پایگاه خبری-تحلیلی ریواس جنوب (rivasjonoob.ir)/

ریواس جنوب/ گروه سیاسی

جدال برای ماندن یا نماندن در کارزار انتخاب ریاست جمهوری چهاردهم در اردوگاه انتخاباتی محمدباقر قالیباف و سعید جلیلی در ساعات پایانی مانده به انتخابات وارد مرحله حساسی شده است و افراد و‌ گروه های سیاسی به شکل محسوس تری حمایت های خود را اعلام می کنند تا به زعم خود بر دوستِ رقیب برای کنار رفتن فشار بیاورند.

در همین راستا دو مداح مطرح کشوری صراحتا کاندیدای مورد حمایت خود را معرفی کردند و هر کس هم ادعا می کند قدرت «رأی جمع کنی» بیشتری برای نامزد مورد حمایتش دارد.

محمود کریمی قالیباف را برگزید و منصور ارضی سعید جلیلی را تراز انقلاب دانست. برخی معتقدند منصور ارضی ارادتش به شهید رئیسی بر کسی پوشیده نبود و حالا این اعلام صریح حمایت از جلیلی یعنی ارسال سیگنال ها به طرفداران رئیس جمهور فقید برای اینکه اگر دنبال راه رئیسی هستید بسم الله، این گوی این هم میدان! در عوض طرفداران قالیباف معتقدند محمود کریمی هم در مجموعه بیت رهبری جایگاه دارد و اعلام حمایت او هم سیگنال های خاص خودش را دارد. مواردی که می تواند فقط ادعا باشد و پشت این اعلام حمایت ها فقط نظرات شخصی این دو مداح مطرح باشد.

جبهه پایداری هم برای حمایت از جلیلی بیانیه ای صادر کرد و دلیل حمایت خود را تداوم راه شهید رئیسی با انتخاب جلیلی دانست.

در همین حال از قم و مشهد صداهای رساتری برای حمایت از جلیلی به گوش می رسد که همین ها کار را برای انصراف جلیلی سخت تر کرده است و بر نگرانی قالیباف افزود؛

شورای هماهنگی نیروهای انقلاب در استان قم با صدور یک بیانیه حمایت قاطعی از جلیلی کرد و او را دوست و همسنگر «شهید خدمت» معرفی کرد.

در سوی دیگر قالیباف سعی در نشان دادن خود به عنوان یک چهره ی ریشه دار تر دارد و کمتر موج سواری کرده است و به نوعی می خواهد بگوید خیالش از تعدد طرفدارانش راحت است و کسی که باید کنار برود او نیست.

ستاد انتخاباتی قالیباف می گوید جلیلی در مشهد انصرافش را به نفع جبهه انقلاب اعلام خواهد کرد و ستاد جلیلی هم مرتبا تکذیب می کند و همین یعنی اینکه فشار روانی برای انصراف جلیلی بیشتر است اگر چه صراحت مقامات و گروه خای سیاسی در حمایت از او هم بیشتر نمایان است.

تا حالا حرفی رسا از کنار رفتن قالیباف شنیده نشد و قالیباف ها هم سعی دارند بگویند که ما اصولگراهای معتدلی هستیم و جلیلی ها را اصولگرایانی تندرو معرفی می کنند. می توان گفت ذهن جامعه برای انصراف جلیلی آماده تر است اما جلیلیون می گویند اگر دغدغه انقلاب دارید شما در مجلس و ما هم در دولت انقلابی گری کنیم و برای تحقق این، قالیباف بایستی کنار برود.

کمتر از دو روز دیگر معلوم خواهد شد آیا پزشکیان با دو رقیب اصولگرای سرسخت رقابت خواهد کرد یا در یک دوگانه ی سخت اصولگرا- اصلاح طلب قرار خواهد گرفت!