پایگاه خبری-تحلیلی ریواس جنوب (rivasjonoob.ir)/

تقریبا همه کسانی که تجربه سفر با خطوط هواپیمایی داخلی را دارند، با تاخیر درانجام  یک پرواز، حتی برای ساعات بسیار طولانی مواجه بوده‌اند اما بر اساس اظهارات یک شهروند شیرازی، اکنون با واژه جدیدی در فرهنگ لغت شرکت‌های هواپیمایی مواجه شده‌ایم؛ واژه تعجیل در پرواز!

به گزارش ریواس جنوب، یک شهروند شیرازی طی تماس با ایسنا گفت: براساس اعلام یکی از شرکت‌های هواپیمایی، پروازی که قرار بوده ساعت ۲۲ و ۴۵ دقیقه دوشنبه ۹ خرداد به مقصد کیش انجام دهد، با تعجیل، ساعت ۱۲ و ۱۵ دقیقه ظهر همان روز انجام خواهد شد!

این شهروند که خود را احمدی معرفی کرد، ادامه داد: با توجه به برنامه‌ریزی، بلیطی از شهر شیراز به مقصد کیش برای ساعت ۲۲ و ۴۵ دقیقه شامگاه ۹ خرداد خریداری کرده است اما شرکت فروشنده به او پیام داده که این پرواز با تعجیل مواجه شده و ساعت ۱۲ و ۱۵ دقیقه ظهر همان روز انجام می‌شود.

او با انتقاد از اینکه برخی از شرکت‌های ارائه دهنده خدمات، به هیچ عنوان حقوق مردم را رعایت نمی‌کنند، خاطرنشان کرد: شخصا روز دوشنبه دو امتحان دارم و سفرم به کیش هم تفریحی نیست؛ لذا کل برنامه زمانبندی ما به هم خواهد خورد.

احمدی ضمن ابراز تعجب از وارد شدن واژه جدید “تعجیل” به فرهنگ لغات شرکتهای هواپیمایی، گفت: متاسفانه تا دوشنبه هفته آینده هیچ پروازی برای کیش نیست و این موضوع باعث بروز مشکلات عدیده‌ای برای همه کسانیکه در پرواز این شرکت بلیط خریداری کرده‌اند، خواهد شد.

این شهروند، که ایمیل و پیامک “تعجیل پرواز” را هم برای ایسنا ارسال کرده است، گفت: امیدواریم که مسئولان شرکت‌های هواپیمایی تنها به سود خود فکر نکنند بلکه اندکی متوجه برنامه ریزی مردم هم باشند.

بر پایه این گزارش، دفتر شرکت صادرکننده بلیط این مسافر، در تماس تلفنی خبرنگار ایسنا، موضوع تعجیل را تائید و اضافه کرد که این بحث مربوط به یک پرواز نبوده و تمام پروازهای این شرکت برای روز دوشنبه ۹ خرداد، با تغییر ساعت مواجه شده است!

شرکت مذکور تاکید کرد که تعیین زمان پرواز و ممانعت از تاخیر یا تعجیل پرواز، در اختیار آژانس‌های مسافرتی چارتر کننده پروازها نیست.

گفتنی است شرکت‌های هواپیمایی طی دو سال شیوع اپیدمی کرونا، به بهانه اجرای دستورالعمل‌های بهداشتی، تنها بخش پذیرایی را از لیست خدمات خود حذف کردند و برخی تاکنون حاضر به بازگرداندن این خدمت نشده‌اند؛ این در حالیست که هیچ یک از شرکت‌ها، دستورالعمل‌های مرتبط با کاهش ۵۰ درصدی تعداد مسافر را اجرایی نکرده‌اند!

انتهای پیام/ علی محمد پشوتن