پایگاه خبری-تحلیلی ریواس جنوب (rivasjonoob.ir)/

 

ترافیک کلافه کننده مسیر منتهی به قبرستان دهدشت گویا قرار نیست تمام شود.

به گزارش ریواس جنوب، وضعیت راه ارتباطی قبرستان دهدشت مناسب نیست و مشکلاتی را برای مردم به وجود آورده و گلایه های زیادی را به همراه دارد.

در فرهنگ مردم استان مراسم تشییع جنازه و تدفین یکی از شلوغ‌ترین مراسم‌هاست که با حجم انبوهی از جمعیت همراه است.
ازدحام جمعیت در این مراسم‌ها گاه به حدی است که ساعت‌ها برای رسیدن به محل تدفین در ترافیک زمان صرف می‌شود و این شلوغی در تردد ، مشکلات بسیاری برای شهروندان ایجاد کرده است که نمونه آن قبرستان دهدشت است.
جاده کم عرض آرامستان شهر دهدشت بار ترافیکی این مسیر را بیشتر کرده و در روزهای پایانی هفته که جمعیت بیشتری برای زیارت اهل قبور راهی این محل می‌شوند شرایط دشوارتری رقم می‌زند

زمان در مراسمات تشییع و تدفین مهم است و مردم تلاش می کنند تا سر ساعت و در زمان مناسب به نماز میت برسند ولی جاده ای که منجر به ترافیک می شود باعث تاخیر در برگزاری نماز میت و نهایتا نرسیدن عده ای از مردم برای شرکت در این کار انسان دوستانه می گردد.

در اینکه در ترافیک این قسمت از شهر خود مردم هم تا حدی مقصر هستند و فرهنگ رانندگی را باید بیش از این چیزها یاد بگیریم شکی نیست اما سهل انگاری مسئولان هم قابل اغماض نیست.

برای مثال دیروز همزمان مراسم تشییع ۵ عزیز که سه نفر از آنها جوان و دانش آموز مدرسه تیزهوشان بوده است در این قبرستان انجام گرفت.

کاملا پیش بینی بوده که در این روز این شهر و در این نقطه اش شاهد یکی از مهمترین رخدادها هستیم اما چرا نباید مسئولان شهر تدابیر لازم را برای برگزاری راحت تر مراسم ۵ شهروند داشته باشند؟

آیا نباید اورژانس ۱۱۵ در این روز در این مکان حضور پیدا می کرد؟ آیا نمی دانستند در چنین مراسمی احتمال ایجاد خطر برای شهروندان وجود دارذ؟

 

چرا باید منتظر بمانند تا جان عزیزی در خطر باشد و موقعی به محل اعزام شوند که ترافیک اجازه حضور بر بالین بیمار را به آنها ندهد؟

پلیس راهنمایی و رانندگی چرا نباید در چنین روزهایی شرایط مردم را درک کند و قبل از ایجاد ترافیک اقدامات لازم را انجام دهد؟

در چنین روزهایی ترافیک خودرویی که هیچ، اصلا ترافیک انسانی به وجود می آید! چرا که خودروها به هم چیسبده و همه جاده را برای ساعت هایی مسدود می کنند و این موجب می شود که مردم به شکل پیاده هم به دردسر بیفتند؟

اگر پلیس به موقع حضور پیدا کند دیگر نیاز نیست تا زمانیکه که داد و فریاد مردم به سر حد خودش رسیده حضور پیدا کنند که در چنین مواقعی اصلا خودشان هم در ترافیک گیر می کنند و باید یکی به کمک خودشان بیاید.

شهرداری دهدشت اگر چه در سال های گذشته اقداماتی در این مسیر انجام داده اما باید به شکل جدی وارد کار شوند و این بحران را حل کنند.

یک پیشنهاد این است که دست کم یک راه خروجی برای این محور در نظر بگیرند که خودروها مجبور به بازگشت در این مسیر نباشند و از همان ادامه مسیر راه بازگشتی ایجاد شود تا یک طرفه شدن مسیر به حل شدن ترافیک کمک کند.

خلاصه هر چه هست عریض تر کردن این مسیر لازم است و یکی از شاخص های ارزیابی شهرداری دهدشت توسط مردم این نقطه و این بحران است.

انتهای پیام: عظیم بنام