پایگاه خبری-تحلیلی ریواس جنوب (rivasjonoob.ir)/

نامه اخیر نماینده مردم بویراحمد دنا و مارگون در مجلس شورای اسلامی به استاندار و اعتراض به چینش عوامل برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری چهاردم، انگ قالیبافی بودن محمد بهرامی را تا حدی منتفی کرده است.

به گزارش ریواس جنوب از یاسوج، این نامه اعتراضی محمد بهرامی که در آن گفته بود ترکیب فعلی هیئت‌های اجرایی کاملا یکدست و از جناح اصولگرایی است علاوه بر ثبات او در مواضع اصلاح‌طلبی یک محک خوب برای دفاع از حقوق موکلینش در بزنگاه‌های مهم بوده است.

بهرامی می‌توانست سکوت کند و بیشتر در دل استاندار استان و استاندار در سایه یعنی ستار هدایت‌خواه و دیگر ذی‌نفوذان عرصه اصولگرایی و حاکمان فعلی استان و کشور جا باز کند اما با این نامه و این اعتراض، به درستی در سمت درست تاریخ قرار گرفت و به بی‌عدالتی اعتراض کرد.

این روزها خیلی‌ها به نماینده فعلی بویراحمد، انگ اصولگرایی می‌زنند و می‌گویند او وعده حمایت از محمدباقر قالیباف را داده و این نامه فقط مصرف داخلی و برای ثبت در تاریخ است؛ موضوعی که البته با مواضع انتخاباتی و سابقه سیاسی بهرامی، سنخیتی ندارد و او همواره خود را اصلاح‌طلب معرفی کرده است.

بهرامی البته یک اصلاح‌طلب معتدل با مشی اصلاح‌گری و تعامل است و آنگونه که خودش گفته بین مسائل سیاسی و مشکلات مردم، اولویت را به مردم می‌دهد و از موقعیتی که دارد برای خدمت بهتر استفاده می‌کند نه اصرار بر مواضع سیاسی و جریان اصلاح‌طلبی!

او اخیرا در نامه‌ای صریح از استاندار خواست تا دیر نشده ترکیب هییت‌های اجرایی را به گونه‌ای بچیند که از همه تفکرات سیاسی به ویژه اصلاحات نیز در ترکیب این هیئت باشد.

به گزارش  ریواس جنوب از یاسوج، نماینده مردم بویراحمد، دنا و مارگون با انتشار نامه ای خطاب به سید علی احمد زاده استاندار کهگیلویه و بویراحمد خواهان ترکیب عادلانه هیئت اجرایی در انتخابات پیش رو شد.

در متن نامه محمد بهرامی آمده است؛

همانگونه که مستحضرید در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران انتخابات به عنوان نماد مردم سالاری دینی و از دستاوردهای مهم انقلاب اسلامی است. با توجه به اینکه کمتر از ۲۰ روز دیگر شاهد برگزاری چهاردهمین دوره ی انتخابات ریاست جمهوری هستیم که هم در سرنوشت کشور و مردم و هم در نشان دادن چهره ی ایران اسلامی در مجامع بین المللی تأثیر بسزا دارد، ضروری و منطقی است با اتخاذ تدابیر لازم و ایجاد انگیزه و دلگرمی، زمینه ی حضور پرشور مردم پای صندوق های اخذ رأی و مشارکت حداکثری را فراهم آوریم.

با عنایت به اینکه هم اکنون در حال انجام فرآیندهای قبل از روز اخذ رأی ازجمله تشکیل هیئت های اجرایی هستیم و یکی از راه های ایجاد اعتماد مردمی و زمینه سازی حضور حداکثری مردم تشکیل هیأت های اجرایی با حضور همه ی سلایق سیاسی می باشد، براساس گزارش های دریافتی از فرمانداری ها و بخشداری های استان، مشاهده گردیده ترکیب اعضای هیأت های اجرایی تقریباً به طور یکدست و فقط از یک طیف و جبهه ی سیاسی انتخاب شده است که قطعاً باعث ایجاد یأس و ناامیدی در مردم و یکی از عوامل بدبینی عموم به عوامل اجرایی انتخابات می گردد.

براین اساس ضمن احترام به همه ی اعضای محترم انتخاب شده، انتظار و خواسته ی عموم این است که ترکیب هیأت های اجرایی به گونه ای باشد که برآیند همه ی گرایش های فکری و سیاسی باشند تا ضمن افزایش اعتماد عمومی به دولت و حکومت، مردم شریف از گروه های سیاسی مختلف احساس کنند معتمدین و نمایندگان آنها در فرآیندهای تعیین اعضای شعب، اخذ رأی و شمارش آرا حضور دارند. بدون شک دستور حضرتعالی در خصوص تحقق این مهم موجب دلگرمی و شور و نشاط بیشتر مردم و مشارکت بالا در انتخابات پیش رو همچون اسفند ۱۴۰۲ در استان خواهد شد.

لذا در راستای چهار راهبرد امنیت، سلامت، رقابت و مشارکت که از مهمترین مأموریت های ستاد انتخابات می باشد خواهشمند و ضروری است دستور فرمایید در اسرع وقت نسبت به بررسی موضوع و استفاده از همه ی گروه های سیاسی در ترکیب هیأت های اجرایی در سطح استان همکاری و اقدام لازم به عمل آورند.