پایگاه خبری-تحلیلی ریواس جنوب (rivasjonoob.ir)/

رشد ۱۰ درصدی خرید گندم در مراکز تعاون روستایی کهگیلویه و بویراحمد

مدیرکل تعاون روستایی کهگیلویه و بویراحمد از رشد قابل توجه میزان خرید گندم به نسبت سال قبل خبر داد.

به گزارش ریواس جنوب از یاسوج، علی‌بخش شجاعی در جمع خبرنگاران با بیان این خبر افزود: از تعداد مراکز خرید گندم مازاد بر نیاز کشاورزان استان کهگیلویه و بویراحمد، سه مرکز آن توسط تعاون روستایی اداره می‌شوند که تاکنون عملکرد مطلوبی داشتند.

مدیرکل تعاون روستایی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: تا این لحظه میزان ۲۷ هزار و ۴۲۳ تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان به صورت تضمینی در مراکز تحت مدیریت تعاون روستایی خریداری شده است.

شجاعی گفت که بر اساس آخرین آمار و تاکنون به میزان ۲ هزار و ۵۳۳ تن بیش از سال گذشته خرید کردیم و این در حالی است که هنوز عملیات خرید گندم به پایان نرسیده است.

وی این میزان افزایش را به نسبت سال قبل را ۱۰ درصد اعلام کرد.

خرید تضمینی گندم در مراکز تعاون روستایی کهگیلویه و بویراحمد ۱۰ درصد بیشتر شد

شجاعی‌نژاد، ادامه داد: تلاش شبانه‌روزی مجموعه همکاران، رضایت کشاورزان از عملکرد سال‌ قبل و اعتماد آنها به مراکز خرید تعاون روستایی و همچنین حمایت‌های متولیان بخش کشاورزی در حمل به موقع گندم به مراکز سیلو و کارخانجات، موجب شده که تا همین جای کار، رکورد میزان خرید سال‌های قبل نیز شکسته شود.

وی گفت: این رکوردشکنی درحالیست که امسال به نسبت سال قبل با یک مرکز کمتر، عملیات خرید را انجام دادیم و یکی از مراکز مهم ما در گچساران که هر ساله ۶ تا هفت هزار تن خرید داشت ولی به دلیل عملکرد نامطلوب از جمله بدهی و کسری گندم در دولت‌ قبل و همچنین نزدیکی بعد مسافت با سیلو و کارخانجات ارد، تعطیل شد و ما به جای چهار مرکز در سه مرکز، فعالیت داشتیم.

مدیرکل تعاون روستایی کهگیلویه و بویراحمد همچنین از حمل ۹۵ درصد گندم خریداری شده این مراکز خرید به سیلوها و کارخانجات آرد خبر داد.

شجاعی یادآور شد: به دلایل ذکر شده امسال کمترین میزان کسری گندم را در دو مرکز بهمئی و کهگیلویه داشتیم، که امیدواریم تا حمل کامل گندم شاهد چنین عملکرد موفقی به ویژه در میزان معقول و استاندارد کسری گندم در این مراکز خرید باشیم.

شجاعی گفت: خرید گندم همچنان ادامه دارد و آمار نهایی در پایان فعالیت مراکز خرید تعاون روستایی اعلام خواهد شد.

به گزارش ریواس جنوب از یاسوج، سازمان جهاد کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد در سرجمع، امسال و تاکنون خرید تضمینی گندم را به مرز ۸۵ هزار تن رسانده و با توجه به ادامه عملیات خرید گندم پیش‌بینی می‌شود امسال نیز رکورد خرید تضمینی گندم شکسته شود.

انتهای پیام/