نهال به نیت شهدا است که با کشت این تعداد به استقبال کنگره ملی شهدا که قرار است سال اینده در استان برگزار شود خواهیم رفت.

رئیس شورای شهر یاسوج در این همایش گفت : کاشت درخت متفاوت تر از دیگر سالها است که منشعب به یاد شهدا ۱۸۲۸ شهید اقدام به کشت درخت کرده و به استقبال کنگره شهدا می رود .

فرشید احمدی کیش اضافه کرد: فلسفه درختکاری ۱۵اسفندبه نام روزدرختماری نامگذاری شده است در همه کشورهای دنیا با توجه به وضعیت آب و هوایی منطقه نامگذاری می شود .

احمدی کیش افزود : برخی اوقات مردم در بهترین نقطه منابع طبیعی بر روی علف های منابع طبیعی اقدام به روشن کردن آتش می کند هر جایی آتش روشن شد رویش انجام نمی شود.

وی اضافه کرد: با رها کردن پسماندها در هنگام تفریح که به منابع طبیعی آسیب می زند درختان از بین می روند درختان به ما حیاط می دهد ما بابد در حفظ و نگهداری درختان کوشا باشیم .


مدیر روابط عمومی شهرداری یاسوج در حاشیه روز درختکاری به خبرنگاران گفت:به مناسبت یادبود هزار ۸۲۸ شهید والا مقام و همزمان با روز درختکاری، شهرداری یاسوج در پارک مهرورزی اقدام به کاشت نهال کرده است که قطعا این برنامه را در روز های ایند نیزدر سطح شهر در دستور کار خواهیم داشت.

هاشم یوسفی اضافه کرد: همچنین برنامه ای دیگری در راستا کاشت درخت در سطح شهر، با طرح هر شهروند یک نهال را داریم که ما به شهروندان یک نهال هدیه دهیم و عزیزان اقدام به کاشت در جلوی منازل خود نمایند.

یوسفی خاطرنشان کرد: این برنامه ها باعث ایجاد چشم انداز زیبا و ارتقای کیفیت فضای سبز، همچنین ایجاد افزایش روحیه نشاط در شهروندان و نمای زیبا در سطح شهر خواهد شد.
وی یاداوری کزد : باتوجه به اینکه قطعا در اکوسیستم ما کاشت درخت نقش بسزایی خواهد داشت،شهرداری یاسوج در این راستا برنامه های مدونی دارد که هر ساله در بحث کاشت درخت بصورت جدی وارد عمل و تعداد قابل توجهی درخت رادر سطح پارک ها و بلوارهای شهر با همکاری شهروندان کاشت خواهند کرد.

مدیر روابط عمومی شهرداری یاسوج افزود: در همین راستا شهرداری از.پلیس راه قدیم یاسوج برنامه ریشه کنی شمشادها را در دستور کار داریم که با همکاری فضای سبز در حال انجام است،و بعداز ان گلکاری را دستور کار داریم.

هاشم یوسفی اضافه کرد: در بخش دیگر رنگ کاری جداول و بلوارها و همچنین خط کشی معابر سطح شهر را داریم که بخشی از کار شروع شده است.
شهرداری تمام قد اعلام امادگی کامل برای بحث زیباسازی پارک ها و سطح شهر برای استقبال از عید نوروز و مهمانان نورزی را دارد