پایگاه خبری-تحلیلی ریواس جنوب (rivasjonoob.ir)/

طالبی‌پور، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کهگیلویه و بویراحمد فساد و رانت در این اداره‌کل را تایید کرد و از زمین‌های آنچنانی و تسهیلات صدها میلیارد تومانی ۴ درصدی گفت که به نورچشمی‌ها داده شد و به جای طرح گردشگری صرف ساخت ویلا و ماشین خارجی شد! 

 

به گزارش ریواس جنوب از یاسوج، حرف‌های تکان‌دهنده و ناامیدانه مدیرکل گردشگری کهگیلویه و بویراحمد در حالی است که این سوال اساسی مطرح است که مگر می‌شود این حجم از فساد و تخلف و رانت بدون هماهنگی مدیران بالادستی و مدیران بانکی انجام شده باشد؟

سعید طالبی‌پور البته هر چند این فسادهای گسترده را در اداره تحت مسئولیتش تایید کرد اما تلاش کرده تا این‌ها را به مدیران قبل از خود ربط دهد و بگوید که بعد از او این فسادها و این شبکه مافیایی رانت و چپاول قطع شده است.

 

بر اساس این گزارش سعید طالبی‌پور، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کهگیلویه و بویراحمد، در گفت‌وگو با خبرنگار کبنا نیوز از فشارهای به امان به خود و این اداره‌کل خبر داد و اظهار داشت: افراد زیادی در قالب طرح گردشگری اراضی ملی را می‌گرفتند و در گوشه‌ای از این اراضی ساختمانی را می‌ساختند و بعد با زن و فرزندشان در آن به تفریح مشغول می‌شدند. انحرافات زیادی در تسهیلات صورت گرفته است. تسهیلات ۴ درصد، ۶ درصد و ۱۲ درصد به افرادی داده شده است و بعد با این تسهیلات برای خود ماشین و خانه خریده‌اند و سفر خارجی رفته‌اند و از روز اول که ما آمدیم با اینها برخورد کردیم. من می‌دیدم که پیمانکار پشت میز معاون می‌نشست. این زیبنده یک دستگاه دولتی نبود. چنین پیمانکار را چگونه می‌خواستند، نظارت کنند. آخرت خودم را برای دنیا دیگران نمی‌فروشم. اینها سبب شد که هجمه‌های علیه اداره شکل بگیرد. برخی افراد می‌گویند از روزی که فلانی مدیر شده نان ما آجر شده است.

برای مشاهده فیلم صحبت‌های مدیرکل گردشگری کهگیلویه و بویراحمد کلیک کنید

ریواس جنوب به زودی گزارش مستندی از ادامه این فسادها در حال حاضر، قراردادهای اماکن گردشگری و جاذبه‌های مهم استان، مسئولیت مدیرکل فعلی در دوران انجام این تخلف‌ها، پرداخت پول به پیمانکاران و مجریان قبل از انجام کار و موارد دیگری منتشر خواهد کرد.

ریواس جنوب پیشتر از وجود فساد و تخلف در این اداره‌کل گزارش داده بود.

انتهای پیام/بنام