پایگاه خبری-تحلیلی ریواس جنوب (rivasjonoob.ir)/

وَلا تَقفُ ما لَیسَ لَکَ بِهِ عِلمٌ ۚ إِنَّ السَّمعَ وَالبَصَرَ وَالفُؤادَ کُلُّ أُولٰئِکَ کانَ عَنهُ مَسئولًا﴿۳۶﴾
از آنچه به آن آگاهی نداری، پیروی مکن، چرا که گوش و چشم و دل، همه مسؤولند.
سوره مبارکه الإسراء آیه ۳۶

در پی انتشار خبری با عنوان “آمبولانس‌های زمین‌گیر و پایگاه‌های بحران‌زده‌یِ اورژانس ۱۱۵”( مشاهده مطلب)در تاریخ ۷ خرداد ماه سال جاری درسایت خبری ریواس جنوب، موارد زیر جهت اطلاع افکار عمومی ایفاد می‌گردد:

۱. اگرچه در مطلب مذکور مراد از “پایگاه های بحران زده ی اورژانس” به وضوح بیان نشده است لکن این سازمان در خصوص تعطیلی پایگاه های اورژانس ۱۱۵ قویا آن را تکذیب می نماید و به اطلاع مردم گرانقدر استان میرساند که تمامی پایگاه های اورژانس ۱۱۵ شامل ۵۳ پایگاه اورژانس ۱۱۵ زمینی در شهرها و جاده ها و یک پایگاه اورژانس هوایی، بصورت تمام وقت در ارائه خدمات فوریت های پزشکی به مردم عزیز فعال هستند.

۲. فرسودگی ناوگان آمبولانسی کشور و به تبع آن استان کهگیلویه و بویراحمد یک حقیقت روشن و غیر قابل کتمان است. عمر مفید آمبولانس های عملیاتی بین ۵ تا ۷ سال می باشد که هم اکنون در ناوگان عملیاتی اورژانس استان تنها یک آمبولانس با عمر زیر ۵ سال موجود می باشد. مضافا اینکه تعداد ۳۳ آمبولانس عملیاتی اورژانس بالای ۱۵ سال عمر دارند و از رده خارج هستند لکن بنا به ضرورت و محدودیت‌های متعدد از جمله عدم وارادت آمبولانس در طی سال های اخیر و جلوگیری از اختلال در ارائه خدمات به مردم با حمایت های مسئولان دانشگاه علوم پزشکی و تلاش شبانه روزی همکاران این ناوگان بصورت مستمر اورهال و بازآماد و در چرخه خدمت به مردم نگه داشته می شوند.

۳. تعمیرات آمبولانسی و خودرویی بخش عمده ای از مسائل و پیشامدهای جدایی ناپذیر اورژانس ۱۱۵ و هر نهاد خدمت رسان دیگریست. در صورت بروز هرگونه نقص فنی بلافاصله همکاران ما در نقلیه اورژانس استان به محل اعزام و در صورت عدم رفع مشکل، آمبولانس مذکور به نقلیه دانشگاه منتقل و تعمیر می‌گردد و در صورت زمانبر شدن تعمیرات، آمبولانس پشتیبان جایگزین می گردد. لذا تعمیرات آمبولانس به معنای تعطیلی پایگاه اورژانس نیست. کما اینکه علیرغم همه مشکلات زیرساختی اما در دهه فجر ۱۴۰۲ با هدف افزایش توان عملیاتی اورژانس ۱۱۵ استان دو پایگاه بسیار حساس در شهر یاسوج و محور ملی پاتاوه دهدشت راه اندازی و افتتاح شد‌.
اما در کمال حیرت آنچه از مطالب ارسالیِ سفارشی و مغرضانه به رسانه‌ها برداشت می شود اینگونه است که اگر یک خودروی آمبولانس برای ساعاتی نیاز به تعمیر داشته باشد بلافاصله‌ تحت عنوان تعطیلی پایگاه اورژانس منتشر می‌شود.

۴. در آخر همه ما در مجموعه اورژانس ۱۱۵ استان ضمن استقبال از نقد های دلسوزانه و اعتقاد راسخ به شأن نظارتی و حق پرسش برای همه مردم،دستگاه ها و رسانه های استان استدعا داریم با توجه به حدود و ثغور حق الناس در هر اظهار نظری و در راستای امید بخشی به مردم و تقویت خادمان خود در ماموریت های شبانه روزی قبل از انتشار مطالب رسانه ای و بعضا دور از انصاف ، نسبت به هر موضوعی از مسئول مربوطه جویا شده و مطالبه کنند چرا که در رویکرد رسانه های اصیل “سوال”اولویت دارد و پاسخ به آن “موضوعیت” دارد حال آنکه در خصوص انتشار مطالب مذکور هیچگونه پرسشی از مسئولان این سازمان مطرح نگردید.
در همین راستا روابط عمومی اورژانس ۱۱۵ استان آماده پاسخگویی به همه شهروندان و دغدغه مندان خواهد بود.

وَالسَّلَامُ عَلَىٰ مَنِ اتَّبَعَ الْهُدَىٰ”