پایگاه خبری-تحلیلی ریواس جنوب (rivasjonoob.ir)/

نطق جنجالی محمود صادقی در مجلس شورای اسلامی درباره حساب‌های قوه قضائیه، به گفته عضو هیأت ناظر بر رفتار نمایندگان واکنش برخی از قضات را به دنبال داشت.

به گزارش ریواس جنوب؛ نطق جنجالی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در سوال از وزیر اقتصاد با محوریت حساب های سود گیر قوه قضاییه آن گونه که عضو هیأت ناظر بر رفتار نمایندگان گفته است موجب شد تا برخی از قضات از صادقی شکایت کنند.

بر اساس گفته علیرضا سلیمی، شاکیان می گویند که در نطق جنجالی صادقی به قضات توهین شده است.

اما آیا واقعاً این نماینده مردم در مجلس به قضات توهین کرده است؟

‌ بر اساس این گزارش در نطق صادقی حساب های قوه قضائیه که قبلا هم اشاراتی به آن ها شده است، مجددا به چالش کشیده شد و این پرسش مطرح شد که چرا اموال مردم که هم در دین اسلام و هم در قانون اساسی حرمت زیادی برای آن بیان شده است به نفع یک دستگاه پس انداز می شود‌؟

‌صادقی پرسید که مبنای قانونی و شرعی افتتاح حسابهای سپرده توسط قوه قضائیه چیست؟ این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی استدلال کرد که افتتاح سپرده از سوی قوه قضاییه غیرشرعی ‌و غیرقانونی است و ‌با این بیان که قوه قضاییه با سود این سپرده‌ها مسکن و مزایای قضات را پرداخت می کند، چنین مطرح کرد که وقتی مال حرام به خورد قضات داده می شود چگونه انتظار داریم‌ این قضات با متخلفان و مفسدان برخورد کنند؟

‌بررسی ریواس جنوب؛ با دقت در فایل صوتی این نطق ‌جنجالی نشان می دهد که این بیان صادقی موجب واکنش برخی از نمایندگان دیگر و به ویژه پزشکیان نایب رئیس مجلس که در غیاب لاریجانی ریاست جلسه را عهده دار بود به دنبال داشت به طوری که پزشکیان از صادقی خواست که طوری حرف نزند که باعث اعتراض نمایندگان شود.

وی همچنین خطاب به صادقی گفت: شما لطفاً کل نظام را زیر سوال نبرید و دقت بفرمایید مطالب طوری نباشد که باعث شود کل قضات عزیز و زحمتکش زیر سوال بروند.

 به نظر می‌رسد برخی از نمایندگان و البته نایب رئیس مجلس به نوعی تلاش داشتند تا موضوع بحث را به سمت قضات منحرف کنند و با اینکه صادقی در توضیحات خود بیان کرد که قصد توهین به هیچ یک از قضات را ندارد و حتی گفت که اگر سوء برداشتی هم شده از همه عذرخواهی می‌کنم و معتقدم که قوه قضاییه سرشار از قضات پاک و سالم است ولی برخی فضا را از این طریق بر علیه صادقی تغییر دادند.

حال قضاوت با مخاطبان است که بگویند آیا صادقی ‌در نطق خود توهین به قضات کرده است یا در حاشیه طرح این پرسش اساسی درباره سپرده های قوه این موضوع که سود حاصل از این سپرده‌ها که مزایای قضات از آن تامین می‌شود اثرات منفی بر جای می‌گذارد را نیز مطرح کرده است!

‌انتهای پیام/‌ب