پایگاه خبری-تحلیلی ریواس جنوب (rivasjonoob.ir)/

در حالی که انعقاد قرارداد کار سفید بدون مشخص بودن حقوق و مزایا کاری خلاف قانون است، بعضی از شرکت‌های زیر مجموعه وزارت کار به عنوان بزرگترین حامی و متولی بخش کارگری اقدام به نوشتن قرارداد کار سفید می‌کنند .

گزارشات رسیده به ریواس جنوب حاکی از آن است که پتروشیمی جم از شرکتهای زیر مجموعه های این وزارت خانه ، چندین نفر از پرسنل شرکت بازرگانی خود را به دلایل نامعلوم و بدون ارائه توضیحی اخراج کرد و در ادامه اقدام به انعقاد قرارداد سفید با مابقی کارکنان خود کرده است.

بر اساس این گزارش وقتی این موضوع مورد اعتراض پرسنل قرار گرفت با رفتاری معایر با اخلاق اداری از سوی مسئولین ذیربط مواجه و و نهایتا تهدید شدند در صورت عدم امضا نسبت به اخراج آنها اقدام می گردد .این در حالیست که آثار و عواقب تصمیمات مربوط به کارگران به قدری در جامعه جدی ، مهم و بارز است که نمی توان به راحتی از کنار آن گذشت.

جا دارد وزیر کار به این موضوع ورود کند و از مسئولین این شرکت توضیح بخواهد که چگونه است در شرکتی به این گستردگی و حجم سود بالا ، سلایق شخصی و احتمالا حب و بغض های سیاسی در این شرایط بحرانی باعث بیکاری و سرگردانی جوانان این کشور شود و در سال جهش تولید که مورد تاکید مقام معظم رهبری است موجب اخراج و بیکاری عده‌ای جوان شود.

البته نمونه این شرکت‌ها بسیار زیاد است و ریواس جنوب به این افشاگری‌ها ادامه می‌دهد و قبل از آن انتظار دارد که دولت آقای روحانی و در راس آن وزیر کار سرویامانی به این اوضاع دهد تا تلاش‌های اخیر در راستای دفاع از حقوق کارگران، تحت‌الشعاع قرار نگیرد.

انتهای پیام/ بنام_ک