پایگاه خبری-تحلیلی ریواس جنوب (rivasjonoob.ir)/

عجیب‌ترین تسهیلات دنیا در کهگیلویه و بویراحمد
فشار و نفوذ برای اعطای وام به زمین‌خواران/پاسخ تکان‌دهنده محیط‌زیست به دادگستری و استانداری!

ریواس جنوب/ مدیرکل محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد که برای عدم صیانت از منابع طبیعی و اراضی ملی مورد نقد شدید قرار گرفت، بهترین دفاع را در حمله دید و با خطاب قرار دادن دو‌ منتقد خود در مجموعه استانداری و دادگستری، نکاتی تکان‌دهنده را اشاره کرد.

به گزارش ریواس جنوب از یاسوج، این روزها مسیولان استان کهگیلویه و بویراحمد بخاطر عدم حفاظت سرمایه‌های ارزشمندی از کوه تا رود از جنگل تا مرتع و در یک کلام طبیعت زیبای این استان زیر سوال هستند و هر کدام دیگری را مقصر می‌کنند.

عمده این حملات متوجه مدیرکل منابع طبیعی و مدیرکل محیط زیست است که انگشت اتهام بیشتر به سمت آنهاست.

در این بین فارغ از اینکه چه کسی مقصر است و چه کسی دلایل قانع‌کننده‌ای برای کم‌کاری دارد، اسلام جاودان‌خرد، روز گذشته در جلسه‌ای با همین دستور کار، در دفاع از محیط زیست و عملکردش به نکات بسیار مهمی اشاره کرد.

مدیرکل محیط‌زیست استان کهگیلویه و بویراحمد در پاسخ به این اتهام که طبیعت استان را به غارت بردند و بخشی از آن که از چنگال زمین‌خواران در امان مانده نیز طعمه حریق می‌شود، پاسخ داد که ما باید واقعیت را بپذیریم و گاهی به ضعف‌هایمان اذعان کنیم؛ واقعیت این است که ما نیرو نداریم و با این تعداد نیرو و این امکانات بسیار کم، حفاظت کامل از محیط‌زیست شدنی نیست.

پاسخ مدیرکل محیط زیست به این اتهام، البته به همین مورد ختم نشد و او خطاب به معاون عمرانی استاندار که یکی از منتقدین وضع موجود بود گفت که خود شما پاسخ دهید که دهیاران شما که حقوق می‌گیرند و شما به آنها پول می‌دهید برای طبیعت و محیط‌زیست چه کردند و چه می‌کنند؟ آنها در آتش‌سوزی‌ها چه همکاری می‌کنند؟واقعیت آن است که دهیاران مجموعه وزارت کشور خود را در مقابل منابع طبیعی و محیط زیست مسئول نمی‌دانند.

مدیرکل محیط زیست همچنین منتقد دیگر خودش را هم خطاب قرار داد و به معاون دادستان مرکز استان گفت که شما اگر واقعا دنبال حل مشکل هستید، یک شعبه ویژه در دادگستری استان برای زمین‌خواری و تجاوز به اراضی ملی راه‌اندازی کنید که پرونده‌های ما دو سال و بیشتر در راهروهای دادگاه معطل نشوند!

جاودان خرد افزود: ما ضابط هستیم و با همین نیروی کم و امکانات ضعیف، بسیاری از متخلفین و متجاوزین را به دادگستری معرفی کردیم اما دو سال طول می‌کشد تا جوابی گیر بیاید و رأیی صادر شود.

اما تکان‌دهنده‌ترین پاسخ مدیرکل محیط زیست استان به منتقدینش جایی بود که او از حمایت برخی مقامات ارشد و افراد ذی‌نفوذ از زمین‌خواران اشاره کرد و اتفاقا برای اثبات حرفش یک مصداق عینی آورد.

جاودان خرد ادامه داد: مشکل ما یکی و دو تا نیست متاسفانه برخی افراد ذی‌نفوذ، با زمین‌خواران همراهی می‌کنند؛ به عنوان مثال فردی که در روستای «کره بویراحمد» سال گذشته اقدام به زمین‌خواری و اشغال بستر رودخانه کرده بود و حتی این اقدام او منجر به بروز سیل و خسارات به مردم شد اکنون نیز مورد حمایت است و از سوی چند دستگاه دولتی فشار می‌آوردند که نه تنها کاری به او نداشته باشیم بلکه حتی به او وام بدهند تا مجدد راه آب را ببندد و دوباره سیل بیاید و داستانی که مردم بهتر می‌دانند.

انتهای پیام/ بنام