پایگاه خبری-تحلیلی ریواس جنوب (rivasjonoob.ir)/

دیوار محوطه مرکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان یاسوج در یک اقدام عجیب از سوی شهرداری یاسوج تخریب شد تا برگی پر از اشتباه در کارنامه این شهرداری و البته مسئولان تصمیم‌ساز و تصمیم گیر حوزه فرهنگی استان ورق بخورد.

به گزارش ریواس جنوب؛ شهرداری یاسوج دیواری را که از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در قسمتی از پارک کودک و نوجوان جهت ایجاد امنیت آنها احداث شده بود به طرز مشمئز کننده‌ای تخریب کرد.

ماجرا از این قرار است که فضای سبزی تحت عنوان پارک کودک و نوجوان متعلق به شهرداری بوده و بر اساس مصوبات سال‌های قبل و مساعدت استاندار وقت، بخشی از این فضا به احداث مرکز فرهنگی و هنری کانون برای استفاده فرهنگی فرزندان شهریاسوج اختصاص داده شد که بعد از آن سایر فضا عمومی و متعلق به شهرداری محسوب می‌شده است اما متاسفانه و به دلیل سهل انگاری شهرداری به ویژه عدم روشنایی این فضا در همه سال‌ها به پاتوقی برای معتادان تبدیل شده بود چه تصویر بسیار زشت و زننده ای ایجاد کرده است.

بر اساس این گزارش کبری اخلاقی نیا مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان در سال‌های اخیر تلاش‌های بسیاری برای اختصاص بخشی از این فضای سبز به مرکز فرهنگی هنری کانون کرده است که این تلاش را از طریق مسئولان ارشد استان، فرمانداری بویراحمد، شهرداری یاسوج و سایر نهادهای مرتبط با حوزه فرهنگ و امنیت دنبال کرد اما متاسفانه این تلاش‌ها و مکاتبات متعدد و هشدارهای لازم نتیجه در بر نداشت.

در ادامه به ناچار و برای حفاظت از کودکان و نوجوانان و فرزندان این شهر اقدام به احداث یک دیوار با سازه‌ای موقت، صرفاً به منظور جلوگیری از ورود افراد با چهره غیر فرهنگی، نامناسب و دور از شأن یک مرکز فرهنگی همچنین حیوانات به ویژه سگ‌های ولگرد به حریم این کودکان معصوم کرده است اما متاسفانه شهرداری یاسوج با بی‌رحمی هرچه تمام‌تر و بدون اخطار زماندار و حتی بدون حکم قضایی اقدام به تخریب آن و تاسف بارتر قلع و قمع درخت‌های محوطه کردند.

کاملا صحیح است که اقدام کانون از نظر شهرداری تخلف بوده است اما جنس این تخلف از نوع تخلف برای تملک و تصاحب یا منافع شخصی نبوده و برخوردها هم باید متناسب با اهداف صورت گیرد و بدیهی است در این مورد هدف ایجاد فضایی فرهنگی برای استفاده کودکان و نوجوانان و خانواده های علاقمند به مسائل فرهنگی- هنری بوده است.

حال سوال افکار عمومی از مسئولان فرهنگی استان و شهر یاسوج این است آیا با وجود مکاتبات متعدد، حل کردن این موضوع و امنیت سازی جهت فرزندان کودک و نوجوان این شهر برای استفاده از یک مکان فرهنگی کار سختی بوده است؟

آیا این موضوع اولویت فرهنگی شما محسوب نمی‌شد؟

آیا شهرداری یاسوج در همه زمینه ها این گونه قاطعانه و بدون فوت وقت عمل می‌کند و آیا این همه معضل شهری که نیازی به هیچ نگاه کارشناسی برای یافتن و دیدن ندارند، حل شده‌اند و تنها این مورد که در راستای تامین امنیت روانی و جسمی کودکان و نوجوانان این شهر صورت گرفته، مانده بود؟

در شرایطی که معضلات فرهنگی- اجتماعی روز به روز نمایان‌تر می‌شوند حمایت از مراکز فرهنگی به ویژه در جایی مانند کانون پرورش فکری که یک سازمان دولتی محسوب می‌شود امری واجب است و به یقین افکار عمومی از این نحوه برخورد شهرداری یاسوج و سایر مسئولانی که در جریان ماجرا بوده‌اند اما اقدام درخور توجهی انجام نداده‌اند به شدت دل نگران است!

ریواس جنوب امیدوار است هرچه سریع‌تر این مشکل مرتفع شود و خانواده‌هایی که برای آموزش، تفریح، نشاط و سرگرمی فرزندان خود دل به کانون بسته‌اند با خیال راحت بتوانند از مزیت‌های منحصر به فرد این مرکز فرهنگی استفاده نمایند.