پایگاه خبری-تحلیلی ریواس جنوب (rivasjonoob.ir)/

آمبولانس‌های زمین‌گیر و پایگاه‌های بحران‌زده‌یِ اورژانس ۱۱۵

گزارشات ناامیدکننده‌ای از وجود نقص فنی در آمبولانس‌های اورژانس ۱۱۵ و تعطیلی برخی پایگاه‌هایی امداد جاده‌ای در استان کهگیلویه و بویراحمد مخابره شده که اگر به موقع فکری نشود باید منتظر بحرانی جدی در این استان باشیم.

به گزارش ریواس جنوب از یاسوج، چند روز پیش بود که رسانه‌ها با اعلام خبر ریزش سقف ساختمان اورژانس ۱۱۵ در تحلیل‌های کنایه‌آمیزی نوشتند که حال و روز اورژانس ۱۱۵ اورژانسی شد.

بررسی‌های خبرنگار ریواس جنوب نشان می‌دهد که حال وخیم اورژانس فقط به ریزش سقف ساختمان آن نبوده و گویا پایگاه‌هایی اورژانس جاده‌ای استان نیز حال و روز ناخوشی دارند.

گزارشی ناامیدکننده از تعطیلی پی در پی پایگاههای اورژانس ۱۱۵ به ریواس جنوب ارسال شده که در این صورت ناشی از سوء مدیریت در این حوزه است و باید فکری اساسی شود.

گزارشی که حاکی از ناتوانی در تامین بودجه‌ی تعمیر آمبولانس‌ها در این پایگاه‌هاست و وضعیت اداره این پایگاه‌ها را بحرانی کرده است و باید تا دیر نشده است، فکری کرد.

نشانه‌ای از بهبود اوضاع مشاهده نمی‌شود و بسیاری از آمبولانس‌ها به دلیل نقص فنی، زمین‌گیر شدند.

مسئولان ارشد دانشگاه علوم پزشکی، استانداری، سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی و وزارت بهداشت باید در تزریق اعتبارات و نوسازی ناوگان اورژانس استان اهتمام ورزند.

این وخامت اوضاع در نهادی که در بحران‌ها باید چابک و حاضر در میدان حادثه باشد در حالیست که جاده‌های استان کاملا ناایمن هستند و عمده جاده‌های استان دوطرفه و باریک هستند و این یعنی بروز حادثه‌ها و تصادفات متعدد که اگر حال اورژانس ۱۱۵ خوب نباشد قطعا نمی‌تواند به حال بد مصدومان حوادث رانندگی در جاده‌ها کمکی کند.

تهدید سلامت و ایمنی مردم در جاده‌ها در حالیست که وجود نقص فنی و مستهلک بودن آمبولانس‌ها جان تکنیسین‌ها و رانندگان این آمبولانس‌ها را نیز تهدید می‌کند و اگر یکی از این آمبولانس‌های معیوب در حال حمل بیمار دچار حادثه شود و جان بیمار را بگیرد، آبرو برای استان نمی‌ماند.

آیا باید حتما حادثه‌ای تلخ رخ دهد تا مسئولان اورژانس ۱۱۵ تکانی به خود دهند و فکری به حال این حال و روز ناخوش پایگاه‌های خود کنند؟

این گزارش نافی زحمات و از خودگذشتگی های پرسنل خدوم اورژانس ۱۱۵ نیست و تکنسین و با وجود کمبودها ماموران امدادی ۱۱۵ خدمات ارزشمندی تاکنون به بیماران و مصدومین داشته‌اند.

انتهای پیام/ بنام